Recomandarile Comisiei referitoare la masurile care trebuie implementate in perioada urmatoare coincid cu viziunea deja exprimata a Ministerului Public in domeniul administrarii sistemului judiciar, al resurselor umane, precum si in privinta eficientei inspectiei judiciare.Indeplinirea conditionalitatilor din Mecanismul de cooperare si verificare reprezinta o prioritate a Ministerului Public, iar actiunile noastre viitoare vor urmari consolidarea tendintelor pozitive indicate in raport, reinvestirea Procurorului General pentru un nou mandat in octombrie 2009, mentionata in Raportul tehnic, inscriindu-se intre factorii ce asigura consecventa actiunilor.Sunt subliniate masurile adoptate de institutia noastra pentru continuarea reformei, in domeniul recuperarii bunurilor, pregatirea manualului de bune practici si introducerea recuperarii prejudiciilor ca indicator in evaluarea activitatii parchetelor. Totodata, sunt in curs de derulare activitati care au ca obiectiv evaluarea posibilitatilor de a angaja specialisti la nivelul parchetelor teritoriale, precum si de a transfera controlul administrativ al politiei judiciare din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor catre Ministerul Public.Procurorul General continua sa formuleze propuneri Ministerului Justitiei si Consiliului Superior al Magistraturii cu privire la inlaturarea deficientelor.Ca raspuns la recomandarile Comisiei, se mentioneaza: continuarea implementarii strategiilor locale de combatere a fenomenului privind mica coruptie, rezultatele obtinute in acest domeniu in temeiul cooperarii institutionale, concretizata si in elaborarea unor ghiduri de bune practici, in colaborare cu structurile de specialitate ale DGA. In acelasi timp este evidentiata cooperarea procurorilor cu Directia de Investigare a Fraudelor din cadrul Politiei Romane.Avand in vedere concluziile Raportului, Ministerul Public va continua sa depuna toate eforturile in vederea inlaturarii deficientelor in domeniul reformei sistemului judiciar si al luptei impotriva coruptiei.
ANOFM 48.848 locuri de munca vacante la nivel national si in reteaua EURES in iunie 2024 15 Jun 2024 | 500
15 noiembrie 2024 - data limita pana la care Romania trebuie sa implementeze salariul minim european 13 Jun 2024 | 758
BNR: Lansare moneda din argint cu tema 150 de ani de la nasterea lui Vladimir Ghika 22 Dec 2023 | 815
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate 15 Dec 2023 | 707
Formularul 230 pe 2023 editabil si PDF 26 Dec 2022 | 55441
[Vatra MCP] Schimbarile vizate de Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei 23 Feb 2022 | 1599
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere Sursa: av. Andreea Deaconu
Portal.Just.ro - Dreptul justitiabilului de a ii fi sterse datele cu caracter personal Sursa: MCP avocati
Greva. Aspecte practice. Cauze si consecinte Sursa: MCP avocati
Validarea deciziilor acordarea de despagubiri privind acordarea de despagubiri pentru bunurile abandonate in Bulgaria de catre persoanele refugiat in baza Tratatului dintre Romania Bulgaria Pronuntaţă de: Decizia nr. 420/27 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati
Predare temporara in cazul in care predarea unei persoane in baza unui mandat european de arestare a fost amanata. Inoportunitatea predarii atunci cand persoana solicitata este arestata preventiv in cauza in care este judecata in Romania Pronuntaţă de: Incheierea din 18 ianuarie 2018 a Curtii de Apel Galati
CEDO: Muhammad si Muhammad impotriva Romaniei. garantii procedurale in cazul expulzarilor de straini Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Solicitarea efectuarii muncii suplimentare din partea angajatorului. Scrisa sau verbala, directa sau indirecta Pronuntaţă de: Curtea de Apel Ploiesti - Decizia civila nr. 2494 din data de 21.09.2019