Conform unui studiu realizat la nivelul UE, numai 38% dintre bancomatele (automated teller machines - ATM) din Uniunea Europeana sunt prevazute cu capacitati vocale pentru clientii cu handicap, mult mai putine decat in SUA (61%) si Canada (aproape toate bancomatele). In vederea eliminarii barierelor existente in materie de accesibilitate, Comisia Europeana a alocat proiectului ``APSIS4All`` - al carui obiectiv este proiectarea si validarea unor interfete personalizate, inclusiv a unor carduri fara contact - fonduri in valoare de 3,41milioane de euro, reprezentand jumatate din bugetul total al proiectului. Primele teste vor avea ca obiect bancomate din Barcelona (Spania), incepand din septembrie 2011, si distribuitoare automate de bilete din Padeborn (Germania), incepand din ianuarie2012, si se vor desfasura pe o perioada de trei ani.
Neelie Kroes, vicepresedinta Comisiei Europene responsabila cu agenda digitala, a declarat: ``Terminalele publice pentru autoservire sunt foarte raspandite, iar numarul lor continua sa creasca. Totusi, multe dintre ele sunt dificil de utilizat de catre persoanele cu handicap sau de catre unele persoane in varsta, care, in conditiile date, nu pot beneficia de serviciile oferite."
Proiectul APSIS4All urmareste proiectarea si validarea, in conditii reale, a unor interfete inovatoare si personalizate care sa depaseasca barierele existente in materie de accesibilitate. O prima etapa a proiectului va consta in culegerea de informatii de la 3000 de utilizatori care vor testa diferite aparate, pentru a adapta interfetele la necesitatile si preferintele lor. Vor fi testate, de la 1 septembrie 2011, 65 de bancomate din Barcelona (Spania) apartinand bancii Caixa, iar de la 1ianuarie 2012, 24de distribuitoare automate de bilete din localitatea Padeborn din landul Renania de Nord -Westfalia (Germania), exploatate de societatea HA�ft & Wessel AG.
Obiectivul acestui proiect este de a propune un cadru standardizat care ar putea incuraja industria bancomatelor si furnizorii de servicii sa adopte mai multe functii din domeniul e-accesibilitatii. Astfel, terminalele publice digitale ar putea deveni, in cele din urma, mai accesibile unei game mai largi de utilizatori, de la persoanele nefamiliarizate cu tehnologia sau care au dificultati de citire, pana la turistii care nu cunosc limba locala sau chiar la persoanele care nu au la indemana ochelarii pentru citit. Proiectul APSI4All se va concentra asupra interactiunii multimodale si asupra unor tehnologii de varf, precum NFC (Near Field Communication) sau comunicatiile fara fir pe distante scurte. De exemplul, pe parcursul testelor ar putea fi utilizat un card programat personalizat in functie de utilizator. Atunci cand utilizatorul apropie cardul de bancomat, acesta se adapteaza instantaneu la necesitatile utilizatorului (de exemplu, modificand marimea caracterelor sau limba de comunicare). Alt tip de interfata ar putea fi un telefon mobil cu functii de accesibilitate care permit clientului sa cumpere un bilet online si sa plateasca la distribuitorul care emite biletul, folosind un cod de securitate transmis prin telefon.
In UE exista sute de mii de terminale publice digitale, printre care un numar mare de distribuitoare automate de bilete pentru transportul public si cel putin 425000 de bancomate. Utilizarea acestora este facilitata de o serie de solutii tehnologice existente pe piata, precum tastaturi amplasate la indemana persoanelor in scaun cu rotile, taste cu etichete Braille sau difuzoare pentru servicii vocale destinate utilizatorilor cu deficiente de vedere. Totusi, aceste functii esentiale sunt adesea indisponibile sau neactivate, deoarece modalitatile de activare sunt prea complicate. Dupa cum se afirma si in Strategia europeana pentru persoanele cu handicap 2010-2020 class="A__T3">, ``accesibilitatea este o conditie premergatoare pentru participarea la viata sociala si economica``.
Proiectul APSIS4All este cofinantat de componenta TIC a programului Uniunii Europene pentru competitivitate si inovare.
15 noiembrie 2024 - data limita pana la care Romania trebuie sa implementeze salariul minim european 13 Jun 2024 | 755
[Vatra MCP] Contextul, motivele si necesitatea adoptarii Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei 22 Feb 2022 | 1783
Curs de dreptul mediului si o Clinica juridica. Inscrieri pana pe 22 august 10 Aug 2021 | 1328
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1486
Legi promulgate in data de 12 iunie 2020 13 Jun 2020 | 1210
EY: Solutii pentru a limita interactiunea cu autoritatile vamale. Vamuirea la domiciliu 31 Mar 2020 | 1354
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Principiul egalitatii de remunerare intre lucratorii de sex masculin si cei de sex feminin se refera deopotriva pentru �aceeasi munca� si pentru o �munca de aceeasi valoare� Sursa: EuroAvocatura.ro
E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Acordarea vizei de scurta sedere pe teritoriul Romaniei (Short-stay visa) Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Discriminare directa sau tratament diferentiat, justificat si rezonabil Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 39 din data de 17.01.2020
Daunele morale in litigiile de munca. Salariatul trebuie sa faca dovada unor consecinte negative pe plan social si psihic, argumentarea acestora nefiind suficienta. Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 255/2014 din 07.03.2014
Diurna reprezinta potrivit jurisprudentei C.J.U.E. �alocatie specifica detasarii� si, ca atare, parte a salariului minim. Totodata, potrivit modificarilor Codului fiscal, diurna intra in baza de calcul a contributiilor sociale obligatorii. Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj Sectia a IV-a pentru Litigii de munca si Asigurari sociale, Decizia civila nr. 99/A/2017, in sedinta publica din 9 martie 2017