Acestia fac fata unor dificultati severe in gasirea unui loc de munca, sunt mai des someri si depind mai des de prestatii sociale. Parasirea timpurie a scolii ingreuneaza dezvoltarea economica si sociala si reprezinta un obstacol serios in calea indeplinirii obiectivului Uniunii Europene de crestere inteligenta, durabila si favorabila incluziunii. Comisia a aprobat astazi un plan de actiune care va ajuta statele membre sa atinga obiectivul principal al Strategiei Europa 2020 de reducere, pana la finalul deceniului, a ratei medii UE de parasire timpurie a scolii, sub 10 %, de la nivelul actual de 14,4 %. Presedintele Comisiei Europene, JosA� Manuel Barroso, a declarat: ``Europa nu isi poate permite sa lase in urma atatia tineri cu potentialul de a contribui la societatile si economiile noastre. Trebuie sa valorificam potentialul tuturor tinerilor din Europa, pentru a ne reveni de pe urma crizei.``Comisarul european pentru educatie, cultura, multilingvism si tineret, Androulla Vassiliou, a adaugat: ``Reducerea ratei de parasire timpurie a scolii in Europa doar cu 1 punct procentual ar produce aproape jumatate de milion de tineri calificati in plus in fiecare an. Cele mai multe tari din UE au facut progrese in reducerea numarului de tineri care parasesc scoala cu calificari de nivel scazut, dar mai sunt multe de facut.`` Noua initiativa a Comisiei subliniaza situatia din intreaga Europa in ceea ce priveste parasirea timpurie a scolii, cauzele principale ale acesteia, riscurile pentru dezvoltarea societala si economica viitoare si propune modalitati de abordare mai eficace a acestei probleme. Propunerea insotitoare de recomandare a Consiliului contine orientari care sa ajute statele membre sa elaboreze politici cuprinzatoare si bazate pe probe de reducere a parasirii timpurii a scolii. Situatia in intreaga EuropaMedia actuala la nivel UE de 14,4 % parasire timpurie a scolii ascunde diferente considerabile intre tari:- sapte state membre au atins deja pragul de 10 %: Austria, Republica Ceha, Finlanda, Lituania, Polonia, Slovacia si Slovenia; - trei state membre au rate de peste 30 %: Malta, Portugalia si Spania;- aproape toate tarile si-au redus ratele de parasire timpurie a scolii fata de anul 2000; - de asemenea, unele tari cu rate ridicate au obtinut reduceri semnificative: Romania, Malta, Italia, Cipru si Portugalia; - de asemenea, s-au obtinut progrese considerabile in tari care aveau deja rate scazute de parasire timpurie a scolii la inceputul deceniului, precum Lituania, Luxemburg, Tarile de Jos si Polonia.Chiar daca exista unele trasaturi comune, statele membre se confrunta si cu situatii diferite in ceea ce priveste grupurile cele mai afectate, nivelul cel mai ridicat de educatie obtinut de cei care parasesc timpuriu scoala si statutul lor din punct de vedere al ocuparii unui loc de munca (pentru mai multe detalii, a se vedea MEMO/11/52).
Cum se combate parasirea timpurie a scolii Parasirea timpurie a scolii reprezinta o problema complexa care nu poate fi rezolvata doar prin politici de educatie. Strategiile eficiente de reducere a parasirii timpurii a scolii trebuie sa abordeze politici de educatie, tineret si sociale. Acestea trebuie sa fie adaptate la conditiile locale, regionale si nationale. Ele trebuie sa includa masuri de prevenire, interventie si compensare.- Prevenirea parasirii timpurii a scolii trebuie sa inceapa cat de repede posibil, prin sprijinirea copiilor in activitatea lor de invatare si prin evitarea conditiilor care ar putea duce la parasirea timpurie, precum obligarea unui elev sa repete un an scolar si lipsa de sprijin corespunzator pentru copiii cu limbi materne diferite. - Masurile de interventie trebuie sa abordeze rapid si eficient dificultatile emergente precum absenteismul si nivelurile scazute de performanta .- Masurile de compensare trebuie sa ofere oportunitati de invatare ``de a doua sansa``, inclusiv ore suplimentare la scoala si posibilitati pentru tinerii adulti de a reintegra educatia si formarea .- Mai buna cooperare intre tarile UE, schimbul de bune practici si o utilizare mai precisa a finantarii UE pot contribui la combaterea problemei.
Etapele urmatoarePropunerile Comisiei vor fi discutate de ministrii educatiei in cadrul intalnirii lor de Consiliu la Bruxelles, in perioada 2-4 mai. Statele membre vor fi invitate sa adopte strategii cuprinzatoare pe baza acestui cadru pana la finalul anului 2012 si sa le implementeze prin programele lor nationale de reforma. De partea sa, Comisia va orienta finantarea prin Programul de invatare de-a lungul vietii si Programul-cadru de cercetare pentru a crea modalitati inovatoare de abordare a problemei, precum si prin Fondul social european pentru finantarea masurilor nationale si regionale de reducere a parasirii timpurii a scolii.
Inregistrarea in evidentele agentiilor pentru ocuparea fortei de munca a absolventilor de invatamant, promotia 2024 12 Jun 2024 | 676
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate 15 Dec 2023 | 707
Adaptarea structurii anului scolar 2020-2021 la situatia epidemiologica actuala 27 Mar 2021 | 1427
Programul miere pentru elevi a fost suspendat pana in anul 2022 05 Jan 2021 | 2150
In ce conditii se acorda ajutorul de somaj absolventilor promotiei 2020 23 Jul 2020 | 1592
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1486
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Ce sunt locurile de munca ecologice? Sursa: EuroAvocatura.ro
Personalul didactic auxiliar si cel de conducere raspund disciplinar conform Legii educatiei nationale nr. 1/2011, iar nu in baza dispozitiilor Codului muncii Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 1045 din 28 noiembrie 2019, pronuntata de Curtea de Apel Suceava, Sectia I civila
Contract de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apa si canalizare incheiat intre o asociatie intercomunitara de dezvoltare a serviciilor publice de apa-canal si un operator. Aderarea unei unitati administrativ teritoriale la asociatie. Aplicarea dispozitiilor legale privind stabilirea redeventei Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 626/30.07.2020
Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020
Discriminare directa sau tratament diferentiat, justificat si rezonabil Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 39 din data de 17.01.2020