Principalele modificari propuse de MECTS vizeaza adecvarea cadrului legislativ la o serie de realitati care nu au fost luate in calcul in momentul adoptarii Legii Educatiei prin asumarea raspunderii (2010). Situatiile care impun armonizarea legislatiei vizeaza efectivul claselor care, la nivel maximal (25 de elevi), nu poate sa fie depasit in situatii exceptionale, selectarea personalului didactic calificat pentru clasa pregatitoare, respectiv formarea pe un curriculum special a cadrelor didactice care vor preda la clasa pregatitoare. Totodata, proiectul de ordonanta de urgenta prevede o serie de completari cu incidenta asupra sistemului de invatamant superior.Astfel, potrivit proiectului de act normativ aprobat astazi, formatiunile de prescolari din grupa mare sau de elevi pot functiona, in situatii exceptionale, sub efectivul minim sau peste efectivul maxim, cu aprobarea consiliului de administratie al inspectoratului scolar, pe baza unei justificari corespunzatoare, tinand seama de incadrarea in costul standard per elev si in numarul maxim de posturi aprobat pentru invatamantul preuniversitar la nivelul judetului, respectiv municipiului Bucuresti. Aceasta ajustare a cadrului legislativ permite, de exemplu, inscrierea unui elev dupa inceperea anului scolar intr-o clasa care are efectivul la limita maxima, dar care este unica pe nivelul respectiv sau are o specializare unica. Un alt efect benefic este posibilitatea functionarii claselor sub efectivul minim (in situatii temeinic motivate) in zonele izolate din mediul rural sau peste efectivul maxim, in zonele aglomerate din mediul urban .Pe de alta parte, demersul legislativ al MECTS permite asigurarea incadrarii cu personal didactic titular la clasa pregatitoare prin asigurarea mobilitatii personalului didactic titular de la o unitate de invatamant la alta, precum si dintr-o localitate in alta, pe tot parcursul anului scolar.In ceea ce priveste invatamantul superior, precizam ca desi Legea Educatiei Nationale a intrat in vigoare din februarie 2011, procedurile subsecvente nu au fost elaborate in vederea pregatirii noului an universitar, fapt care ar fi putut genera efecte perturbatoare in sistem . Pentru evitarea acestora, MECTS a luat o serie de masuri care permit organizarea scolilor doctorale, respectiv mentinerea si indeplinirea standardelor de autorizare provizorie/ acreditare in invatamantul superior.Astfel, pana la finalul anului universitar 2012-2013, evaluarea scolilor doctorale se face de catre ARACIS sau de catre o alta agentie de asigurare a calitatii, din tara sau strainatate. Sistemul de criterii si metodologia de evaluare se stabilesc prin ordin al ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului, pe baza propunerilor ARACIS. Fiecare scoala doctorala este evaluata periodic, din 5 in 5 ani. De asemenea, pentru anul universitar 2012-2013, numarul granturilor doctorale se stabileste prin hotarare de Guvern si se repartizeaza institutiilor organizatoare de studii universitare de doctorat(IOSUD) prin ordin al ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului. Scolile doctorale vor primi din partea IOSUD granturile doctorale prin competitie intre acestea, pe baza unei metodologii aprobate de senatul universitatii..
Adaptarea structurii anului scolar 2020-2021 la situatia epidemiologica actuala 27 Mar 2021 | 1438
Aplicarea unitara a prevederilor referitoare la acordarea zilelor libere pentru parintii din familiile monoparentale care isi supravegheaza copiii 15 Mar 2021 | 1340
MEC a aprobat noile programe pentru examenele nationale (Evaluare Nationala 2020 si Bacalaureat 2020) 15 Apr 2020 | 1655
Masurile stabilite de MEC cu privire la reluarea cursurilor 08 Apr 2020 | 1393
25 milioane lei pentru finantarea unor proiecte de cercetare privind limitarea extinderii si combaterea epidemiei de SARS-COV-2 28 Mar 2020 | 1225
Masuri privind suspendarea cursurilor din toate unitatile de invatamant preuniversitar 11 Mar 2020 | 1278
Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar Sursa: MCP Cabinet avocati
Timpul de lucru si perioada de repaus in cazul incheierii mai multor contracte individuale de munca Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
A fost modificat regimul strainilor in Romania Sursa:
Procedura acordarii voucherelor de vacanta in anul 2018 pentru unitatile de invatamant, MEN si alte unitati din subordinea/coordonarea acestuia Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Actiune in revendicare. Efectele hotararii judecatoresti fata de terti Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 181/19.03.2020
CEDO: Convertito si altii impotriva Romaniei. Respectarea vietii private si de familie Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Reducerea programului de lucru si a salariului in contextul reducerii temporare a activitatii impune existenta unor motive obiective care nu depind de vointa exclusiva a angajatorului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara - Decizia civila nr.135/2020
Obligarea angajatorului la plata zilelor de concediu de odihna neefectuat in ultimii 3 ani Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 7011.02.2020- Tribunalul Bucuresti