Manifestarea a vizat continuarea demersurilor pentru imbunatatirea standardelor de calitate in domeniul recrutarii si formarii initiale a magistratilor, rezultate din dezbaterea ``Institutul National al Magistraturii -prezent si perspective``, care a avut loc la data de 30 iunie 2010. Cele trei grupuri de lucru constituite cu ocazia dezbaterii initiale (Programele de formare initiala in cadrul Institutului National al Magistraturii, Durata scolarizarii in cadrul Institutului National al Magistraturii si Recrutarea magistratilor) au formulat propuneri de modificare a dispozitiilor actuale care reglementeaza recrutarea si formarea initiala a magistratilor:1.Referitor la recrutarea magistratilor - pentru concursul de admitere la INM - modificarile propuse vizeaza, pe de o parte, introducerea unor noi probe de concurs sau cresterea ponderii acelor probe de concurs care au drept scop verificarea abilitatilor necesare exercitarii profesiei de magistrat, cu mentinerea standardelor de exigenta a probelor de verificare a cunostintelor juridice, iar pe de alta parte, modificarea unor dispozitii vizand organizarea si desfasurarea concursului, necesare pentru remedierea disfunctionalitatilor aparute la ultimele concursuri. - pentru recrutarea si formarea initiala a magistratilor recrutati conform art. 33 din Legea nr. 303/2004 - modificarile propuse vizeaza: (a) garantarea unor standarde de recrutare adecvate pentru toti magistratii nou recrutati, indiferent de conditiile de accedere in magistratura, prin uniformizarea modalitatilor de recrutare pentru cele doua categorii de candidati pentru functia de judecator sau procuror (candidati cu experienta in profesii juridice si candidati fara experienta in profesii juridice); (b) revizuirea programului de formare initiala a magistratilor astfel recrutati, pentru a se asigura insusirea competentelor specifice exercitarii functiei si modificarea statutului acestei categorii de magistrati in perioada formarii initiale; (c) verificarea insusirii competentelor specifice exercitarii functiei la finalizarea perioadei de 6 luni de formare initiala. 2. Referitor la durata, structura si curricula formarii initiale in cadrul INM In cadrul grupurilor de lucru au fost conturate cateva propuneri preliminare, care vor fi analizate si dezvoltate printr-o mai larga consultare si implicare a formatorilor INM ( inclusiv a tutorilor de practica). Propunerile formulate in grupul de lucru au pornit de la necesitatea mentinerii duratei actuale a cursurilor INM de 2 ani (avand in vedere si durata formarii initiale in majoritatea statelor europene), idee rezultata din dezbaterile care au avut loc la 30 iunie 2010. Ca urmare, discutiile in cadrul grupurilor de lucru ``Durata formarii initiale in INM`` si ``Programul de formare initiala al INM`` s-au concentrat pe modificarea structurii perioadei de formare initiala si a curriculei INM, modificari care au un dublu scop: - accentuarea caracterului practic al formarii initiale in cadrul INM;- accentuarea componentei formative care vizeaza dezvoltarea abilitatilor si competentele specifice functiei de magistrat, insusirea normelor deontologice, constientizarea rolului profesional si a apartenentei la profesie. Propunerile detaliate vor fi supuse dezbaterii sistemului judiciar si, ulterior, vor constitui baza modificarilor regulamentare pe care le va initia Consiliul Superior al Magistraturii pentru cresterea gradului de profesionalism in sistemul judiciar romanesc si imbunatatirea modului de functionare a institutului.Demersul Consiliului Superior al Magistraturii se inscrie pe linia recomandarile cuprinse in rapoartele de monitorizare ale Comisiei europene din cadrul MCV, privind :- necesitatea ca ``recrutarea tinerilor magistrati, (...), sa se faca cu mentinerea unui inalt grad de exigenta, care sa asigure posibilitatea functionarii eficiente a acestora in cadrul sistemului``;-``cresterea capacitatii INM in ceea ce priveste formarea initiala si continua si luarea de masuri in vederea garantarii unor standarde profesionale adecvate pentru toti magistratii nou recrutati, de exemplu prin extinderea obligativitatii de a promova examenul de capacitate la toti candidatii recrutati, indiferent de modul de accedere in profesie``.
Legea 101/2021 | Depunere delaratii privind beneficiarii reali 05 May 2021 | 1964
Metodologia si calendarul de inscriere a copiilor in invatamantul primar pentru anul scolar 2021-2022 15 Mar 2021 | 1397
Programul miere pentru elevi a fost suspendat pana in anul 2022 05 Jan 2021 | 2162
Guvernul a amanat pana in 2022 acordarea de prime la comercializarea produselor agricole primare 05 Jan 2021 | 2359
Consiliul Concurentei: Nu exista o abordare unitara privind parcarile publice cu plata 25 Sep 2019 | 1082
MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto 23 Sep 2019 | 1613
Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere Sursa: av. Andreea Deaconu
Deficientele practice ale noii a pensiilor. Este legal sa se primeasca o pensie mai mica dupa recalculare? Sursa: MCP avocati
6 modificari importante aduse de Noua Legea pensiilor, Legea 360/2023 Sursa: MCP avocati
Concediul de odihna suspenda termenul de preaviz? Sursa: MCP avocati
Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Demisia salariatului. Angajatorul nu este in masura sa recalifice arbitrar cererea formulata de salariat Pronuntaţă de: Tribunalul Ilfov
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Masuri educative. Supraveghere. Neaplicare obligatii Pronuntaţă de: Decizia penala nr. 791/07.09.2018 a Curtii de Apel Galati