din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2452 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Modificari si completari la Legea Educatiei Nationale

Modificari si completari la Legea Educatiei Nationale

  Publicat: 01 Jun 2012       3047 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Guvernul Romaniei a aprobat in sedinta de miercuri, 30 mai, proiectul de ordonanta de urgenta privind modificarea si completarea Legii Educatiei Nationale nr. 1/2011.

Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
(Haircut) In Statele Unite, termen utilizat in industria instrumentelor financiare care se refera la formulele folosite in evaluarea instrumentelor financiare pentru a calcula capitalul net al unui broker/dealer.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Urban Iulian - membru al Parlamentului Romaniei.
1. Persoana careia ii apartine un drept sau ii revine o obligatie in mod direct. De exemplu, o persoana poate fi titulara a dreptului de proprietate, a dreptului de autor, a unui drept de creanta etc.
1. Persoana careia ii apartine un drept sau ii revine o obligatie in mod direct. De exemplu, o persoana poate fi titulara a dreptului de proprietate, a dreptului de autor, a unui drept de creanta etc.
Institutii, piete si infrastructuri ce interactioneaza in mod complex
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
Reprezentanta, filiala sau sucursala a unei institutii sau intreprinderi
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Act adoptat de organele de stat,
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.

Principalele modificari propuse de MECTS vizeaza adecvarea cadrului legislativ la o serie de realitati care nu au fost luate in calcul in momentul adoptarii Legii Educatiei prin asumarea raspunderii (2010). Situatiile care impun armonizarea legislatiei vizeaza efectivul claselor care, la nivel maximal (25 de elevi), nu poate sa fie depasit in situatii exceptionale, selectarea personalului didactic calificat pentru clasa pregatitoare, respectiv formarea pe un curriculum special a cadrelor didactice care vor preda la clasa pregatitoare. Totodata, proiectul de ordonanta de urgenta prevede o serie de completari cu incidenta asupra sistemului de invatamant superior.
Astfel, potrivit proiectului de act normativ aprobat astazi, formatiunile de prescolari din grupa mare sau de elevi pot functiona, in situatii exceptionale, sub efectivul minim sau peste efectivul maxim, cu aprobarea consiliului de administratie al inspectoratului scolar, pe baza unei justificari corespunzatoare, tinand seama de incadrarea in costul standard per elev si in numarul maxim de posturi aprobat pentru invatamantul preuniversitar la nivelul judetului, respectiv municipiului Bucuresti. Aceasta ajustare a cadrului legislativ permite, de exemplu, inscrierea unui elev dupa inceperea anului scolar intr-o clasa care are efectivul la limita maxima, dar care este unica pe nivelul respectiv sau are o specializare unica. Un alt efect benefic este posibilitatea functionarii claselor sub efectivul minim (in situatii temeinic motivate) in zonele izolate din mediul rural sau peste efectivul maxim, in zonele aglomerate din mediul urban .
Pe de alta parte, demersul legislativ al MECTS permite asigurarea incadrarii cu personal didactic titular la clasa pregatitoare prin asigurarea mobilitatii personalului didactic titular de la o unitate de invatamant la alta, precum si dintr-o localitate in alta, pe tot parcursul anului scolar.
In ceea ce priveste invatamantul superior, precizam ca desi Legea Educatiei Nationale a intrat in vigoare din februarie 2011, procedurile subsecvente nu au fost elaborate in vederea pregatirii noului an universitar, fapt care ar fi putut genera efecte perturbatoare in sistem . Pentru evitarea acestora, MECTS a luat o serie de masuri care permit organizarea scolilor doctorale, respectiv mentinerea si indeplinirea standardelor de autorizare provizorie/ acreditare in invatamantul superior.
Astfel, pana la finalul anului universitar 2012-2013, evaluarea scolilor doctorale se face de catre ARACIS sau de catre o alta agentie de asigurare a calitatii, din tara sau strainatate. Sistemul de criterii si metodologia de evaluare se stabilesc prin ordin al ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului, pe baza propunerilor ARACIS. Fiecare scoala doctorala este evaluata periodic, din 5 in 5 ani. De asemenea, pentru anul universitar 2012-2013, numarul granturilor doctorale se stabileste prin hotarare de Guvern si se repartizeaza institutiilor organizatoare de studii universitare de doctorat(IOSUD) prin ordin al ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului. Scolile doctorale vor primi din partea IOSUD granturile doctorale prin competitie intre acestea, pe baza unei metodologii aprobate de senatul universitatii..



Citeşte mai multe despre:    Ministerul Educatiei    Evaluarea pilot    Legea educatiei    Legea 1/2011

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Adaptarea structurii anului scolar 2020-2021 la situatia epidemiologica actuala
27 Mar 2021 | 1438

Aplicarea unitara a prevederilor referitoare la acordarea zilelor libere pentru parintii din familiile monoparentale care isi supravegheaza copiii
15 Mar 2021 | 1340

MEC a aprobat noile programe pentru examenele nationale (Evaluare Nationala 2020 si Bacalaureat 2020)
15 Apr 2020 | 1655

Masurile stabilite de MEC cu privire la reluarea cursurilor
08 Apr 2020 | 1393

25 milioane lei pentru finantarea unor proiecte de cercetare privind limitarea extinderii si combaterea epidemiei de SARS-COV-2
28 Mar 2020 | 1225

Masuri privind suspendarea cursurilor din toate unitatile de invatamant preuniversitar
11 Mar 2020 | 1278



Articole Juridice

Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar
Sursa: MCP Cabinet avocati

Timpul de lucru si perioada de repaus in cazul incheierii mai multor contracte individuale de munca
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

A fost modificat regimul strainilor in Romania
Sursa:

Procedura acordarii voucherelor de vacanta in anul 2018 pentru unitatile de invatamant, MEN si alte unitati din subordinea/coordonarea acestuia
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Jurisprudenţă

Actiune in revendicare. Efectele hotararii judecatoresti fata de terti
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 181/19.03.2020

CEDO: Convertito si altii impotriva Romaniei. Respectarea vietii private si de familie
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Reducerea programului de lucru si a salariului in contextul reducerii temporare a activitatii impune existenta unor motive obiective care nu depind de vointa exclusiva a angajatorului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara - Decizia civila nr.135/2020

Obligarea angajatorului la plata zilelor de concediu de odihna neefectuat in ultimii 3 ani
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 7011.02.2020- Tribunalul Bucuresti