De asemenea, ancheta a relevat ca 65% din populatie isi limiteaza apelurile efectuate cu telefonul mobil din cauza costurilor si ca apelurile prin internet sunt din ce in ce mai populare. Sondajul privind comunicatiile electronice la nivel de gospodarii a fost realizat in perioada 9 februarie - 8 martie 2011, pe un esantion de 27 000 de gospodarii reprezentative pentru populatia UE.Unul din patru respondenti considera ca, in ceea ce priveste internetul, viteza de descarcare/incarcare a datelor nu corespunde conditiilor din contractul pe care l-a semnat (o problema identificata si in Comunicarea Comisiei privind neutralitatea internetului - a se vedea IP/11/486), iar unul din trei a afirmat ca a avut parte de intreruperi de conexiune. Noua legislatie a UE, aplicabila de la 25 mai 2011, impune furnizorilor de servicii sa ofere clientilor in avans - inainte de semnarea unui contract - informatii cuprinzatoare si exacte cu privire la nivelurile minime de calitate a serviciilor, inclusiv la viteza reala de conectare si la posibilele limitari ale vitezei internetului(a se vedea MEMO/11/319). Comisia investigheaza, in prezent, vitezele conexiunilor de banda larga si alte aspecte legate de transparenta si de calitatea serviciilor (a se vedea IP/11/486).Neelie Kroes, vicepresedinta Comisiei Europene pentru Agenda digitala, a declarat: ``Consumatori ne spun clar si raspicat ca sunt ingrijorati de faptul ca nu beneficiaza de viteza de conectare si de calitatea serviciului internet care le-au fost promise. Autoritatile nationale trebuie sa ia masurile corespunzatoare pentru a se asigura ca operatorii respecta noile norme ale UE care le cere sa dea dovada de transparenta in ceea ce priveste vitezele de conectare si calitatea serviciilor. Daca s-ar dovedi ca acest lucru nu este suficient, nu as ezita sa iau masurii suplimentare, sub forma de orientari mai prescriptive sau, la nevoie, chiar sub forma de masuri legislative.``Ancheta a relevat, de asemenea, ca cetatenii UE sunt preocupati de protectia datelor, 88% dintre respondenti afirmand ca ar dori sa fie informati in caz de pierdere, furt sau modificare a datelor lor cu caracter personal colectate de catre furnizorul de servicii de telecomunicatii. In conformitate cu noile norme ale UE, aplicabile de la 25 mai 2011 (a se vedea MEMO/11/320), operatorii din sectorul telecomunicatiilor si furnizorii de servicii de internet trebuie sa ia masuri ferme de securitate pentru a proteja numele, adresele de e-mail si informatiile privind conturile bancare ale clientilor lor, precum si datele privind fiecare apel telefonic si fiecare sesiune internet pe care le efectueaza acestia. De asemenea, noile norme impun operatorilor sa informeze fara intarziere autoritatile responsabile cu protectia datelor si clientii, in caz de violare a securitatii sau de pierdere sau furt de date cu caracter personal.De asemenea, ancheta a relevat urmatoarele: 98% dintre gospodariile din UE au acces la un telefon si un procent tot mai mare de gospodarii (acum 89%) au acces la un telefon mobil. 62% poseda atat telefoane fixe, cat si telefoane mobile, in timp ce doar 9% utilizeaza numai o linie de telefonie fixa. 98% dintre gospodariile din UE sunt abonate la servicii de televiziune. Cel mai popular mijloc de receptie este televiziunea prin cablu (35%), urmata de televiziunea digitala terestra (30%, adica o crestere de 7 puncte procentuale fata de perioada noiembrie-decembrie 2009).Oferte grupate - pachete de servicii de telecomunicatii 42% dintre gospodarii sunt abonate la un serviciu ``grupat``, in timp ce 61% din totalitatea serviciilor de acces la internet si de telefonie fixa sunt achizitionate in cadrul unui pachet. 41% dintre gospodarii au declarat ca principalul avantaj al acestor pachete este comoditatea de a avea un singur furnizor de servicii si de a primi o singura factura . 33% considera ca este mai avantajos sa plateasca pentru un pachet de servicii decat pentru fiecare serviciu separat. Cu toate acestea, 16% considera ca pachetele contin servicii de care nu au nevoie, iar 10% isi exprima ingrijorarea cu privire la lipsa de transparenta si de claritate in ceea ce priveste costurile si conditiile aferente fiecarui serviciu .Schimbarea operatorului Sase din zece abonati spun ca nu s-au gandit niciodata sa treaca la un alt furnizor de servicii . 77% dintre gospodarii se declara adepte ale ``principiului inertiei``, adica nu ar schimba niciodata pachetul de servicii de care beneficiaza. 12% dintre gospodarii schimba mereu operatorul, iar 12% ar dori sa-l schimbe dar nu reusesc sa faca acest lucru, din diferite motive.Printre factorii care ii impiedica pe clientii sa schimbe operatorul se numara riscul de fi privati temporar de serviciile respective, riscul de a plati mai multi furnizori in timpul procesului de transfer si lipsa de claritate cu privire la demersurile necesare pentru trecerea de la un operator la altul.Calitatea serviciilor - o preocupare majoraPe langa problemele legate de viteza si de intreruperea conexiunilor la internet, unul din patru respondenti semnaleaza existenta unor dificultati in ceea ce priveste conectarea la reteaua mobila, iar un procent similar raporteaza cazuri de intrerupere a comunicarii in timpul apelurilor.Preocupari legate de accesibilitatea costurilor de utilizare a telefoanelor mobile si a smartphone-urilor Dintre respondenti, 65% isi limiteaza in prezent apelurile telefonice din cauza preocuparilor legate de costuri (cu 4% mai multi decat in cazul ultimei anchete din noiembrie-decembrie 2009) Jumatate dintre persoanele care au acces la internet prin smartphone isi limiteaza navigarea din cauza preocuparilor legate de costuri . Din ce in ce mai multa lume recurge la serviciile vocale pe internet, care sunt gratuite sau foarte ieftine si pot fi accesate de pe un computer sau de pe un dispozitiv conectat la WiFi; in prezent, 28% dintre gospodariile cu acces la internet efectueaza acest tip de apel vocal, ceea ce reprezinta o crestere cu 6% de la ultima ancheta .Numai telefonie mobilaDintre gospodarii, 27% au acces la reteaua publica de telefonie doar prin telefonul mobil - procent care a crescut, de la ultima ancheta, in 17 state membre si care a atins deja niveluri de peste 50% in cinci tari (Republica Ceha, Finlanda, Letonia, Lituania si Slovacia).Ce face Comisia?Comisia a cerut Organismului autoritatilor europene de reglementare in domeniul comunicatiilor electronice (OAREC) sa intreprinda o cercetare amanuntita cu privire la barierele din calea schimbarii operatorului, la blocarea sau strangularea traficului pe internet (de exemplu, in cazul serviciilor de telefonie prin internet - VoIP), precum si la transparenta si calitatea serviciilor. Pana la sfarsitul anului, Comisia va publica informatiile reunite in cursul investigatiilor OAREC, inclusiv eventualele cazuri de blocare sau de strangulare a anumitor tipuri de trafic. Daca din constatarile OAREC sau din alte informatii rezulta existenta unor probleme nerezolvate, Comisia va evalua necesitatea adoptarii unor masuri mai stricte (IP/11/486).De asemenea, Comisia efectueaza un studiu pentru a compara vitezele declarate de conectare la internet cu cele reale. Datele vor fi disponibile la sfarsitul anului 2011.
15 iunie 2021 este data limita pana la care se pot depune declaratiile de avere si de interese anuale 13 Jun 2021 | 1665
Aplicatia de �Dosar electronic� devine operationala si pentru Sectia de contencios administrativ si fiscal a ICCJ 06 Jun 2020 | 1864
Conferintele UpDate Work: Protectia economica si sociala a salariatilor 03 Apr 2020 | 2005
Conferintele UpDate Work: Reorganizarea societatilor angajatoare 03 Apr 2020 | 1632
Conferintele UpDate Work: Telemunca si munca la domiciliu. Reorganizarea angajatorilor si a activitatii salariatilor 03 Apr 2020 | 1577
EY: Solutii pentru a limita interactiunea cu autoritatile vamale. Vamuirea la domiciliu 31 Mar 2020 | 1365
Dialogurile MCP (VIII): Clauza de confidentialitate in contractul individual de munca. Ce este si ce nu este confidential? Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Instalarea unui sistem de supraveghere video de catre primarie, care nu respecta prevederile GDPR Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP
Utilizarea si dezvaluirea fara temei legal a unor imagini din sistemul de supraveghere video al asociatiei de proprietari Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP
Legalitatea prelucrarii datelor in contextul inregistrarii si publicarii pe internet a imaginilor cu numerele de inmatriculare ale autovehiculelor ai caror soferi savarsesc posibile contraventii sau infractiuni in contextul circulatiei pe drumurile publice Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP
CEDO: Panioglu impotriva Romaniei. Libertatea de exprimare Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Toate elementele esentiale apte a da nastere raportului juridic obligational intre partile cauzei trebuie dovedite de angajator. Sarcina probei in conflictele de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 3028 din data de 05 Iunie 2019
Hotararea CEDO in Cauza Ovidiu Cristian Stoica impotriva Romaniei. Admisibilitatea probelor. Dreptul la un proces echitabil. Reparatie echitabila Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Incepand cu 2000, DocMorris si d-l. Wateral ofera spre vanzare pe Internet, (adresandu-se in limba germana consumatorului final din Germania), medicam Pronuntaţă de: Cazul: Deutscher Apothekerverband EV, Germania c. 0800 DocMorris NV si Jacques Waterval, Olanda, recurs prealabil, 11 decembrie 2003