din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4355 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Primul �bilant de sanatate� al spatiului Schengen

Primul �bilant de sanatate� al spatiului Schengen

  Publicat: 16 May 2012       8441 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
In prezent, peste 400 de milioane de europeni beneficiaza de posibilitatea de a calatori fara pasaport in spatiul Schengen.

Activitate de lamurire, de stabilire a adevaratului inteles al unei opere spirituale.
Caracteristica a raportului juridic de obligatii cu pluralitate de subiecte, mai multi creditori si un singur debitor, un singur creditor si mai multi debitori, mai multi creditori si mai multi debitori.
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Parlamentul European reprezinta cele 453 milioane de cetateni ai Statelor Membre ale Uniunii Europene. Este singura institutie Uniunii care este aleasa direct de catre cetateni si joaca un rol politic in crestere in cadrul Uniunii Europene.
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Evaluarea riscurilor este un proces care consta in evaluarea riscurilor pentru securitatea si sanatatea lucratorilor, generate de pericolele existente la locul de munca.
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Parlamentul European reprezinta cele 453 milioane de cetateni ai Statelor Membre ale Uniunii Europene. Este singura institutie Uniunii care este aleasa direct de catre cetateni si joaca un rol politic in crestere in cadrul Uniunii Europene.
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.

In conditiile in care cetatenii europeni efectueaza peste 1,25 de miliarde de calatorii anual, sunt necesare masuri de vigilenta pentru a apara dreptul la libera circulatie al acestora. Comisia a adoptat astazi primul sau ``bilant de sanatate``, o imagine de ansamblu efectuata bianual privind functionarea spatiului Schengen, care va contribui la consolidarea orientarii si cooperarii politice dintre tarile participante. Raportul este insotit de orientari care urmaresc sa asigure o interpretare si o punere in aplicare coerente a aspectelor selectate, in spirit de solidaritate.

``Schengen este una dintre realizarile considerate a fi cele mai valoroase ale integrarii europene. Sistemul este apreciat pe scara larga de cetatenii europeni si are o contributie importanta la prosperitatea noastra economica. Pentru ca spatiul Schengen sa se mentina, este nevoie ca fiecare sa isi indeplineasca rolul sau. Acesta incepe cu o dezbatere periodica, constructiva in Parlamentul European si Consiliu, iar raportul de azi asigura o baza buna de pornire``, a declarat Cecilia MalmstrA�m, comisarul pentru afaceri interne.

Primul raport acopera perioada 1 noiembrie 2011 - 30 aprilie 2012 si evalueaza in special:

Situatia la frontierele externe ale spatiului Schengen si in interiorul acestuia

Presiunea existenta la frontierele externe ale spatiului Schengen este concentrata intr-un numar limitat de puncte fierbinti, in special pe ruta est-mediteraneeana, prin Turcia catre Grecia. In ultimele trei luni ale anului 2011, au fost detectate aproape 30 000 de treceri ilegale la frontierele externe, iar aproximativ 75 % dintre acestea au fost pe ruta est-mediteraneeana.

Ca urmare a deficientelor grave identificate in Grecia, Comisia considera ca eforturile, in special cele legate de controlul frontierelor externe terestre si maritime, trebuie sa ramana o prioritate. De aceea, UE trebuie sa sprijine in continuare eforturile acestei tari de a-si gestiona frontierele externe, mai ales prin acordarea de asistenta Greciei in vederea unei utilizari mai eficiente a fondurilor UE relevante, destinate gestionarii migratiei.

Aplicarea normelor Schengen

Pe parcursul celor sase luni acoperite de raport, au fost reintroduse controale la frontierele interne doar de doua ori: de catre Franta, la frontiera sa cu Italia (pentru summitul G20 din 3-4 noiembrie 2011) si de catre Spania, la frontiera sa cu Franta si la aeroporturile din Barcelona si Girona (cu ocazia reuniunii Bancii Centrale Europene din 2-4 mai 2012). Comisia va continua sa asigure aplicarea integrala a normelor UE, in special in ceea ce priveste controalele politiei si restrictiile impuse de aceasta la frontierele interne.

In mai multe state participante, au fost efectuate verificari (prin intermediul mecanismului de evaluare Schengen) ale aplicarii corecte a normelor in ceea ce priveste: frontierele aeriene in Ungaria, Malta si Slovenia, vizele in Republica Ceha, Ungaria, Malta si Slovenia, SIS/Sirene in Finlanda si Suedia, cooperarea politieneasca in Malta, Slovenia, Suedia, Islanda si Norvegia si protectia datelor in Republica Ceha, Ungaria, Polonia, Slovacia si Islanda. Desi raportul indica faptul ca, in unele cazuri, mai sunt inca aspecte care pot fi ameliorate, niciuna dintre evaluari nu a precizat tipul de deficiente care ar necesita o actiune imediata din partea Comisiei.

Procedurile de acordare a vizelor si regimurile fara viza

Lansarea Sistemului de Informatii privind Vizele (VIS) la 11 octombrie 2011 a fost incununata de succes in prima regiune in care acesta a fost aplicat (Algeria, Egipt, Libia, Mauritania, Maroc si Tunisia). Toate oficiile consulare ale statelor Schengen din intreaga lume ar trebui sa fie conectate la Sistemul de Informatii privind Vizele in termen de doi ani.

