Planurile vor asigura atat conservarea stocurilor de peste, cat si mentinerea in viitor a mijloacelor de subzistenta ale pescarilor, punand capat in acelasi timp pescuitului excesiv si epuizarii stocurilor de peste. Reforma va introduce o abordare descentralizata a gestionarii pescuitului pe baze stiintifice pentru fiecare regiune si bazin marin, precum si standarde de guvernanta mai bune in UE si la nivel international, prin acorduri privind pescuitul durabil.Cu ocazia prezentarii propunerilor, Maria Damanaki, Comisarul pentru afaceri maritime si pescuit, a declarat: ``Este necesar sa actionam acum pentru a reda tuturor stocurilor noastre de peste starea de sanatate necesara in vederea conservarii lor pentru generatiile actuale si viitoare. Aceasta este o conditie prealabila absolut obligatorie pentru ca pescarii sa poata pescui in continuare si sa isi castige o existenta decenta de pe urma activitatii lor.``Dna Damanaki a adaugat: ``Aceasta inseamna ca trebuie sa gestionam cu intelepciune fiecare stoc, capturand cat putem, dar mentinand totodata sanatatea si productivitatea viitoare a stocului. Aceste masuri vor avea drept rezultat capturi mai mari, un mediu mai sanatos si o aprovizionare sigura cu peste si fructe de mare. Daca aceasta reforma reuseste, pescarii si comunitatile costiere vor avea o situatie mai buna pe termen lung. De asemenea, toti europenii se vor bucura de o mai larga oferta de peste proaspat, atat pescuit in salbaticie, cat si crescut in ferme piscicole.``Durabilitatea si solutiile pe termen lung sunt punctele esentiale ale propunerilor avansate astazi, care prevad urmatoarele elemente: Toate stocurile de peste vor trebui aduse la niveluri durabile pana in 2015, ceea ce este in concordanta cu angajamentele pe care si le-a asumat UE pe plan international. Se va adopta o abordare ecosistemica pentru toate pescariile, cu planuri de gestionare pe termen lung bazate pe cele mai bune avize stiintifice disponibile. Se va elimina treptat practica de irosire a resurselor de hrana, precum si pierderile economice cauzate de aruncarea inapoi in mare a capturilor secundare. Pescarii vor fi obligati sa debarce toti pestii capturati. De asemenea, propunerile includ obiective si termene clare pentru stoparea pescuitului excesiv, abordari de piata precum cote de captura individuale tranzactionabile, masuri de sprijin pentru pescariile de mici dimensiuni, imbunatatirea colectarii datelor si strategii de promovare a acvaculturii durabile in Europa . Consumatorii vor putea obtine informatii imbunatatite cu privire la calitatea si durabilitatea produselor pe care le cumpara. Principiile si obiectivele de politica generale vor fi stabilite la Bruxelles, in timp ce statele membre vor trebui sa decida si sa aplice masurile de conservare cele mai adecvate. Pe langa simplificarea procesului, aceasta va favoriza adoptarea de solutii adecvate pentru necesitatile regionale si locale. Operatorii din intregul sector al pescuitului vor trebui sa ia propriile decizii economice in ceea ce priveste adaptarea dimensiunii flotei lor la posibilitatile de pescuit . Organizatiile de pescari vor juca un rol mai important in coordonarea ofertei de pe piata si in sporirea profiturilor pentru pescari. Se va acorda sprijin financiar numai initiativelor ecologice care contribuie la o crestere inteligenta si durabila. Un mecanism strict de control va elimina orice finantare contraproductiva a activitatilor ilegale sau a supracapacitatilor. In cadrul organismelor internationale si in relatiile sale cu tarile terte, UE va actiona peste hotare la fel cum actioneaza pe plan intern si va promova buna guvernanta si o buna gestiune a marilor in restul lumii.ContextSectorul pescuitului din UE este afectat de mai multe probleme interconectate. Majoritatea stocurilor de peste sunt exploatate in mod excesiv de o flota de pescuit supradimensionata si prea eficienta. Capturile scad de la an la an, iar comunitatile costiere, care depind deseori de pescuit, vad cum oportunitatile lor economice dispar. Atunci cand iau decizii, liderii politici tind sa favorizeze interese pe termen scurt, mai degraba decat conservarea pe termen lung a resurselor, iar o abordare legislativa descendenta din partea UE nu prea a reusit sa stimuleze pana in prezent sectorul pescuitului sa adopte un comportament responsabil si sa contribuie la utilizarea durabila a resurselor.In aprilie 2009, printr-o Carte verde, s-au analizat deficientele politicii actuale si s-a deschis o consultare publica ce a durat pana la sfarsitul anului 2010. Contributiile primite in urma consultarii si concluziile mai multor parti interesate au fost folosite la elaborarea pachetului de reforme prezentat astazi, constand in urmatoarele componente: O propunere legislativa referitoare la un nou regulament de stabilire a regulilor principale ale PCP O propunere legislativa privind o noua politica de piata O comunicare asupra dimensiunii externe a PCP O comunicare globala care explica legaturile dintre elementele de mai susAcest nou pachet de propuneri este inaintat Parlamentului European si Consiliului, pentru a fi adoptat in cadrul procedurii legislative ordinare (codecizie). Comisia intentioneaza ca adoptarea si intrarea in vigoare a noului cadru sa aiba loc pana la 1 ianuarie 2013.Ulterior in cursul acestui an, Comisia intentioneaza sa propuna un nou mecanism de finantare pentru politica maritima si in domeniul pescuitului, aliniat la cadrul financiar multianual.
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate 15 Dec 2023 | 725
Guvernul a amanat pana in 2022 acordarea de prime la comercializarea produselor agricole primare 05 Jan 2021 | 2359
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1491
Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale 23 Mar 2020 | 1186
Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala 20 Feb 2020 | 1092
CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU 25 Nov 2019 | 1637
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Ce sunt locurile de munca ecologice? Sursa: EuroAvocatura.ro
Contract de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apa si canalizare incheiat intre o asociatie intercomunitara de dezvoltare a serviciilor publice de apa-canal si un operator. Aderarea unei unitati administrativ teritoriale la asociatie. Aplicarea dispozitiilor legale privind stabilirea redeventei Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 626/30.07.2020
Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020
Discriminare directa sau tratament diferentiat, justificat si rezonabil Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 39 din data de 17.01.2020
Perioada petrecuta in consemn la dispozitia si la sediul angajatorului. Timp de lucru Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 2777 din data de 23.11.2019