din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2436 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Comisia Europeana: o politica de viitor in domeniul pescuitului

Comisia Europeana: o politica de viitor in domeniul pescuitului

  Publicat: 14 Jul 2011       1198 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Europa "cu geometrie variabila" este termenul utilizat pentru a descrie o metoda de integrare diferentiata, care tine seama de diferentele ireconciliabile care exista in interiorul structurii de integrare, si care face posibila, prin urmare, o separare permanenta intre un grup de state membre si un numar de unitati de integrare mai putin dezvoltate.
In propunerile sale de reforma majora a politicii comune in domeniul pescuitului (PCP) a UE, Comisia Europeana a stabilit o abordare radicala in ceea ce priveste gestionarea pescuitului in Europa .

1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Tot ceea ce un lucru produce in mod periodic, fara ca substanta sa sa scada.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Europa "cu geometrie variabila" este termenul utilizat pentru a descrie o metoda de integrare diferentiata, care tine seama de diferentele ireconciliabile care exista in interiorul structurii de integrare, si care face posibila, prin urmare, o separare permanenta intre un grup de state membre si un numar de unitati de integrare mai putin dezvoltate.
Practicarea pescuitului in conditii sau cu mijloace interzise de lege, care poate atrage, dupa caz, raspunderea disciplinara, materiala, contraventionala sau penala.
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Concept utilizate de stiintele comportamentale (psihologie, sociologie, psihologie judiciara), prin el intelegandu-se ansamblul actelor, reactiilor (glandulare, motorii, afective, verbale) prin care o persoana raspunde intr-o imprejurare data la solicitarile mediului inconjurator.
Sustinerile si punctele de vedere ale partilor si procurorului exprimate in cursul procesului penal cu privire la solutionarea cauzei deduse judecatii.

Planurile vor asigura atat conservarea stocurilor de peste, cat si mentinerea in viitor a mijloacelor de subzistenta ale pescarilor, punand capat in acelasi timp pescuitului excesiv si epuizarii stocurilor de peste. Reforma va introduce o abordare descentralizata a gestionarii pescuitului pe baze stiintifice pentru fiecare regiune si bazin marin, precum si standarde de guvernanta mai bune in UE si la nivel international, prin acorduri privind pescuitul durabil.

Cu ocazia prezentarii propunerilor, Maria Damanaki, Comisarul pentru afaceri maritime si pescuit, a declarat: ``Este necesar sa actionam acum pentru a reda tuturor stocurilor noastre de peste starea de sanatate necesara in vederea conservarii lor pentru generatiile actuale si viitoare. Aceasta este o conditie prealabila absolut obligatorie pentru ca pescarii sa poata pescui in continuare si sa isi castige o existenta decenta de pe urma activitatii lor.``

Dna Damanaki a adaugat: ``Aceasta inseamna ca trebuie sa gestionam cu intelepciune fiecare stoc, capturand cat putem, dar mentinand totodata sanatatea si productivitatea viitoare a stocului. Aceste masuri vor avea drept rezultat capturi mai mari, un mediu mai sanatos si o aprovizionare sigura cu peste si fructe de mare. Daca aceasta reforma reuseste, pescarii si comunitatile costiere vor avea o situatie mai buna pe termen lung. De asemenea, toti europenii se vor bucura de o mai larga oferta de peste proaspat, atat pescuit in salbaticie, cat si crescut in ferme piscicole.``

Durabilitatea si solutiile pe termen lung sunt punctele esentiale ale propunerilor avansate astazi, care prevad urmatoarele elemente:

Toate stocurile de peste vor trebui aduse la niveluri durabile pana in 2015, ceea ce este in concordanta cu angajamentele pe care si le-a asumat UE pe plan international.

Se va adopta o abordare ecosistemica pentru toate pescariile, cu planuri de gestionare pe termen lung bazate pe cele mai bune avize stiintifice disponibile.

Se va elimina treptat practica de irosire a resurselor de hrana, precum si pierderile economice cauzate de aruncarea inapoi in mare a capturilor secundare. Pescarii vor fi obligati sa debarce toti pestii capturati.

De asemenea, propunerile includ obiective si termene clare pentru stoparea pescuitului excesiv, abordari de piata precum cote de captura individuale tranzactionabile, masuri de sprijin pentru pescariile de mici dimensiuni, imbunatatirea colectarii datelor si strategii de promovare a acvaculturii durabile in Europa .

Consumatorii vor putea obtine informatii imbunatatite cu privire la calitatea si durabilitatea produselor pe care le cumpara.

Principiile si obiectivele de politica generale vor fi stabilite la Bruxelles, in timp ce statele membre vor trebui sa decida si sa aplice masurile de conservare cele mai adecvate. Pe langa simplificarea procesului, aceasta va favoriza adoptarea de solutii adecvate pentru necesitatile regionale si locale.

Operatorii din intregul sector al pescuitului vor trebui sa ia propriile decizii economice in ceea ce priveste adaptarea dimensiunii flotei lor la posibilitatile de pescuit . Organizatiile de pescari vor juca un rol mai important in coordonarea ofertei de pe piata si in sporirea profiturilor pentru pescari.

Se va acorda sprijin financiar numai initiativelor ecologice care contribuie la o crestere inteligenta si durabila. Un mecanism strict de control va elimina orice finantare contraproductiva a activitatilor ilegale sau a supracapacitatilor.

In cadrul organismelor internationale si in relatiile sale cu tarile terte, UE va actiona peste hotare la fel cum actioneaza pe plan intern si va promova buna guvernanta si o buna gestiune a marilor in restul lumii.

Context

Sectorul pescuitului din UE este afectat de mai multe probleme interconectate. Majoritatea stocurilor de peste sunt exploatate in mod excesiv de o flota de pescuit supradimensionata si prea eficienta. Capturile scad de la an la an, iar comunitatile costiere, care depind deseori de pescuit, vad cum oportunitatile lor economice dispar. Atunci cand iau decizii, liderii politici tind sa favorizeze interese pe termen scurt, mai degraba decat conservarea pe termen lung a resurselor, iar o abordare legislativa descendenta din partea UE nu prea a reusit sa stimuleze pana in prezent sectorul pescuitului sa adopte un comportament responsabil si sa contribuie la utilizarea durabila a resurselor.

In aprilie 2009, printr-o Carte verde, s-au analizat deficientele politicii actuale si s-a deschis o consultare publica ce a durat pana la sfarsitul anului 2010. Contributiile primite in urma consultarii si concluziile mai multor parti interesate au fost folosite la elaborarea pachetului de reforme prezentat astazi, constand in urmatoarele componente:

O propunere legislativa referitoare la un nou regulament de stabilire a regulilor principale ale PCP

O propunere legislativa privind o noua politica de piata

O comunicare asupra dimensiunii externe a PCP

O comunicare globala care explica legaturile dintre elementele de mai sus

Acest nou pachet de propuneri este inaintat Parlamentului European si Consiliului, pentru a fi adoptat in cadrul procedurii legislative ordinare (codecizie). Comisia intentioneaza ca adoptarea si intrarea in vigoare a noului cadru sa aiba loc pana la 1 ianuarie 2013.

Ulterior in cursul acestui an, Comisia intentioneaza sa propuna un nou mecanism de finantare pentru politica maritima si in domeniul pescuitului, aliniat la cadrul financiar multianual.



Citeşte mai multe despre:    Comisia Europeana    Pescuit

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate
15 Dec 2023 | 725

Guvernul a amanat pana in 2022 acordarea de prime la comercializarea produselor agricole primare
05 Jan 2021 | 2359

Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19
23 Jul 2020 | 1491

Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale
23 Mar 2020 | 1186

Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala
20 Feb 2020 | 1092

CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU
25 Nov 2019 | 1637



Articole Juridice

Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE?
Sursa: EuroAvocatura.ro

Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Ce sunt locurile de munca ecologice?
Sursa: EuroAvocatura.ro

Jurisprudenţă

Contract de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apa si canalizare incheiat intre o asociatie intercomunitara de dezvoltare a serviciilor publice de apa-canal si un operator. Aderarea unei unitati administrativ teritoriale la asociatie. Aplicarea dispozitiilor legale privind stabilirea redeventei
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 626/30.07.2020

Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020

Discriminare directa sau tratament diferentiat, justificat si rezonabil
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 39 din data de 17.01.2020

Perioada petrecuta in consemn la dispozitia si la sediul angajatorului. Timp de lucru
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 2777 din data de 23.11.2019