Orientarile privind eliberarea permiselor de sedere (temporara) si a documentelor de calatorie

Comisia Europeana subliniaza necesitatea ca statele membre sa informeze in timp util celelalte state membre si Comisia cu privire la deciziile pe care intentioneaza sa le ia in ceea ce priveste eliberarea unor permise de sedere. Daca un migrant nu indeplineste conditiile necesare pentru a putea calatori in spatiul Schengen, statul membru care elibereaza un permis de sedere (temporar) ar trebui sa opteze pentru eliberarea unui permis de sedere (provizoriu) care nu este echivalentul unei vize Schengen de scurta sedere. Statele membre ar trebui sa aduca la cunostinta detinatorilor unor astfel de documente, intr-un mod adecvat si eficient, conditiile in care pot (sau nu pot) sa calatoreasca in spatiul Schengen.

Orientarile privind masurile politienesti in zonele de frontiera interna

Statele membre isi pot exercita competentele politienesti in zonele de frontiera interna, cu scopul de a verifica dreptul de sedere al unei persoane pe teritoriul respectiv. Cu toate acestea, verificarile pot fi efectuate doar prin sondaj, in conformitate cu evaluarea riscurilor.

Atunci cand se evalueaza compatibilitatea cu normele Schengen a controalelor politienesti in zonele de frontiera interna, este necesar sa se analizeze modul in care aceste verificari sunt realizate in practica. Comisia are nevoie de informatii statistice concrete din partea statelor membre. Prin urmare, aceasta poate cere statului membru in cauza sa prezinte informatii referitoare la controalele efectuate la frontiera in timpul unei perioade date, precum si referitoare la modul in care acestea au contribuit la atingerea obiectivelor stabilite in legislatia sau in strategiile nationale, de exemplu, combaterea criminalitatii transfrontaliere.

In septembrie 2011, Comisia a prezentat propuneri pentru a consolida eficacitatea si legitimitatea sistemului Schengen (IP/11/1036 si MEMO/11/606).

In comunicarea sa ``Guvernanta Schengen - consolidarea spatiului fara controale la frontierele interne``, Comisia si-a anuntat intentia de a prezenta institutiilor UE, de doua ori pe an, o imagine de ansamblu a functionarii sistemului Schengen.

Primul raport adoptat astazi constituie baza pentru o dezbatere in Parlamentul European si in Consiliu si contribuie la consolidarea orientarii si cooperarii politice intre cele 26 de tari care fac parte din spatiul Schengen (toate statele membre ale UE, cu exceptia Regatului Unit, a Irlandei, Romaniei, Bulgariei si Ciprului, precum si tarile care nu sunt membre ale UE - Islanda, Norvegia, Elvetia si Liechtenstein).



Citeşte mai multe despre:    Permis de sedere    Spatiul Schengen    Bilant 2012    Comisia Europena

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

CEDO: Refuzul de a acorda permis de sedere pentru participarea la o reuniune de familie nu reprezinta o incalcare a Conventiei
10 Jun 2019 | 655

Proiect de lege pentru un nou tip de pasaport: Cartea Verde a Romanilor de Pretutindeni
01 Jun 2019 | 788

Stabilirea unor masuri aplicabile in cazul aparitiei la frontiera de stat a Romaniei a unui aflux masiv de imigranti
10 Nov 2015 | 1329

Politistii de investigare a fraudelor romani vor fi inzestrati cu mijloace de transport si echipamente tehnice noi
09 Oct 2014 | 1815

Monitorul Oficial al Romaniei nr. 678 din 05.11.2013
06 Nov 2013 | 1440

Monitorul Oficial al Romaniei nr. 364 din 19.06.2013
20 Jun 2013 | 1408



Articole Juridice

Un membru de familie al unui cetatean al Uniunii care nu are cetatenia unui stat membru, dar care este titular al unui permis de sedere permanenta este scutit de obligatia de a obtine o viza pentru a intra pe teritoriul statelor membre
Sursa: EuroAvocatura.ro

Acordarea vizei de scurta sedere pe teritoriul Romaniei (Short-stay visa)
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Carantina si forta majora. Restrangerea unor drepturi si libertati in contextul fortei majore
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu

Curtea de Justitie respinge actiunea Republicii Cehe impotriva directivei privind consolidarea controlului achizitionarii si detinerii de arme de foc
Sursa: EuroAvocatura.ro

Jurisprudenţă

Hotararea CEDO in cauza Michnea impotriva Romaniei. Respectarea vietii de familie
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Regimul strainilor. Dreptul de sedere acordat in vederea desfasurarii de activitati comerciale
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI - SECTIA A VIII A CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL, SENTINTA CIVILA NR. 1527/07. 04. 2009

Adoptie. Hotarare judecatoreasca straina de incuviintare a adoptiei. Recunoasterea acestei hotarari pe teritoriul Romaniei
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia civila si de proprietate intelectuala, decizia civila nr. 7831 din 20 noiembrie 2007