din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2647 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Proiect de HG privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei

Proiect de HG privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei

  Publicat: 31 Aug 2010       1718 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Prezentul act normativ prevede o noua structura organizatorica a Ministerului Justitiei, care sa corespunda numarului de posturi aprobat de Guvern pentru buna functionare a institutiei, urmand ca directiile sa fie coordonate direct de ministru ori de demnitarul sau de inaltul functionar desemnat de ministrul justitiei.

Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Reprezentare grafica, sintetica, a structurii organizatorice a unei unitati, cuprinzand compartimentele ei
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Masuri prevazute de lege sau, dupa caz, dispuse de catre organele de urmarire penala ori instantele de judecata prin care titularul dreptului de proprietate este oprit sa mai faca acte de dispozitie materiala sau juridica in legatura cu bunurile
Sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Titlu translativ de proprietate , vanzare-cumparare, donatie, schimb etc, care, desi nu indeplineste conditiile de valabilitate, de exemplu, actul de vanzare incheiat intr-o alta forma decat era prevazuta de lege ori de vanzatorul care nu este proprietar,


Masurile propuse sunt justificate necesitatea incadrarii in numarul de posturi aprobat. Intrucat in structura organizatorica a Ministerului Justitiei erau incluse 4 directii generale si acestea au fost desfiintate, posturile de director general fiind eliminate din prezenta organigrama.
Pentru transpunerea Deciziei Consiliului nr. 2007/845/JAI din 6 decembrie 2007 privind cooperarea dintre oficiile de recuperare a creantelor din statele membre in domeniul urmarii si identificarii produselor provenite din savarsirea de infractiuni sau a altor bunuri avand legatura cu infractiunile, in cadrul Ministerului Justitiei, prin reorganizarea operata prin prezenta anexa, ce contine noua organigrama, se infiinteaza Biroul pentru recuperarea activelor, rolul sau fiind acela de punct de contact si de cooperare cu autoritati similare din celelalte state membre ale Uniunii Europene, prin schimbul de informatii si de bune practici, in scopul de a facilita urmarirea si identificarea produselor rezultate din savarsirea de infractiuni si a altor bunuri avand legatura cu infractiunile care ar putea face obiectul unei dispozitii de confiscare sau de indisponibilizare .
In indeplinirea atributiilor, Biroul va coopera cu institutiile nationale implicate in procedura de confiscare sau indisponibilizare a bunurilor: Oficiul National al Registrului Comertului, parchetele si instantele, Ministerul Administratiei si Internelor si organele de politie, Ministerul Finantelor Publice si institutiile publice deconcentrate, Garda Financiara, Autoritatea Nationala a Vamilor, Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara, Oficiul National pentru Prevenirea si Combaterea Spalarii Banilor, precum si orice alta autoritate care ar putea furniza informatii legate de obiectul Deciziei 2007/845/JAI, dreptul material pentru acest tip de cooperare urmand a fi adoptat ulterior, la nivel de act primar. Biroul va avea o structura de 5 posturi, inclusiv seful biroului, si se va constitui ca urmare a reorganizarii Ministerului Justitiei, fara a implica un impact financiar suplimentar asupra bugetului de stat .


Vezi textul integral al Hotararii just .ro/LinkClick.aspx?fileticket=R4oGB%2bxsJRw%3d&tabid=690" target="_blank">>>>>



Citeşte mai multe despre:    Ministerul Justitiei    Reorganizare

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

15 noiembrie 2024 - data limita pana la care Romania trebuie sa implementeze salariul minim european
13 Jun 2024 | 632

Legi promulgate in data de 26 martie 2021
27 Mar 2021 | 1471

Beneficiarii OUG 92/2020 privind sprijinirea angajatorilor si salariatilor afectati de CoVid-19
31 May 2020 | 1993

[CUM A FOST] Conferintele Online UpDate Work (V): Masurile de protectie a salariatilor in contextul crizei economice
04 May 2020 | 2078

Situatia contractelor individuale de munca suspendate/incetate, la data de 29 aprilie 2020
30 Apr 2020 | 1388

[CUM A FOST] UpDate Work (IV): Reorganizarea activitatii angajatorilor impusa de criza CoVID-19
29 Apr 2020 | 2124



Articole Juridice

Lipsa caracterului efectiv al desfiintarii postului ca urmare a infiintarii de catre angajator a altor posturi
Sursa: MCP avocati

Nemotivarea deciziei de concediere. Protectia salariatilor impotriva concedierilor abuzive
Sursa: MCP avocati

Oportunitatea - prerogativa angajatorului de a-si organiza activitatea. Rolul activ al instantei de judecata in aflarea adevarului
Sursa: MCP avocati

Dialogurile MCP � Oportunitatea reorganizarii angajatorului vs. Legalitarea concedierii salariatilor
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Jurisprudenţă

Angajatorul are dreptul de a-si organiza activitatea insa aceasta nu inseamna ca prin reorganizare se poate modifica contractul individual de munca al salariatului
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.569/04.10.2017 a Curtii de Apel Galati

Reorganizarea activitatii prin desfiintarea doar a postului de director. Angajatorul nu a reusit sa dovedeasca masura reorganizarii societatii doar prin desfiintarea unui singur post de director
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 53/12.02.2018 a Curtii de Apel Galati

Decaderea din dreptul de a propune, in vederea votarii planului de reorganizare, a categoriei creditorilor indispensabili. Conditii si efecte
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 41/6.02.2020

Interesul legitim al angajatorului trebuie sa fie dictat doar de nevoia eficientizarii activitatii, concedierea determinata de desfiintarea locului de munca reprezentand singura solutie
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 5912 din data de 28.10.2019