Aceasta legislatie mai stricta cu privire la emisiile industriale a fost propusa de Comisia Europeana in decembrie 2007. Noile norme vor duce, de asemenea, la obtinerea unor economii substantiale prin reducerea sarcinii administrative si vor oferi conditii de concurenta mai echitabile pentru industrie. Comisarul UE pentru mediu, dl Janez Potocnik, a declarat: a��Votul Consiliului in favoarea adoptarii noii directive privind emisiile industriale reprezinta o piatra de hotar in domeniul controlului poluarii industriale din Uniunea Europeana. Noua directiva va asigura nivelul de protectie impotriva poluarii industriale meritat de cetatenii UE, va duce la consolidarea substantiala a cadrului legislativ actual, reducand si mai mult poluarea atmosferica si alte tipuri de poluare a mediului, si va deveni un factor motor important pentru ecoinovare.a�� Consolidarea aplicarii celor mai bune tehnici disponibileDirectiva privind emisiile industriale actualizeaza si reuneste sapte acte legislative existente. Noua directiva se axeaza pe consolidarea aplicarii celor mai bune tehnici disponibile (BAT), utilizand concluziile privind BAT ca punct de referinta al procesului de autorizare. Propunerea revizuieste limitele minime de emisii care se aplica instalatiilor de ardere de dimensiuni mari din intreaga UE, pentru a le alinia la cele mai bune tehnici disponibile.Aceste cerinte ar trebui sa asigure aplicarea mai uniforma a BAT de catre operatorii instalatiilor industriale si, prin urmare, obtinerea unor conditii de concurenta mai echitabile pentru industrie.In opinia Comisiei, concluziile privind BAT sunt esentiale pentru a realiza implementarea BAT in mod clar, transparent si executoriu in toate statele membre.
Stimularea ecoinovarii si reducerea sarcinii inutile impuse operatorilorRolul consolidat al BAT va da industriei semnale clare ca trebuie facute eforturi in vederea atingerii performantei de mediu superioare descrise in concluziile privind BAT cu cele mai scazute costuri . Mai mult, directiva solicita statelor membre sa promoveze in mod activ tehnicile emergente, alimentand astfel un a��cerc virtuosa�� de imbunatatire continua a performantei de mediu a industriei UE.Recunoscand faptul ca sarcinile administrative inutile dauneaza industriei europene si competitivitatii acesteia pe piata mondiala, directiva reduce aceste sarcini cu 32 de miliarde EUR pe an la nivelul UE. De asemenea, Comisia va continua sa colaboreze cu statele membre pentru a incerca sa rezolve problema sarcinilor administrative inutile cu care se confrunta acestea la nivel national in implementarea directivei in anii care vin.
Reducerea emisiilor generate de instalatiile de ardere de mari dimensiuniIn ciuda reducerilor semnificative de emisii realizate in ultimii douazeci de ani, instalatiile de ardere din sectorul energetic care folosesc combustibili fosili reprezinta inca o sursa majora de emisii care polueaza atmosfera. Directiva stabileste limite de emisii mai stricte pentru cele mai mari instalatii din intreaga UE, pentru a se asigura ca acestea aplica BAT. Beneficiile rezultate in urma reducerii emisiilor se inscriu intre 7 si 28 miliarde EUR pe an, incluzand reducerea cu 13 000/an a numarului deceselor premature. Aceasta reprezinta economiile din punctul de vedere al reducerii impactului poluantilor generati de instalatiile de ardere de dimensiuni mari asupra sanatatii cetatenilor UE, odata ce operatorii au luat in calcul costurile de implementare, precum cele de instalare a echipamentelor de reducere a emisiilor. Directiva se asigura ca aceste instalatii isi vor reduce in mod substantial emisiile daunatoare, oferind in acelasi timp suficienta flexibilitate pentru a garanta siguranta pe termen scurt si lung a aprovizionarii cu energie in UE.
Imbunatatirea instrumentelor de verificare si asigurare a conformitatiiNoua directiva include o serie de mecanisme imbunatatite care permit statelor membre sa verifice si sa asigure conformitatea cu noua legislatie. Dispozitiile referitoare la monitorizarea si raportarea emisiilor si la inspectiile de mediu au fost mult ameliorate. De asemenea, s-au adus imbunatatiri si in ceea ce priveste accesul publicului la informatii. Existenta unor cerinte de implementare mai clare pentru statele membre va usura sarcina Comisiei de a asigura aplicarea integrala a directivei.
ANOFM 48.848 locuri de munca vacante la nivel national si in reteaua EURES in iunie 2024 15 Jun 2024 | 500
15 noiembrie 2024 - data limita pana la care Romania trebuie sa implementeze salariul minim european 13 Jun 2024 | 755
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate 15 Dec 2023 | 707
Formularul 230 pe 2023 editabil si PDF 26 Dec 2022 | 55441
[Vatra MCP] Contextul, motivele si necesitatea adoptarii Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei 22 Feb 2022 | 1783
MCP Cabinet avocati recruteaza avocat stagiar/definitiv 07 Feb 2022 | 2478
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere Sursa: av. Andreea Deaconu
Greva. Aspecte practice. Cauze si consecinte Sursa: MCP avocati
Nedepunerea intampinarii in termenul legal. Sanctiuni procedurale Sursa: MCP avocati
Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Contract de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apa si canalizare incheiat intre o asociatie intercomunitara de dezvoltare a serviciilor publice de apa-canal si un operator. Aderarea unei unitati administrativ teritoriale la asociatie. Aplicarea dispozitiilor legale privind stabilirea redeventei Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 626/30.07.2020
Achitarea taxei de timbru ulterior primului termen de judecata. Anularea apelului ca netimbrat. Nelegalitate. Incalcarea dreptului de acces la justitie Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 485 din 19 februarie 2020
Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020