Ar urma sa se aplice o taxa de 0,1 % in cazul actiunilor si al obligatiunilor si o taxa de 0,01 % in cazul contractelor de instrumente financiare derivate. Prin aceasta masura, s-ar putea colecta anual aproximativ 57 miliarde EUR. Comisia a propus ca taxa sa intre in vigoare incepand de la 1 ianuarie 2014.2 motive au stat la baza propunerii Comisiei de instituire a unei noi taxe pe tranzactiile financiare. In primul rand, pentru ca sectorul financiar sa aiba o contributie echitabila intr-un moment in care statele membre sunt obligate la masuri de consolidare fiscala. Sectorul financiar a avut un rol in aparitia crizei economice. Guvernele si cetatenii europeni in ansamblu au suportat costul vastelor planuri de salvare vizand sectorul financiar, finantate din taxele platite de contribuabili. In plus, sectorul financiar este subimpozitat in comparatie cu alte sectoare . Prin aceasta propunere s-ar genera importante venituri fiscale suplimentare, cu care sectorul financiar sa contribuie la finantele publice. In al doilea rand, un cadru coordonat la nivelul UE ar contribui la consolidarea pietei unice a UE. Astazi, in 10 state membre se aplica o forma de taxa pe tranzactiile financiare. Prin aceasta propunere, s-ar introduce noi cote minime ale taxei si s-ar armoniza diversele taxe pe tranzactiile financiare existente in UE. Aceste masuri vor contribui la reducerea denaturarilor concurentei de pe piata unica, vor descuraja tranzactiile riscante si vor completa masurile de reglementare vizand evitarea unor viitoare crize. Taxa pe tranzactiile financiare la nivelul UE ar consolida pozitia UE de sustinere a unor reguli comune pentru introducerea unei astfel de taxe la nivel global, in special prin G20.Veniturile generate de taxa ar fi impartite intre UE si statele membre. O parte din acestea ar fi utilizate ca o resursa proprie a UE, ceea ce ar permite reducerea contributiilor nationale. Statele membre pot decide sa-si creasca veniturile din taxa impozitand tranzactiile financiare cu o cota mai mare.Algirdas A�emeta, comisarul pentru impozitare, uniune vamala, audit si antifrauda a declarat: ``Cu aceasta propunere, Uniunea Europeana devine un deschizator de drumuri in ceea ce priveste implementarea globala a unei taxe pe tranzactiile financiare. Proiectul nostru este solid si viabil. Nu am nicio indoiala ca aceasta taxa va raspunde asteptarilor cetatenilor UE: va fi o contributie echitabila din partea sectorului financiar. Sunt convins ca partenerii nostri din G20 vor intelege beneficiile urmarii acestei cai.``Ca urmare a crizei, datoria publica la nivelul celor 27 de state membre UE, care reprezenta mai putin de 60 % din PIB in 2007, a crescut la 80 % in anii urmatori. Sectorul financiar a primit un sprijin financiar substantial din partea guvernelor. Statele membre au alocat 4 600 miliarde EUR pentru planurile de salvare a sectorului financiar in timpul crizei. In plus, sectorul financiar a beneficiat de taxe scazute in ultimii ani. Sectorul financiar se bucura de un avantaj fiscal de aproximativ 18 miliarde EUR pe an ca urmare a scutirii de la TVA a serviciilor financiare. Prin introducerea unei noi taxe pe sectorul financiar, institutiile financiare ar participa la acoperirea costului redresarii economice si s-ar descuraja tranzactiile riscante si neproductive.Taxa pe tranzactiile financiare vizeaza 85 % din tranzactiile financiare care au loc intre institutii financiare. Taxa nu s-ar aplica cetatenilor si societatilor comerciale. Ipotecile imobiliare, imprumuturile bancare, contractele de asigurari si alte activitati financiare obisnuite desfasurate de persoane fizice sau intreprinderi mici nu intra in sfera de aplicare a propunerii.Comisia studiaza deja de cateva luni ideea impozitarii sectorului financiar la nivelul UE. Pe 29 iunie 2011, in contextul cadrului financiar multianual, Comisia a anuntat ca va propune instituirea unei taxe pe tranzactiile financiare, ca resursa proprie pentru bugetul UE(IP/11/799, MEMO/11/468).Decizia vine in urma unei analize a diverselor instrumente fiscale prin care s-ar putea asigura participarea sectorului financiar la redresarea economiei UE.In paralel, incepand din 2009 Comisia a analizat modalitatile de introducere a unei taxe pe tranzactiile financiare la nivel global, impreuna cu partenerii sai internationali, in cadrul G20 (Pittsburgh, Toronto).Etapele urmatoarePropunerea va fi discutata de toate statele membre in Consiliul de Ministri al UE, iar Comisia o va prezenta in cadrul summitului G20 din noiembrie.
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate 15 Dec 2023 | 725
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1492
Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale 23 Mar 2020 | 1187
Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala 20 Feb 2020 | 1094
CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU 25 Nov 2019 | 1639
MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto 23 Sep 2019 | 1615
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Ce sunt locurile de munca ecologice? Sursa: EuroAvocatura.ro
Importanta indicarii unui spor stabilit prin CCM in contractul individual de munca sau actele aditionale la acesta Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj - Sentinta Civila nr. 1003/10.12.2020
Desfiintarea aparenta, fictiva, a postului ocupat de salariat Pronuntaţă de: Curtea de Apel Constanta, Sectia I Civila, Decizia nr. 721/CM din 11.09.2013