Modificarile propuse de Guvern pentru iesirea din criza impun conditii atat de severe pentru PFA-uri, incat vom asista, probabil, la desfiintarea majoritatii acestor forme de activitate economica. Ordonanta de urgenta a Guvernului 58/2010 a limitat drastic situatiile in care PFA-urile pot activa si profesa ca persoane independente.Cu alte cuvinte, angajatorii care isi sfatuiau angajatii sa isi faca PFA pentru a nu le mai plati taxele salariale nu vor mai putea apela la acest mijloc de restrangere a taxelor catre stat pentru plata unui venit mai mare catre colaborator. Activitatea colaboratorului va fi considerata dependenta de societate si, in consecinta, atat platitorul de venit (societatea comerciala) cat si persoana fizica beneficiara a venitului platit vor fi obligati la plata asigurarilor sociale pentru sumele platite.aa���Acest lucru va creste dramatic costurile de functionare a PFA-urilor si nu vor mai justifica existenta lor pentru intreprinzatori. De aceea estimam ca si PFA-urile vor avea soarta celor cateva sute de mii de societati comerciale inchise sau suspendate de la introducerea impozitului forfetar.aa��� declara Mihaela Scarlatescu, Partener la Cabinetul de avocatura Scarlatescu.O alta consecinta negativa a modificarii Codului Fiscal va fi cresterea birocratiei la procedurile de infiintare de noi firme . Orice act de spatiu, inclusiv de comodat aa��a�� obligatoriu pentru infiintarea firmelor aa��a�� va trebui inregistrat la Administratia Financiara, care va elibera un certificat . Acest lucru inseamna cresterea timpului si costului de infiintare a unei firme . Noile masuri aduc si restrangerea posibilitatii de infiintare de sedii sociale in apartamentele aflate in blocuri, dupa cum s-a eliminat si posibilitatea deschiderii mai multor societati cu sediul in acelasi spatiu chiar daca au acelasi asociat.Cresterea TVA nu constituie neaparat o problema pentru afacerile intreprinzatorilor, in sensul ca nu va fi nevoie sa se modifice contractele deja incheiate. Pot aparea probleme legate de politica de discounturi acordate de furnizori, lucru ce poate crea situatii conflictuale intre parteneri, in lipsa unor clauze de protejare. Mai mult, marindu-se preturile produselor si serviciilor vor suferi modificari si raporturile dintre parteneri.2010 aa��a�� anul creantelorAnaliza Cabinetului de avocatura Scarlatescu arata ca principala problema in 2010 a clientilor persoane juridice a fost recuperarea creantelor. De la inceputul anului activitatea s-a concentrat fie pe concilieri prin care partile au esalonat datoriile, fie pe dosare de instanta si executari silite. Au fost inregistrate incidente la plata cu instrumente de plata (file cec Bilete la Ordin) si inscrieri la masa credala in dosare de insolventa/participare activa la dosarele de insolventa, in scopul reorganizarii societatilor comerciale cu probleme de lichiditati.Astfel, aproximativ 30% din clienti au cerut servicii de consultanta si asistenta pentru insolventa in calitate de creditori, in vreme ce la nivelul anului 2010 s-au deschis pana in prezent peste 10.000 dosare de insolventa.De asemenea, circa 60% din clienti au solicitat servicii de consultanta pentru recuperarea creantelor pe calea instantelor judecatoresti fie in procedurile urgente ale somatiei de plata si respectiv ordonantei de plata sau pe calea procedurii comune care este insa mai indelungata si costisitoare.Cabinetul de avocatura Scarlatescu ofera o gama larga de servicii in domeniul juridic, fiind in permanenta la dispozitia clientilor care au nevoie de asistenta, consultanta si reprezentare . Scarlatescu Law Office ofera servicii legale in domenii precum: comercial/companii, imobiliare si constructii, relatii de munca, rezolvarea disputelor, reposesie si recuperare de debite. La 9 ani de la infiintare, Cabinetul de avocatura Scarlatescu reprezinta pentru clientii sai un partener de incredere, capabil sa se adapteze nevoilor si conditiilor de business, oferind cele mai bune solutii in orice problema de natura juridica.
Scarlatescu Law Office
Mihaela Scarlatescu-Managing Partner
http://www.scarlatescu-lawoffice.ro/
Frames: Peste 1 milion de angajati romani risca de intre in somaj din cauza coronavirusului 13 Mar 2020 | 1160
STATISTICA: Ce probleme pot aparea la infiintarea unei firme in Romania? 13 Sep 2019 | 1663
Asistatii social vor pierde ajutorul social daca refuza un loc de munca 05 Aug 2018 | 2296
DNA a dispus trimiterea in judecata a inclupatilor din dosarul de achizitie de trenuri metrou 15 Dec 2015 | 2644
Monitorul Oficial al Romaniei nr. 452 din 20.06.2014 23 Jun 2014 | 1267
Ghidul complet al contributiilor datorate de PFA in 2014 22 Jan 2014 | 4923
Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024 Sursa: EuroAvocatura.ro
Protectia sociala a salariatilor. Drepturi si Proceduri de care acestia pot beneficia (II � pe durata starii de urgenta) Sursa: avocat Irina Maria Diculescu
Noile reglementari privind ucenicia la locul de munca. Conditii de angajare, drepturi si obligatii ale partilor Sursa: Avocat Andrei-Gheorghe Gherasim
(P) Avocat Dreptul Muncii Brasov. Asistenta si Reprezentare Juridica Sursa: MCP Cabinet avocati
Decizia nr. 209/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 31 din OUG 44/2008 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Solicitare respingere contestatie in anulare Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Decizie nr. 28 din data 05.01.2012
Persoana fizica autorizata. Exceptia nulitatii raportului de inspectie fiscala Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Decizie nr. 3445 din data 03.05.2012
Taxa pe valoarea adaugata. Regimuri speciale. Persoana fizica autorizata. Contract de mandat. Prestare de servicii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bacau, Decizia nr. 36 din 14 ianuarie 2010