Statul roman se alatura astfel actiunilor comunitatii internationale in sprijinul Libiei si da curs dorintei reciproce privind mentinerea si dezvoltarea relatiilor de prietenie si colaborare dintre cele doua tari . Reluarea activitatii Ambasadei raspunde si interesului pe care il manifesta mediul de afaceri romanesc de a participa la reabilitarea infrastructurii generale avariate de conflictul intern si la reconstructia economica a Libiei. Totodata, statul roman va fi in masura sa reia asistenta consulara si sprijinul in situatii de urgenta pentru cetatenii romani care traiesc in Libia si pentru cei care vor participa la activitati economice si sociale in aceasta tara.
Pe fondul agravarii situatiei de securitate din Libia, activitatea Ambasadei Romaniei la Tripoli a fost suspendata temporar, la 14 mai 2011, odata cu aplicarea celei de-a doua etape a evacuarii personalului diplomatic si de protectie al oficiului diplomatic. Intre 21 februarie si 1 martie autoritatile romane au coordonat o operatiune de evacuare prin care 735 de cetateni romani si peste 100 de cetateni straini au fost extrasi din Libia.
La 1 septembrie 2011, Romaniaa recunoscut Consiliul National de Tranzitie (CNT) drept singurul partener politic in relatia cu Libia, iar Presedintele Traian Basescu a participat la Conferinta internationala pentru sprijinirea Libiei, de la Paris. Ministrul afacerilor externe al Romaniei a avut, la 21 septembrie, in marja dezbaterilor politice generale ale celei de-a 66-a sesiuni a Adunarii Generale ONU, o scurta intrevedere cu presedintele CNT, Mustafa Abdul Jalil.
La propunerea MAE, Presedintele Romaniei a aprobat, la 20 septembrie 2011, reluarea activitatii Ambasadei Romaniei la Tripoli, printr-o abordare graduala, adecvata evolutiilor politice si de securitate de la fata locului.
Romania se afla in primul esalon de state membre UE care redeschid ambasadele lor de la Tripoli. Printre statele care au redeschis oficiile lor diplomatice, incepand cu 25 august 2011, se numara Franta, Marea Britanie, Italia, Polonia, Spania, Malta, plus o misiune/Delegatie a UE, Turcia, SUA si Canada.
ANOFM 48.848 locuri de munca vacante la nivel national si in reteaua EURES in iunie 2024 15 Jun 2024 | 500
15 noiembrie 2024 - data limita pana la care Romania trebuie sa implementeze salariul minim european 13 Jun 2024 | 758
BNR: Lansare moneda din argint cu tema 150 de ani de la nasterea lui Vladimir Ghika 22 Dec 2023 | 815
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate 15 Dec 2023 | 707
Formularul 230 pe 2023 editabil si PDF 26 Dec 2022 | 55441
[Vatra MCP] Schimbarile vizate de Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei 23 Feb 2022 | 1599
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere Sursa: av. Andreea Deaconu
Portal.Just.ro - Dreptul justitiabilului de a ii fi sterse datele cu caracter personal Sursa: MCP avocati
Greva. Aspecte practice. Cauze si consecinte Sursa: MCP avocati
Validarea deciziilor acordarea de despagubiri privind acordarea de despagubiri pentru bunurile abandonate in Bulgaria de catre persoanele refugiat in baza Tratatului dintre Romania Bulgaria Pronuntaţă de: Decizia nr. 420/27 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati
Predare temporara in cazul in care predarea unei persoane in baza unui mandat european de arestare a fost amanata. Inoportunitatea predarii atunci cand persoana solicitata este arestata preventiv in cauza in care este judecata in Romania Pronuntaţă de: Incheierea din 18 ianuarie 2018 a Curtii de Apel Galati
CEDO: Muhammad si Muhammad impotriva Romaniei. garantii procedurale in cazul expulzarilor de straini Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Solicitarea efectuarii muncii suplimentare din partea angajatorului. Scrisa sau verbala, directa sau indirecta Pronuntaţă de: Curtea de Apel Ploiesti - Decizia civila nr. 2494 din data de 21.09.2019