``Am decis crearea Centrului Consular de Crize si a Punctului de informare pentru a creste capacitatea MAE de a gestiona crizele consulare, in coordonare cu celelalte institutii romanesti competente si cu partenerii nostri din Uniunea Europeana``, a declarat ministrul Baconschi la deschiderea Centrului.Seful diplomatiei romane a subliniat ca infiintarea unei structuri specializate a constituit un imperativ pentru a avea un raspuns adecvat fiecarei situatii in parte, in conditiile in care in ultimii ani situatiile de criza consulara s-au inmultit. ``Am avut cateva experiente pe care le-am gestionat bine, cum a fost, de pilda, situatia din Libia, cand, gratie cooperarii MAE-MApN, am reusit sa stabilim un pod aerian prin La Valetta si sa evacuam aproape 800 de cetateni romani aflati in pericol . Nu ne dorim astfel de crize, dar ele sunt oricand posibile si e vorba nu doar de turbulenta recenta din spatiul arab, ci si de alte zone unde pot sa apara fie accidente nucleare, cum a fost cazul dupa tsunami-ul din Japonia, fie crize umanitare cum a fost cea din Haiti sau crize politice legate de razboaie civile sau situatii revolutionare care ar putea expune la riscuri majore comunitatile romanesti din diferite state ale lumii``, a precizat ministrul de externe.Centrul Consular de Crize beneficiaza de echipamentele si utilitatile unui Punct de informare modern si de un centru de comanda la standarde europene. Initiativa se inscrie in cadrul demersurilor de promovare a unei diplomatii in slujba cetateanului. Personalul Centrului este format, in principal, pe baza de voluntariat, din diplomati si personal MAE si are in componenta patru structuri: Unitatea de Coordonare - Centru de Comanda, Unitatea de Secretariat - structura deja existenta cu activitate permanenta pentru coordonare la nivel national si european, Unitatea de Alerte - activata numai in situatii de criza si Unitatea de Reactie Rapida - pentru sprijin si asistenta consulara in afara frontierelor, constituita in deplina concordanta cu tipul de pericol care a generat situatia de criza, si, acolo unde situatia o impune, pot fi utilizate si mecanismele de actiune ale celorlalte state UE.
Casa Nationala de Pensii Publice incepe modernizarea sistemului informatic integrat 15 Jun 2024 | 876
ANOFM 48.848 locuri de munca vacante la nivel national si in reteaua EURES in iunie 2024 15 Jun 2024 | 500
15 noiembrie 2024 - data limita pana la care Romania trebuie sa implementeze salariul minim european 13 Jun 2024 | 755
Inregistrarea in evidentele agentiilor pentru ocuparea fortei de munca a absolventilor de invatamant, promotia 2024 12 Jun 2024 | 671
Mecanismul de decontare de catre angajator a achizitiei de ochelari, in limita a 500 lei de persoana 11 Jun 2024 | 882
ICCJ (RIL): Termenul de preaviz incepe sa curga din ziua urmatoare comunicarii notificarii de preaviz si se implineste in ultima zi a termenului 20 May 2024 | 564
Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca Sursa: MCP avocati
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere Sursa: av. Andreea Deaconu
Portal.Just.ro - Dreptul justitiabilului de a ii fi sterse datele cu caracter personal Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti