``Sunt aici pentru a da un mesaj de importanta a activitatii pentru implementarea Strategiei Nationale Anticoruptie. A fost un lucru bun aceasta strategie, am preluat-o. Noua insa ne revine partea mai dificila, si anume implementarea. Pentru ca in Romania suntem foarte buni la strategii si foarte, foarte slabi la implementare am tinut sa fiu prezent pentru a da mesajul ca este foarte importanta.Partea efectiva de munca de zi cu zi apartine nivelului tehnic, dar fara vointa politica si determinare, degeaba cerem de la nivelul tehnic sa faca foarte mult, atat timp cat nu exista sprijinul clar si decizia politica . Cu atat mai mult tin la implementarea strategiei, cu atat mai mult tin la masurile pe care trebuie sa le luam pentru a indeplini benchmarkurile din Mecanismul de Cooperare si Verificare .Sunt convins ca vom avea si sprijinul politic, de aceea am cerut sa avem dezbaterea in Parlamentul Romaniei si va rog pe toti, atentie, vigilenta maxima pe acest domeniu Sunt foarte hotarat sa va cer sa luati in serios partea de implementare a strategiei, sunt foarte hotarat sa dau orice mesaj politic necesar - cine greseste il trimitem in alte activitati``, a spus premierul Victor Ponta .Ministrul justitiei, Titus Corlatean, a condus lucrarile acestei reuniuni.In deschiderea reuniunii, ministrul justitiei a subliniat faptul ca strategia este un document implementabil, ce include toate standardele internationale anticoruptie, adresand in acelasi timp rugamintea celor prezenti sa acorde o importanta deosebita nominalizarii persoanelor care coordoneaza planul sectorial si care implicit participa la reuniunile acestei Platforme.In plus, ministrul justitiei a atras atentia asupra calendarului implementarii Strategiei Nationale Anticoruptie 2012 - 2015 (SNA) si a invitat ministerele sa valorifice expertiza secretariatului tehnic in vederea finalizarii planurilor sectoriale si intocmirii rapoartelor prevazute in SNA. ``In sedinta de Guvern de acum doua saptamani am relansat Strategia Nationala Anticoruptie, un document tehnic, elaborat interinstitutional, implementabil, fara elemente de natura politica interpretabila. Prioritatile acestei platforme sunt legate de raportul din iulie pe Justitie. Mecanismul de Cooperare si Verificare este un test pentru Romania, dar este si un test pentru actualul Guvern. Raportul din iulie este important si pentru Guvern si pentru societatea romaneasca``, a subliniat ministrul Justitiei.La reuniune au mai participat viceprim-ministrul, ministrul afacerilor externe, ministrul administratiei si internelor, ministrul sanatatii, ministrul economiei comertului si mediului de afaceri, ministrul afacerilor europene, ministrul interimar al educatiei, cercetarii, tineretului si sportului, ministrul dezvoltarii regionale si turismului, ministrul culturii si patrimoniului national.Alaturi de acestia au fost prezenti secretari de stat, secretari generali si experti din toate ministerele.La nivel tehnic, membrii Platformei au analizatstadiul implementarii noii strategii in special in ceea ce prieste elaborarea politicilor sectoriale anticoruptie. De asemenea, au fost discutate metodologia de monitorizare a SNA si au fost initiate procedurile de identificare a temelor ce vor face obiectul misiunilor de evaluare de la nivelul institutiilor publice, pe parcursul anului 2012. Reamintim ca, pana la sfarsitul acestui semestru, toate institutiile publice trebuie sa elaboreze propriile planuri sectoriale anticoruptie. De asemenea, ele trebuie sa comunice Ministerului Justitiei situatia privind implementarea masurilor preventive si a indicatorilor de evaluare prevazuti in anexa 2 la SNA.Platformele de cooperare sunt constituite potrivit Strategiei Nationale Anticoruptie 2012 - 2015 (SNA) si asigura monitorizarea implementarii strategiei la nivel tehnic. Acestea sunt convocate cel putin o data la doua luni. Platforma de cooperare a administratiei publice centrale isi desfasoara activitatea in coordonarea directa a Ministrului Justitiei.
15 noiembrie 2024 - data limita pana la care Romania trebuie sa implementeze salariul minim european 13 Jun 2024 | 758
ANI lanseaza un set de trei proceduri pentru prevenirea si identificarea timpurie a situatiilor de incompatibilitate, a potentialelor conflicte de interese 29 Jan 2020 | 1272
Sumele alocate de MJ in anul 2020 pentru plata onorariilor pentru asistenta judiciara 23 Jan 2020 | 922
De �Ziua portilor deschise� Ministerul Justitiei va fi �condus� de elevi 25 Oct 2019 | 1611
Proiectele de acte normative adoptate in cadrul sedintei din 6 noiembrie 2019 06 Nov 2019 | 2074
De �Ziua portilor deschise� Ministerul Justitiei va fi �condus� de elevi 25 Oct 2019 | 1257
Dobandirea calitatii de notar public de catre judecatorii Curtii Constitutionale. Studiu de caz Sursa: Dobre Ion
Consultantul extern specializat in legislatia muncii. Calitate, atributii si responsabilitati Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Eroarea judiciara, eroarea de judecata si erorile materiale in procesul civil Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Constituirea unei fundatii. Patrimoniu si documente necesare Sursa: Irina Maria Diculescu
Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile de exercitare a actiunii directe in contencios administrativ Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 1792/2019
Decizia CCR nr. 145/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul ordinii si sigurantei publice Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Redactarea cererii de recurs de catre o persoana care nu are calitatea de avocat sau consilier juridic. Nulitatea cererii Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr.1011 din 26 martie 2014