Orientarile sunt menite sa vina in ajutor statelor membre care analizeaza posibilitatea introducerii unor sisteme tarifare noi pentru autoturismele private.Vicepresedintele Siim Kallas a declarat: ``A nu fi discriminat este un drept fundamental conform legislatiei UE. Un cetatean francez sau britanic trebuie sa poata traversa Slovenia sau Belgia cu masina la fel de usor ca un localnic. Sistemele de percepere a taxelor de drum trebuie sa fie transparente si echitabile pentru toti.``Situatia actualaSapte state membre - Austria, Bulgaria, Republica Ceha, Ungaria, Romania, Slovacia si Slovenia - utilizeaza sisteme cu tarifare in functie de timp, de tip vinieta, pentru autoturismele private. Belgia se pregateste sa introduca un astfel de sistem . Tarile de Jos si Danemarca au luat in discutie introducerea unor taxe de drum, inclusiv pentru autoturismele private.Directiva ``Eurovinieta`` a UE stabileste o lista transparenta a costurilor care pot face obiectul unor tarife pentru vehiculele grele de marfa, precum costul infrastructurii si externalitati cum ar fi poluarea atmosferica si zgomotul. In cazul autoturismelor private, astfel de norme nu exista. Cu toate acestea, se aplica dispozitiile de baza din tratat care interzic orice discriminare pe criterii de nationalitate.De-a lungul anilor, taxele de drum pentru autoturisme private au dat nastere la numeroase plangeri adresate Comisiei, iar o parte dintre aceste taxe au fost declarate neconforme cu normele UE. In 1996, Austria a fost nevoita sa isi modifice planurile privind un sistem de viniete dupa ce Comisia Europeana a stabilit ca oferirea exclusiv de permise anuale ar fi inechitabila fata de conducatorii auto din strainatate. In 2008, Comisia a lansat o actiune in constatarea neindeplinirii obligatiilor impotriva Sloveniei, deoarece aceasta oferea numai viniete pentru o perioada de jumatate de an. Drept urmare, autoritatile au introdus permise saptamanale.Comisia doreste sa indrume statele membre in privinta a ceea ce inseamna un sistem de tarifare nediscriminatoriu.1. Comisia isi exprima o preferinta clara pentru sistemele de tarifare bazate pe distanta, considerandu-le ca fiind inerent mai echitabile si mai eficace pentru trimiterea de semnale privind pretul decat metoda care recurge la viniete autocolante a caror valoare este calculata in functie de timp . Daca nu sunt concepute cu grija, sistemele cu viniete au sanse mari sa provoace probleme nejustificate soferilor din strainatate care nu fac decat sa traverseze o tara.2. Daca se recurge la un sistem cu viniete bazate pe timp, trebuie indeplinite anumite conditii .Trebuie sa existe urmatoarele elemente:(a) O oferta minima de viniete pe termen scurt. La dispozitia localnicilor si a soferilor din strainatate trebuie sa existe cel putin viniete saptamanale, lunare si anuale. In mod evident, vinietele cu durata cea mai mica vor fi cel mai probabil utilizate de soferii nerezidenti.(b) Un raport acceptabil intre preturile medii pe zi. Raportul preturilor medii pe zi exprima pretul mediu, exprimat ca pret zilnic echivalent, pe care il plateste un nerezident (utilizand vinieta cu durata cea mai mica, de exemplu pe cea saptamanala) comparativ cu un rezident care utilizeaza vinieta cu durata cea mai mare (de exemplu pe cea anuala). A se vedea tabelul 1 de mai jos.Pe baza sistemelor utilizate in prezent, raportul dintre pretul mediu pe zi platit de un nerezident si cel platit de un rezident poate varia intre 2,5 si 8,2. Aceasta ar fi considerata limita superioara acceptabila. Pentru comparatie, raportul maxim permis de Directiva ``Eurovinieta`` a UE in cazul vehiculelor grele de marfa este de 7,3.
EY: Solutii pentru a limita interactiunea cu autoritatile vamale. Vamuirea la domiciliu 31 Mar 2020 | 1354
Agenda sedintei Guvernului Romaniei din 26 martie 2020 26 Mar 2020 | 1118
Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale 23 Mar 2020 | 1181
Proiectele de acte normative adoptate de Guvern in sedinta din 18 martie 2020 19 Mar 2020 | 1438
Impactul starii de urgenta in Domeniul muncii si protectiei sociale 16 Mar 2020 | 1510
Frames: Peste 1 milion de angajati romani risca de intre in somaj din cauza coronavirusului 13 Mar 2020 | 1158
Greva. Aspecte practice. Cauze si consecinte Sursa: MCP avocati
OPINIE privind directiva europeana prin care se consolideaza drepturile lucratorilor detasati Sursa: EuroAvocatura.ro
Izolarea si carantina in coronacriza. Efecte juridice si economico-sociale Sursa: avocat Irina Maria Diculescu
Carantina si forta majora. Restrangerea unor drepturi si libertati in contextul fortei majore Sursa: avocat Irina Maria Diculescu
Decizia C.C.R. nr. 41/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din OUG 194/2002 privind regimul strainilor in Romania Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia nr. 711/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii ale art. 112 din Codul Rutier Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Discriminarea creata de legiuitor incepand cu data de 1 aprilie 2001 intre meserii din acelasi domeniu in privinta recunoasterii conditiilor speciale nu poate fi cenzurata de instanta de judecata Pronuntaţă de: Tribunalul Covasna Sectia Civila, Sentinta civila nr. 111/2017, in sedinta publica din 09 februarie 2017
Lipsa acordului de vointa al salariatului in ceea ce priveste modificarea contractului de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Ialomita, Sectia I Civila, Sentinta nr. 648 din data de 21.04.2016