* prezentarea proiectului de act normativ; * prezentarea si discutarea observatiilor si propunerilor referitoare la proiectul de act normativ.La intalnire au participat reprezentanti ai Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, respectiv ministrul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, dl. Ioan-Nelu BOTIS, dl. Serghei MESAROS, director Directia dialog social, si dl. Eduard CORJESCU, director Directia legislatia muncii, precum si membrii ai societatii civile - institutii publice, organizatii civice si persoane interesate - reprezentate conform Listei participantilor (anexa).Scopul intalnirii l-a constituit informarea societatii civile si transmiterea unui feedback asupra principalelor modificari introduse in legislatia dialogului social prin proiectul de Lege a Dialogului Social.In deschiderea sedintei, dl. ministru Ioan-Nelu BOTIS le-a multumit participantilor pentru prezenta la dezbaterea publica a proiectului de Lege a Dialogului Social, act normativ parte a unui pachet de legi ce isi propun sa reformeze piata muncii.Dl. ministru a sugerat ca procedura de dezbatere prezentarea prezentului proiect, urmata de interventii cu eventuale observatii si propuneri la proiectul de act normativ, propunere acceptata de participanti .Dl. ministru Ioan-Nelu BOTIS a punctat principalele modificari introduse, respectiv:- Referitor la Titlul 2 - Sindicatele:A� participarea sindicatului in consiliul de administratie la nivelul unitatii, la invitatia angajatorului, actul managerial delimitandu-se strict de actul social;A� eliminarea obligatiei pentru angajator de a acorda gratuit organizatiilor sindicale din unitate spatiu si dotari si inlocuirea cu posibilitatea negocierii acordarii acestor facilitati in contractul colectiv de munca aplicabil;A� plata zilele prestate pentru activitate sindicala liderilor de sindicat sa fie asigurata de organizatia sindicala ;- Referitor la Titlul 4 - Consiliului National Tripartit pentru Dialog SocialA� constituirea Consiliului National Tripartit pentru Dialog Social, ca organism consultativ, cu regulament propriu de organizare si functionare;- Referitor la Titlul 5 - Consiliul Economic si Social:A� retragerea reprezentantiilor Guvernului din CES, care vor fi inlocuiti cu reprezentanti ai societatii civile;A� o noua structura a comisiilor permanente ale CES ;A� reducerea termenului de avizare a proiectelor de acte normative, de la 20 zile la 7 zile lucratoare;A� stabilirea indemnizatiei membrilor in cuantum de 20% din cuantumul indemnizatiei stabilite pentru presedinte;- Referitor la Titlul 6 - Constituirea si functionarea comisiilor de dialog social:A� renuntarea la intentia de a constitui comisii de dialog social la nivelul regiunilor de dezvoltare, intentie asupra careia se poate reveni intr-un moment mai favorabil;- Referitor la Titlul 7 - Negocieri colective:A� eliminarea aplicarii A� erga omes A� a contractelor colective de munca;A� posibilitatea extinderii aplicarii contractului colectiv de munca de la nivelul unui sector de activitate la nivelul tuturor unitatilor din sector prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale;- Referitor la Titlul 8 - Conflictele de munca:A� infiintarea Oficiului de Mediere si Arbitraj a conflictelor colective de munca ;A� revizuirea etapelor de negociere, in vederea solutionarii amiabile a conflictelor ;A� reglementarea grevei de avertisment si de solidaritate ;
15 noiembrie 2024 - data limita pana la care Romania trebuie sa implementeze salariul minim european 13 Jun 2024 | 846
Mecanismul de decontare de catre angajator a achizitiei de ochelari, in limita a 500 lei de persoana 11 Jun 2024 | 1023
Soferii UBER au calitatea de salariati, ci nu de lucratori independenti 13 Sep 2021 | 1778
Aplicarea unitara a prevederilor referitoare la acordarea zilelor libere pentru parintii din familiile monoparentale care isi supravegheaza copiii 15 Mar 2021 | 1340
REVISAL 2021. Forma actualizata pusa la dispozitie de Inspectia Muncii 27 Dec 2020 | 4009
M. Muncii: Digitalizarea si simplificarea relatiilor de munca 09 Sep 2020 | 1811
Greva. Aspecte practice. Cauze si consecinte Sursa: MCP avocati
Calculul termenului de preaviz prin lumina Deciziei ICCJ nr. 8/20.05.2024 Sursa: MCP avocati
Transformarea unei societati de drept national in societate europeana (SE) nu trebuie sa reduca participarea sindicatelor la compunerea consiliului de supraveghere Sursa: MCP Cabinet avocati
O conventie colectiva care micsoreaza remuneratia lucratorilor care isi desfasoara activitatea prin agent de munca temporara fata de lucratorii recrutati direct trebuie sa prevada avantaje compensatorii Sursa: MCP Cabinet avocati
Conditii privind incadrarea in grupe superioare de munca. Regasirea activitatilor prestate printre cele enumerate in Ordinul nr. 50/1990 si existenta conditiilor deosebite de munca la locul de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Ploiesti - Decizia civila nr. 2556 din data de 23 octombrie 2019
Obligarea angajatorul la eliberarea unei adeverinte privind incadrarea in grupa a II-a de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Suceava - Sentinta civila nr. 517 din data de 14 iulie 2020
Actiune in constatarea grupei I de munca. Discriminarea prin raportare la alti salariati incadrati in grupa de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel PLOIESTI- Decizia civila nr. 2556/23.10.2019
Constatarea activitatatii prestata de salariat in conditii de munca nocive, grele sau periculoase si incadrarea acesteia in grupa a II-a de munca Pronuntaţă de: Tribunalul SUCEAVA - Sentinta civila nr. 517/14.07.2020