La reuniunea ce va avea loc joi, 23 februarie a.c., la sediul Ministerului Justitiei, participa reprezentanti ai organizatiilor neguvernamentale, experti in materia open data, dar si reprezentanti ai institutiilor publice implicate in acest proces.Aceasta este cea de-a patra reuniune organizata in vederea elaborarii planului national de actiune pentru implementarea principiilor Parteneriatului. Elaborarea acestui plan se desfasoara printr-o coordonare inter-institutionala, cu participarea Ministerului Justitiei, Ministerului Afacerilor Externe, Secretariatului General al Guvernului, Ministerului Administratiei si Internelor, Ministerului Finantelor Publice, Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale.Unul dintre obiectivele specifice asumate la nivel national si care va fi detaliat in planul de actiune OGP este cresterea transparentei institutionale prin sporirea gradului de disponibilitate a datelor publice puse la dispozitie de catre autoritatile publice (open data).In 2011, raspunzand unei invitatii a partii americane, Guvernul Romaniei a decis alaturarea tarii noastre la initiativa internationala Open Government Partnership -Parteneriatul pentru o Guvernare Deschisa, lansata oficial de presedintii Statelor Unite si Braziliei, la 20 septembrie 2011, in marja Adunarii Generale ONU. Cu ocazia lansarii initiativei a fost adoptata Declaratia pentru o Guvernare Deschisa, iar cele opt state fondatoare, Africa de Sud, Brazilia, Indonezia, Mexic, Norvegia, Filipine, SUA si UK, si-au prezentat planurile de actiune pentru implementarea principiilor Parteneriatului. Romania si-a exprimat, in acest context, intentia de a elabora un plan de actiune propriu, pe care sa-l prezinte la urmatoarea reuniune la nivel politic, ce va avea loc in luna aprilie, in Brazilia. Prezentarea setului de angajamente si asumarea Declaratiei pentru o Guvernare Deschisa marcheaza alaturarea efectiva la Parteneriat. Initiativa are un caracter predominant politic, fiind conditionata de existenta unui sprijin si a unei asumarii la cel mai inalt nivel guvernamental. Participarea la acest proces multilateral presupune acceptarea monitorizarii si raportarii independente asupra progreselor referitoare la o serie de progrese cuantificabile cu privire la imbunatatirea serviciilor publice, cresterea integritatii in sectorul public, gestionarea eficienta a fondurilor publice, crearea de comunitati mai sigure, cresterea responsabilitatii corporative.OGP vizeaza angajarea guvernelor in promovarea transparentei, combaterea coruptiei si utilizarea noilor tehnologii pentru a consolida actul de guvernare si dialogul cu cetatenii. Romania s-a alaturat initiativei OGP din dorinta de a impulsiona: sporirea gradului de disponibilitate a datelor publice puse la dispozitie de catre autoritatile publice, imbunatatirea serviciilor publice, cresterea integritatii publice, gestionarea eficienta a fondurilor publice, crearea unei comunitati sigure si consolidarea responsabilitatii corporative.Participarea Romaniei la OGP este prevazuta in Strategia Nationala Anticoruptie 2012-2015. Strategia are in vedere inclusiv intarirea monitorizarii in domenii conexe transparentei si bunei guvernari, care sunt deja reglementate prin legislatia romana: respectarea codurilor etice/deontologice/de conduita, declararea averilor si a conflictelor de interese, imbunatatirea transparentei in procesul decizional, sporirea accesului la informatii de interes public.
15 noiembrie 2024 - data limita pana la care Romania trebuie sa implementeze salariul minim european 13 Jun 2024 | 846
Sumele alocate de MJ in anul 2020 pentru plata onorariilor pentru asistenta judiciara 23 Jan 2020 | 925
De �Ziua portilor deschise� Ministerul Justitiei va fi �condus� de elevi 25 Oct 2019 | 1614
De �Ziua portilor deschise� Ministerul Justitiei va fi �condus� de elevi 25 Oct 2019 | 1263
Ministerul Justitiei finanteaza dotarea instantelor cu echipamente informatice in valoare de peste 46 milioane de lei 15 Oct 2019 | 1158
La sediul Ministerului Justitiei, a avut loc o noua reuniune a Consiliului de Management Strategic 17 Sep 2019 | 1201
Dobandirea calitatii de notar public de catre judecatorii Curtii Constitutionale. Studiu de caz Sursa: Dobre Ion
Eroarea judiciara, eroarea de judecata si erorile materiale in procesul civil Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Constituirea unei fundatii. Patrimoniu si documente necesare Sursa: Irina Maria Diculescu
Instanta competenta in cererile privind drepturile salariale ale magistratilor Sursa: Irina Maria Diculescu
Hotararea CEDO in cauza Michnea impotriva Romaniei. Respectarea vietii de familie Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Conflict negativ de competenta. Pluralitate de debitori. Instanta de executare competenta Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 816/2020, Sedinta publica din data de 1 aprilie 2020
Conditiile de exercitare a actiunii directe in contencios administrativ Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 1792/2019
ICCJ - Decizia 16/2019: in cadrul procedurii de revocare a suspendarii executarii pedepsei sub supraveghere, serviciul de probatiune este un subiect procesual la care hotararea atacata se refera Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie