Au fost controlate 44 de unitati de comercializare a produselor alimentare, 138 de prestatori de servicii de alimentatie publica, 130 de unitati de comercializare a produselor nealimentare, 70 de prestatori de servicii nealimentare si un prestator de servicii financiare.
Valoarea produselor oprite temporar de la comercializare a fost de 235 287 lei, din care cea a produselor alimentare a fost de 9207 lei. Valoarea produselor alimentare oprite definitiv de la comercializare sau de la utilizare a fost de 1193 lei. De mentionat ca produsele oprite temporar de la comercializare, pana la remedierea deficientelor, au fost cele ce prezentau abateri de informare prin etichetare iar produsele cu data durabilitatii minimale depasita si cu modificari organoleptice au fost interzise la comercializare sau utilizare, fiind distruse.
Abateri constatate:
A Unitati de alimentatie publica si de comercializare a produselor alimentare- neafisarea gramajelor la preparatele culinare;- elemente de identificare incomplete pentru materiile prime utilizate;- lipsa elementelor de identificare pentru muschi de vita, carne de porc si carne de pui;- etichete ilizibile din cauza umiditatii pentru carne si preparate din carne- loturi de materii prime cu data limita de consum/data durabilitatii minimale depasita (pulpe pui dezosate, peste Dorada, gris si faina de grau); - nerespectarea temperaturii de pastrare recomandata de productor pentru micii achizitionati congelati si aflati in unitate in stare decongelata;- carnati de Plescoi si frigarui de pui aflate in stare congelata, alta decat strarea lor initiala si recomandata de producator;- lipsa informatiilor despre ingredientele utilizate la prepararea cocktailurilor;- lipsa afisarii preturilor.
B Comercializarea produselor nealimenare si serviciilor nealimetare
1. Deficiente constatate la unitati de cazare:- lipsa din camere a mapei cu informatiile turistice;- numar de prosoape si umerase sub cel prevazut in norme;- mobilier patat si uzat;- instalatii sanitare cu pete de rugina, oglinzi patate- neafisarea tarifelor maximale;- neafisarea certificatului de clasificare si a brevetului de turism;- neafisarea la receptie a listei cuprinzand serviciile suplimentare.
2. Comercializarea ochelarilor de soare: - lipsa informatiilor privind categoria filtrului, instructiuni de intretinere si curatare, avertizari etc.
3. Comercializarea articolelor textile si incaltaminte: - lipsa elementelor de identificare si caracterizare; - lipsa traducerii in limba romana a elementelor de caracterizare si identificare; - lipsa instructiunilor de intretinere si a talonului de garantie .
4. Comercializarea jucariilor: - lipsa traducerii in limba romana a avertizarilor si atentionarilor.
5. Comercializarea produselor cosmetrice;- lipsa elementelor de identificare si caracterizare;- netraducerea in limba romana a elementelor de identificare si caracterizare;- nefisarea sau neindicarea intr-o forma neechivoca a preturilor;- neafisarea orarului de functionare.
6. Servicii de agrement (sky-jet, teren de tennis, minigolf, transport minicare, biciclete etc):- lipsa instructiunilor de utilizare pentru sky-jet, schi nautic, placa nautica);- lipsa listei cuprinzand avertizarile in caz de vreme rea.
7. Discoteci:- lipsa afisarii preturilor pentru bauturi;- spatiul destinat fumatorilor era spatiu de tranzit, contrar prevederilor legale.
C. Reclamatii inregistrate de la consumatori:- mic dejun nediversificat;- bufetul suedez achizitionat schimbat cu masa a��a la cartea��;- lipsa pretului pentru hamsie;- lipsa gramajului /portie; - preparate culinare de calitate necorespunzatoare, cu gust si miros nespecific;- gogosi cu toping la care un era afisat pretul separat pentru toping, consumatorul afland pretul final de pe bonul fiscal;- efectuarea unui serviciu de transport in regim de taxi fara sa se elibereze bon fiscal si solicitarea unui tarif foarte ridicat fata de distanta parcursa;- camera de hotel cu panze de paianjen, lipsa apei calde de cateva zile, usile de la baie si balcon care nu se inchid, cearceafuri neschimbate;- igiena precara in camera;- plaja murdara, gunoi neridicat, toalete neigienizate la Techirghiol; - perceperea taxei de salubrizare pe plaja concesionata;- papuci care s-au dezlipit dupa o zi de la achizitionare; - neafisarea preturilor de cazare la receptia hotelului;- majorarea tarifului la inchirierea sezlongurilor si impiedicarea amplasarii cearceafului in zona de sezlonguri;- furt de obiecte personale din camera de hotel.
D. Alte deficiente- utilizare de mijloace de masurare neverificate metrologic a�� cantare;- preturi afisate in mod echivoc.
Actiunile de control din cadrul Comandamentul Litoral 2010 se vor desfasura pana in data de 31 august.
Reamintim consumatorilor numerele de telefon si adresa locatiilor Comandamentului :
a��Constanta - Sediul central al CRPC Constanta a�� tel: 0241-550.550;a��Mamaia a�� sediul locatiei la Hotel Ovidiu a�� tel: 0241-831.933;a��Neptun a�� Hotel Miorita a�� tel: 0241-731.900;a��Costinesti - sediul BTT a�� tel: 0241-734.900 .
Programul de lucru este intre orele 10:00 a�� 20:00, de luni pana sambata si duminica intre orele 10:00 a�� 16:00.
Se pot obtine informatii privind modalitatea de a adresa o sesizare sau reclamatie in atentia CJPC la telefonul INFO CONSUMATOR: 0800.080.999 (apel cu tarif gratuit in reteaua Romtelecom).
Consiliul Concurentei a lansat "Monitorul Preturilor Produselor Alimentare" 15 Oct 2019 | 1194
Proiectele de acte normative aprobate sau de care guvernul a luat act in sedinta Guvernului Romaniei din 3 iulie 2019 03 Jul 2019 | 1359
Consiliul Concurentei lanseaza "Monitorul Preturilor Carburantilor" 01 Jul 2019 | 854
A fost initiat un proiect de lege privind eliminarea standardelor duble la produsele de import 22 May 2019 | 825
ANPC a aplicat amenzi de peste 1,2 milioane de lei vanzatorilor de incaltaminte. Sfaturi pentru consumatori! 12 May 2019 | 969
ANPC a amendat cu 70.000 de lei un operator de telefonie mobila, pentru utilizarea unei practici comerciale incorecte fata de consumatori 26 Apr 2019 | 809
Un stat membru poate limita comisioanele bancare percepute de creditor Sursa: EuroAvocatura.ro
Statele membre ale UE nu pot interzice comercializarea lentilelor de contact prin internet Sursa: EuroAvocatura.ro
Alinierea contractelor de credit la prevederile OUG 50/2010 - intrebari si raspunsuri Sursa: EuroAvocatura.ro
Modificarile aduse de OUG 50/2010 in raporturile client-banca Sursa: EuroAvocatura.ro
Desfacerea contractului de munca, la expirarea termenului de preaviz. Motive ce nu tin de persoana salariatului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 3074 din 08.06.2016
Decizia CCR 62/2017. Neconstitutionalitatea dispozitiilor Legii pentru completarea OUG nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori. Situatia creditelor in franci elvetiei Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala
Caracterul abuziv al sintagmei "dobanda de referinta variabila care se afiseaza la sediile bancii". Contract de credit Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 310 din 11 februarie 2016
RIL admis. Competenta de solutionare a litigiilor promovate de ANCP sau/si alte institutii publice impotriva bancilor comerciale/profesionistilor apartine sectiilor sau completelor specializate civile ale Tribunalului Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie