Primul principiu avut in vedere la elaborarea acestui act normativ este acela potrivit caruia responsabilitatea privind dezvoltarea capacitatii de integrare sociala si solutionarea situatiilor de dificultate revine, in primul rand, fiecarei persoane si familii.``Cu alte cuvinte, punem accentul pe responsabilitatea individuala si pe functia complementara a statului de a-i ajuta cu adevarat doar pe cei care cu adevarat au nevoie de sprijinul si interventia statutului. Pentru ca, din nefericire, un program de asistenta sociala generalizat, care nu face distinctie intre cei care pot sa munceasca si cei care nu pot sa munceasca, nu este unul eficient pentru un stat . Consuma resurse inutil si nu ii sprijina pe cei care cu adevarat sunt in nevoie. Acest proiect de lege vine si ii sprijina direct pe cei care sunt in nevoie, fie ca au o problema de handicap, o problema de somaj, o problema temporara - iar statul vine sa-l ajute sa iasa dintr-o asemenea situatie``, a explicat seful Executivului.Cel de-al doilea principiu aflat la baza acestui act normativ este acela de a incuraja persoanele aflate in astfel de situatii sa revina pe piata muncii si sa le scoata din starea de dependenta fata de stat .``Scopul acestei legi este sa nu facem cetateanul dependent de stat toata viata lui, ci dimpotriva, sa-i cream mijloacele prin care sa poata sa iasa dintr-o asemenea stare de dependenta si sa isi poata croi propriul lui destin, asa cum si-l doreste. Interventia statului trebuie sa fie prin asigurarea egalitatii de sanse si de tratament, oferirea de oportunitati, de sprijin pentru cei care cu adevarat nu pot fara interventia statului``, a declarat primul-ministru Emil Boc.Pe de alta parte, se instituie o limita maxima pentru beneficiile cumulate de care poate dispune o persoana sau familie, urmand ca nivelul acestui cuantum sa fie stabilit anual, prin Hotarare de Guvern.Pentru ca actul normativ adoptat astazi sa aiba efectele scontate de la 1 ianuarie 2012, trebuie ca pana la sfarsitul anului in curs sa fie modificate alte 15 acte normative aflate in vigoare si adoptate alte 5 acte normative noi, a precizat seful Executivului.
Conform noii legi-cadru a asistentei sociale, beneficiile sociale acordate au fost incadrate in 4 categorii:i��-Beneficii sociale pentru prevenirea si combaterea saraciei si riscului de excluziune sociala;i��-Beneficii sociale pentru sustinerea copilului si familiei;i��-Beneficii sociale pentru sprijinirea persoanelor cu nevoi specialei��-Beneficii sociale pentru situatii deosebite.
15 noiembrie 2024 - data limita pana la care Romania trebuie sa implementeze salariul minim european 13 Jun 2024 | 631
Mecanismul de decontare de catre angajator a achizitiei de ochelari, in limita a 500 lei de persoana 11 Jun 2024 | 747
Aplicarea unitara a prevederilor referitoare la acordarea zilelor libere pentru parintii din familiile monoparentale care isi supravegheaza copiii 15 Mar 2021 | 1317
REVISAL 2021. Forma actualizata pusa la dispozitie de Inspectia Muncii 27 Dec 2020 | 3978
M. Muncii: Digitalizarea si simplificarea relatiilor de munca 09 Sep 2020 | 1793
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1477
Greva. Aspecte practice. Cauze si consecinte Sursa: MCP avocati
Deficientele practice ale noii a pensiilor. Este legal sa se primeasca o pensie mai mica dupa recalculare? Sursa: MCP avocati
Dreptul cetatenilor UE inactivi din punct de vedere economic de a fi afiliati la sistemul public de asigurari de sanatate al statului membru gazda Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Angajatorii au obligatia de a permite salariatilor verificarea sistemului de masurare a duratei timpului de lucru zilnic Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Conditii privind incadrarea in grupe superioare de munca. Regasirea activitatilor prestate printre cele enumerate in Ordinul nr. 50/1990 si existenta conditiilor deosebite de munca la locul de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Ploiesti - Decizia civila nr. 2556 din data de 23 octombrie 2019
Obligarea angajatorul la eliberarea unei adeverinte privind incadrarea in grupa a II-a de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Suceava - Sentinta civila nr. 517 din data de 14 iulie 2020
Actiune in constatarea grupei I de munca. Discriminarea prin raportare la alti salariati incadrati in grupa de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel PLOIESTI- Decizia civila nr. 2556/23.10.2019
Constatarea activitatatii prestata de salariat in conditii de munca nocive, grele sau periculoase si incadrarea acesteia in grupa a II-a de munca Pronuntaţă de: Tribunalul SUCEAVA - Sentinta civila nr. 517/14.07.2020