Procedura privind stabilirea din oficiu a impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa se aplica pentru obligatiile fiscale (TVA, contributii salariale, impozit pe profit/venit) pentru perioada fiscala in care nu au fost depuse declaratii.Stabilirea din oficiu a impozitelor, taxelor si contributiilor se face In cadrul perioadei de prescriptie si nu priveste perioadele pentru care obligatiile fiscale au facut obiectul unei inspectii fiscale. Cuantumul impozitelor, taxelor si contributiilor se stabileste sub rezerva verificarii ulterioareIn cazul declararii voluntare de catre contribuabil a obligatiilor fiscale pentru a caror stabilire a fost inceputa procedura de impunere din oficiu, ANAF intrerupe procedura de impunere din oficiu si intocmeste o nota de constatare, in care va expune motivele care au condus la intreruperea procedurii.Suma stabilita din oficiu se calculeaza ca medie aritmetica a sumelor de plata (pozitive) reprezentand impozite, taxe sau contributii declarate de contribuabil in perioada supusa analizei.In aplicarea procedurii de stabilire din oficiu a obligatiilor de plata, ANAF prin directiile abilitate efectueaza urmatoarele operatiuni:- Instiintarea contribuabililor care nu si-au indeplinit obligatiile declarative- Stabilirea din oficiu a impozitelor, taxelor si contributiilor, cu exceptia taxei pe valoarea adaugataPentru contribuabilii care nu si-au indeplinit obligatiile declarative, compartimentul de specialitate din cadrul ANAF stabileste din oficiu taxa pe valoarea adaugata de plata in perioada nedeclarata prin estimare.In vederea stabilirii din oficiu a taxei datorate, compartimentul de specialitate din cadrul ANAF utilizeaza informatiile privind taxa pe valoarea adaugata colectata din formularul 300 ``Decont de taxa pe valoarea adaugata``, precum si informatiile din formularul 394 ``Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national`` depuse de contribuabilul caruia urmeaza sa i se faca impunerea din oficiu, pe o perioada de 12 luni calendaristice anterioare perioadei supuse impunerii din oficiu .In cazul in care, in cadrul perioadei de analiza de 12 luni, societatea nu a depus niciun decont de taxa pe valoarea adaugata sau despre aceasta nu se regasesc informatii in nicio declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national, se extinde analiza la o perioada de 24 de luni calendaristice anterioare. In ipoteza in care, in perioada de 24 de luni supusa analizei, persoana impozabila nu a depus niciun decont de taxa pe valoarea adaugata sau despre aceasta nu se regasesc informatii in nicio declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national, analiza se extinde asupra informatiilor existente in baza de date care cuprinde declaratiile recapitulative privind operatiunile intracomunitare (formularul 390VIES) desfasurate pe o perioada de 24 de luni calendaristice anterioare.STUDIU DE CAZ In februarie 2012, Administratia Finantelor Publice stabileste ca societatea ABC SRL nu a depus deconturi de TVA pentru perioada ianuarie - iunie 2011.Pentru impunerea din oficiu, Administratia Finantelor Publice foloseste urmatoarele surse de informatii: - Declaratia 394 - cu ajutorul aplicatiei informatice puse la dispozitie de Directia Generala privind Tehnologia Informatiei din cadrul ANAF se genereaza o situatie pe codul fiscal al societatii ABC si anume cum figureaza ca si furnizor/client in relatie cu alti contribuabili si se calculeaza suma taxei pe valoarea adaugata colectata din fiecare declaratie/numarul deconturilor pe care ar fi trebuit sa le depuna in perioada respectiva (media acestora). Presupunem ca media calculata este de 3.500 lei.- Declaratia 300 pe perioada in care contribuabilul ABC si-a indeplinit obligatiile declarative, se calculeaza suma medie a TVA colectata obtinuta din deconturile de taxa pe valoarea adaugata depuse. Presupunem ca media calculata este de 2.800 lei.Dupa obtinerea tuturor informatiilor descrise anterior, se compara sumele medii obtinute, iar taxa pe valoare adaugata stabilita din oficiu este suma medie cea mai mare.In exemplul nostru, taxa pe valoarea adaugata stabilita din oficiu este de 3.500 lei.Andreea MIHAIESCUPreciziei Business CenterBd. Preciziei nr.1 Tronson 1 et.2sector 6, Bucuresti, cod 062202Tel./Fax: 021.313.0606021.313.1060, 021.313.0484Mobil: 0726.366.393[email protected]
Formularul 230 pe 2023 editabil si PDF 26 Dec 2022 | 55441
Formularul 230 editabil 2022 pdf pentru redirectionarea a 2 sau 3,5 la suta din impozitul datorat 27 Dec 2021 | 56852
Persoanele inregistrate in SPV pot face plata obligatiilor fiscale la buget direct cu cardul bancar prin interconectarea cu ghiseul.ro 13 Jun 2020 | 1203
Efectele noilor reglementari asupra profesiei de avocat, in contextul starii de urgenta 24 Mar 2020 | 2077
M. Finantelor: Masuri fiscal-bugetare pentru sprijinirea economiei si companiilor afectate de raspandirea virusului COVID-19 20 Mar 2020 | 1134
Legea 19/2020: Guvernul a stabilit modul de acordare si de plata a zilelor libere pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant 19 Mar 2020 | 1754
Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230! Sursa: EuroAvocatura.ro
Termenul in care se accepta si se dezbate succesiunea Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu
Salarizarea angajatului temporar. Obligatiile agentului de munca temporara si ale utilizatorului Sursa: MCP Cabinet avocati
Venituri care nu intra in categoria �veniturilor din alte surse� si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati
Obiectiuni la raportul final al lichidatorului. Tardivitate. Contradictie intre considerente si dispozitiv Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 32/2018 din 13.04.2018 a Curtii de Apel Galati
Uzucapiune. Inaplicabilitatea dispozitiilor referitore la achiesarea la pretentiile formulate de reclamant. Inexistenta justului titlu Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 5/9.01.2020
Impozit pe cladire nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 360/10.06.2020