din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3347 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Comisia Europeana consolideaza legislatia privind siguranta instalatiilor chimice europene

Comisia Europeana consolideaza legislatia privind siguranta instalatiilor chimice europene

  Publicat: 21 Dec 2010       1662 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Comisia Europeana a prezentat un proiect legislativ vizand consolidarea normelor privind controlul riscurilor de accidente majore care implica substante chimice.

Evenimentul care implica un numar de victime, care necesita declansarea unui plan special de interventie utilizand forte de interventie suplimentare fata de cele aflate de garda la momentul respectiv.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Europa "cu geometrie variabila" este termenul utilizat pentru a descrie o metoda de integrare diferentiata, care tine seama de diferentele ireconciliabile care exista in interiorul structurii de integrare, si care face posibila, prin urmare, o separare permanenta intre un grup de state membre si un numar de unitati de integrare mai putin dezvoltate.
Intamplare neplacuta care produce ranirea, mutilarea sau moartea cuiva.
Persoana care a implinit varsta de 18 ani.
Orice subsatnta sau produs care, folosit �n cantitati, concentratii sau conditii aparent nepericuloase, prezinta risc semnificativ pentru om, mediu sau pentru bunurile materiale.
Orice subsatnta sau produs care, folosit �n cantitati, concentratii sau conditii aparent nepericuloase, prezinta risc semnificativ pentru om, mediu sau pentru bunurile materiale.
Asezate in cap. I, t. VI, art. 111-112, C. pen., partea generala,sanctiuni de drept penal care au ca scop inlaturarea unei stari de pericol si preintampinarea savarsirii de noi infractiuni,

Revizuirea Directivei Seveso II va alinia legislatia in domeniu la modificarile aduse legislatiei UE in domeniul substantelor chimice, clarificand si actualizand totodata si alte dispozitii. Printre masurile preconizate se numara introducerea unor standarde mai stricte privind inspectiile si ameliorarea nivelului si a calitatii informatiilor puse la dispozitia publicului in eventualitatea unui accident . Noua directiva ar urma sa se aplice de la 1 iunie 2015.
Comisarul european pentru mediu, Janez Potocnik, a afirmat: ``Directiva Seveso II a contribuit semnificativ la prevenirea accidentelor chimice si la reducerea consecintelor acestora. Cu toate acestea, astfel de accidente se produc inca si pot avea adesea efecte devastatoare. Nu ne putem permite sa facem compromisuri in materie de siguranta. De aceea, noile norme propuse vor consolida legislatia in acest domeniu si vor garanta nivelurile inalte de protectie necesare.``
Revizuirea a fost determinata de adoptarea unor norme vizand alinierea sistemului de clasificare al UE la Sistemul global armonizat de clasificare al ONU. Aceasta va garanta ca riscurile identice sunt descrise la fel si mentionate in mod identic pe etichete pretutindeni in lume.
Printre alte modificari importante propuse se numara dispozitii mai consistente privind accesului publicului la informatiile referitoare la siguranta, participarea la procesul decizional si accesul la justitie, precum si imbunatatirea modului de colectare, gestionare, popularizare si partajare a informatiilor. De asemenea, propunerea introduce standarde mai stricte cu privire la inspectarea instalatiilor pentru a se asigura implementarea si aplicarea efectiva a normelor de siguranta.
Restul modificarilor sunt de ordin tehnic, inclusiv simplificari vizand reducerea poverii administrative inutile. Revizuirea ar trebui sa mentina si sa imbunatateasca nivelurile actuale de protectie fara a afecta substantial costurile.
Noua propunere de directiva reprezinta rezultatul unui proces de revizuire care a inclus consultari cu partile interesate si diverse studii cu privire la eficacitatea normelor in vigoare si la impactul optiunilor de ameliorare propuse.
Pentru informatii suplimentare, consultati pagina de internet:
http://ec.europa .eu/environment/seveso/review.htm

Context
Adoptarea Directivei Seveso II, precum si a predecesoarei acesteia, Seveso I, a fost determinata de un accident major care a avut loc in 1976 la instalatia chimica Seveso din Italia. Aceste dispozitii au ca scop prevenirea accidentelor care implica mari cantitati de substante periculoase si se aplica unui numar de aproximativ 10 000 de unitati industriale din UE. Nivelurile de control sunt abordate diferentiat, cantitatile mai mari facand obiectul unor norme mai stricte. In temeiul directivei, operatorii unitatilor in care sunt prezente substante periculoase trebuie sa-si notifice activitatile si sa stabileasca o politica de prevenire a accidentelor majore. Operatorii unitatilor ``de nivel superior`` trebuie, in plus, sa intocmeasca un raport de siguranta si sa prevada un sistem de gestionare a sigurantei, precum si un plan de urgenta intern. Exista obligatii si la nivelul autoritatilor publice in ceea ce priveste planurile de urgenta externe si informarea publicului cu privire la masurile de siguranta aplicabile instalatiilor ``de nivel superior``, efectele de domino, amenajarea teritoriului, raportarea accidentelor si inspectiile.



Citeşte mai multe despre:    Comisia Europeana.Directiva Seveso

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Casa Nationala de Pensii Publice incepe modernizarea sistemului informatic integrat
15 Jun 2024 | 877

ANOFM 48.848 locuri de munca vacante la nivel national si in reteaua EURES in iunie 2024
15 Jun 2024 | 500

15 noiembrie 2024 - data limita pana la care Romania trebuie sa implementeze salariul minim european
13 Jun 2024 | 758

Inregistrarea in evidentele agentiilor pentru ocuparea fortei de munca a absolventilor de invatamant, promotia 2024
12 Jun 2024 | 671

Mecanismul de decontare de catre angajator a achizitiei de ochelari, in limita a 500 lei de persoana
11 Jun 2024 | 888

ICCJ (RIL): Termenul de preaviz incepe sa curga din ziua urmatoare comunicarii notificarii de preaviz si se implineste in ultima zi a termenului
20 May 2024 | 564



Articole Juridice

Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca
Sursa: MCP avocati

Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE?
Sursa: EuroAvocatura.ro

Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere
Sursa: av. Andreea Deaconu

Portal.Just.ro - Dreptul justitiabilului de a ii fi sterse datele cu caracter personal
Sursa: MCP avocati

Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti