Noua legislatie ofera asigurari ca anchetele privind siguranta in cazul accidentelor aviatice sunt realizate fara presiuni din partea autoritatilor de reglementare, de certificare, a operatorilor de zbor sau a altor autoritati care pot avea conflicte de interese. Toate declaratiile obtinute de autoritatea de investigatii, ca si inregistrarile de voci sau imagini efectuate in interiorul cabinei de pilotaj sau al unitatilor de control al traficului aerian vor fi utilizate in exclusivitate pentru anchete, cu exceptia cazurilor in care exista un interes major in a fi dezvaluite autoritatii judiciare. Acest lucru va da asigurari ca persoanele implicate nu se vor teme sa vorbeasca cu anchetatorii, al caror scop nu este sa stabileasca vinovatii, ci sa stabileasca faptele.
Ca si pana acum, autoritatea pentru anchetele privind siguranta va fi obligata sa faca public raportul final privind accidentele " in cel mai scurt timp si, daca este posibil, in termen de 12 luni de la data accidentului sau a incidentului grav".
Fiecare stat membru trebuie sa intocmeasca un plan de urgenta in caz de accident survenit in aviatia civila la nivel national si se asigura ca toate companiile aeriene inregistrate pe teritoriul sau dispun de un plan de asistenta pentru victimele accidentelor survenite in aviatia civila si rudele acestora.
Informarea familiilor victimelorLiniile aeriene europene, ca si cele non-UE, care opereaza decolari de pe un aeroport UE, vor fi obligate sa prezinte lista persoanelor care se aflau la bord "cat mai curand posibil si cel tarziu in termen de doua ore de la notificarea producerii unui accident". Numele acestora pot fi facute publice numai dupa ce familiile pasagerilor au fost informate de catre autoritati si numai daca nu se opun acestui lucru. In plus, lista cu produse periculoase care se aflau la bordul aeronavei trebuie prezentata de liniile aeriene imediat dupa accident .
Companiilor aeriene li se cere de asemenea sa ofere pasagerilor posibilitatea de a indica o persoana de contact in caz de accident . "Aceasta informatie va putea fi folosita numai in caz de accident" si "nu poate fi comunicata unor terti sau utilizata in scopuri comerciale".
Structuri trans-europene in domeniul sigurantei aviaticeVa fi creata o retea europeana a autoritatilor responsabile de investigatiile privind siguranta aviatiei civile, cu scopul de a pregati recomandari si a acorda consultanta institutiilor Uniunii in legatura cu toate aspectele legate de politicile si normele Uniunii, pentru promovarea celor mai bune practici in ceea ce priveste investigarea privind siguranta in vederea elaborarii unei metodologii comune la nivelul Uniunii si pentru consolidarea capacitatilor de investigatie ale autoritatilor nationale responsabile pentru investigatiile privind siguranta.
Comisia trebuie sa prezinte, inainte de 2011, o propunere de revizuire a directivei privind raportarea evenimentelor in aviatia civila. Agentia Europeana pentru Siguranta Aviatiei, cu sediul la KA�ln, va avea acces la rapoartele privind siguranta elaborate de statele membre. AESA poate de asemenea sa fie invitata sa participe in calitate de consilier la investigatiile privind producerea unor accidente.
Acest text face obiectul unui acord intre statele membre in cadrul Consiliului si va intra deci in vigoare la 20 de zile de la publicarea sa. Rezolutia PE a fost adoptata cu 604 de voturi pentru, 11 impotriva si 26 de abtineri.
Impactul starii de urgenta in Domeniul muncii si protectiei sociale 16 Mar 2020 | 1510
Guvernul a aprobat 59.926 de locuri la tratament balnear pentru anul 2020 06 Feb 2020 | 944
Guvernu a acordat ajutoare de urgenta de peste 1.600.000 lei pentru 470 familii si persoane singure 06 Feb 2020 | 1017
CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU 25 Nov 2019 | 1631
Inspectia Muncii aplicat amenzi de peste 1 milion de euro pentru munca la negru, in perioada 14 octombrie � 1 noiembrie 2019 14 Nov 2019 | 2395
In perioada septembrie-octombrie 2019 Inspectia Muncii a aplicat amenzi in valoare toatala de 10.355.310 de lei! 23 Oct 2019 | 1146
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Absenta salariatului de la locul de munca in situatii de urgenta familiala Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Un stat UE poate refuza sa recunoasca un permis de conducere care a fost doar reinnoit intr-un alt stat membru dupa ce i-a interzis titularului acestui permis sa conduca pe teritoriul sau Sursa: EuroAvocatura.ro
Polita RCA este obligatorie atunci cand vehiculul in cauza este inmatriculat si nu a fost retras in mod legal din circulatie Sursa: EuroAvocatura.ro
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Admisibilitate Cerere de drept comun de obligare a Fondului de Garantare a Asiguratilor la plata daunelor morale si materiale determinate de un accident rutier Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 113/A din 15.06.2018 a Curtii de Apel Galati
Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati
Raspundere civila delictuala. Actiune in despagubiri. Invocarea unui prejudiciu moral cu caracter continuu Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 2263 din 11 noiembrie 2020