In pofida eforturilor depuse de catre autoritatile de aplicare a legii din Europa, o mare parte a profiturilor ilegale sunt controlate in continuare de infractori. Gruparile infractionale devin astfel mai puternice si priveaza cetatenii europeni de venituri fiscale care ar putea fi investite in domeniile sanatatii sau educatiei.Comisia a propus norme noi pentru o confiscare mai eficace si mai extinsa a fondurilor si a altor bunuri provenite din savarsirea de infractiuni . Astfel, va fi consolidata capacitatea statelor membre de a confisca bunuri care au fost transferate unor parti terte, va fi facilitata confiscarea bunurilor provenite din savarsirea de infractiuni chiar si atunci cand persoana invinuita se sustrage urmaririi penale si vor fi asigurate mijloacele adecvate autoritatilor competente in vederea dispunerii masurilor de inghetare temporara a bunurilor care risca sa dispara daca nu se iau masurile necesare.``Trebuie sa ii lovim pe infractori acolo unde ii doare mai tare, sa le luam banii si sa redirectionam profiturile acestora in economia licita, in special in aceasta perioada de criza . Autoritatile de aplicare a legii si autoritatile judiciare trebuie sa dispuna de instrumente mai bune pentru depistarea acestor bani . De asemenea, au nevoie de mijloace mai numeroase care sa le permita recuperarea unei proportii mai mari a bunurilor provenite din savarsirea de infractiuni``, a declarat Cecilia MalmstrA�m, comisar pentru afaceri interne.In prezent, sumele recuperate din activitatile de criminalitate organizata sunt modeste in raport cu veniturile enorme generate de activitatile ilegale, precum traficul de droguri, contrafacerea, traficul de fiinte umane si de arme de calibru mic.Conform estimarilor ONU, in 2009, suma totala a produselor provenite din savarsirea de infractiuni ar fi fost de aproximativ 2,1 bilioane de dolari, echivalentul a 3,6% din PIB-ul global in anul respectiv. Majoritatea acestor fonduri ilicite sunt spalate si reinvestite in economia licita, sub 1% din bunurile provenite din savarsirea de infractiuni fiind inghetate si confiscate in prezent.Profiturile obtinute din desfasurarea de activitati de criminalitate organizata in UE sunt considerabile. De exemplu, se estimeaza ca vanzarea de droguri ilicite genereaza in UE aproximativ 100 de miliarde de euro anual.In Italia, bunurile provenite din savarsirea de infractiuni sunt estimate la 150 de miliarde de euro anual. In 2009, autoritatile italiene au inghetat temporar active provenite din savarsirea de infractiuni in valoare de aproximativ 800 de milioane de euro.In Regatul Unit, in 2006, veniturile provenite din savarsirea de infractiuni au fost estimate la 15 miliarde GBP. In acelasi an, statul a recuperat 125 milioane GBP.In 2009, in Germania, au fost confiscate 113 milioane EUR din veniturile generate de criminalitatea organizata. Aceste sume pot parea impresionante, insa reprezinta putin in raport cu profitul realizat de infractori, estimat in aceste cazuri la aproximativ 903 milioane EUR.Inlesnirea confiscarii - o metoda de protejare a economieiVeniturile gruparilor de criminalitate organizata sunt din ce in ce mai mult investite in afara tarii lor de origine, adesea in mai multe state membre, sau sunt transferate catre terti (adeseori rude sau intermediari) in scopul de a evita confiscarea . Investitiile in case, autovehicule, restaurante, mici intreprinderi si actiuni sunt doar cateva exemple care arata cum pot fi reinvestite profiturile ilicite in active sau activitati licite.Facilitarea confiscarii activelor va impiedica desfasurarea de activitati infractionale si va descuraja criminalitatea prin transmiterea mesajului ca activitatile infractionale nu aduc venituri. De asemenea, va proteja economia impotriva infiltrarii gruparilor infractionale si impotriva coruptiei. Recuperarea mai multor active in favoarea statului va avea un impact semnificativ asupra victimelor criminalitatii, contribuabililor si asupra societatii, in ansamblu. Odata confiscate, bunurile provenite din savarsirea de infractiuni pot fi redirectionate in scopuri sociale sau pot constitui fonduri care sa fie reinvestite in activitati de aplicare a legii sau in cadrul initiativelor de prevenire a criminalitatii.Propunerea va simplifica normele existente si va completa lacunele majore care sunt speculate de gruparile de criminalitate organizata. Aceasta va permite:
La 22 noiembrie 2010, Comisia a adoptat o comunicare - Strategia de securitate interna a UE in actiune (IP/10/1535 si MEMO/10/598). Confiscarea a fost considerata o prioritate strategica in UE si o modalitate de combatere a criminalitatii organizate.Propunerea de astazi privind confiscarea se inscrie in cadrul unor masuri care urmaresc protejarea economiei licite de infiltrarea gruparilor de criminalitate organizata legate de Strategia UE 2020 si de Agenda privind cresterea economica. Acestea cuprind Pachetul UE de combatere a coruptiei (IP/11/678 si MEMO/11/376) si Strategia antifrauda a Comisiei.
Procurori eliberati din functie la data de 19 februarie 2020 20 Feb 2020 | 1402
Decrete de eliberare din functia de procuror, semnate in data de 31 ianuarie 2020 31 Jan 2020 | 1301
CSM a publicat detaliile privind organizarea concursului de admitere la INM in perioada septembrie 2019 � februarie 2020 17 Sep 2019 | 2297
Cazuistica Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism in materia infractiunilor de trafic de persoane, trafic de minori, pornografie infantila 18 Aug 2019 | 741
Ce vizeaza modificarile aduse legilor justitiei de O.U.G. 92/2018? 25 Oct 2018 | 1429
RIL. Legile-cadru ale salarizarii nu instituie o procedura prealabila sesizarii instantelor din cadrul jurisdictiei muncii cu actiuni avand ca obiect obligarea angajatorilor la plata, in temeiul legii, a unor drepturi salariale 28 Sep 2018 | 2694
Instanta competenta in cererile privind drepturile salariale ale magistratilor Sursa: Irina Maria Diculescu
Restrangerea dreptului la viata privata, intima si de familie prin metodele speciale de supraveghere tehnica. Proportionalitatea actiunilor Sursa: Liliana Gologan
Deciziile de stabilire a drepturilor salariale nu reprezinta acte administrative in sensul Legii nr. 554/2004 a contenciosului administrativ Sursa:
Aplicabilitatea dispozitiilor Legii nr. 67/2006 privind protectia drepturilor salariatilor in cazul transferului intreprinderii, al unitatii sau al unor parti ale acestora Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Executarea obligatiei de plata a despagubirilor civile. Ridicarea sechestrului asigurator Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia penala, incheierea nr. 100 din 25 februarie 2020
Redeschiderea urmaririi penale. Confirmare. Lipsa unei anchete efective Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia penala, judecator de camera preliminara, incheierea nr. 211 din 11 iunie 2020
Excluderea perioadei de disponibilitate din timpul lucrat. Conditiile restituirii platii nedatorate unor drepturi salariale Pronuntaţă de: Curtea de Apel Constanta - Decizia civila nr. 153 din data de 17.06.2020
Perioada serviciului de permanenta al procurorilor fara prestarea activitatii nu constituie timp de lucru Pronuntaţă de: Tribunalul Valcea - Sentinta Civila nr. 867 din 24.09.2020.