a��Cresterea capacitatii operationale a ORI de implementare a masurilor de returnare fortataa��, a��Implementarea efectiva a protocoalelor si acordurilor incheiate de ORI in domeniul migratiei ilegale si pregatirea masurilor de returnarea�� si a��Dezvoltarea unui mecanism de consultare cu misiunile diplomatice din tarile tertea��, derulate de catre Oficiul Roman pentru Imigrari in cadrul Programului General a��Solidaritatea si gestionarea fluxurilor migratoriia��.
La eveniment a fost prezent chestor principal de politie Ioan-Nicolae Cabulea, adjunct al sefului Departamentului Ordine si Siguranta Publica al M.A.I., alaturi de oficiali ai corpului diplomatic acreditati in Romania, reprezentanti ai ONG-urilor si ai institutiilor publice implicate. In discursul sau, oficialul MAI a subliniat importanta rezultatelor Programului derulat, mentionand totodata faptul ca succesul acestuia a contribuit in mod esential la atingerea obiectivelor celelaltor structuri si institutii partenere cu competenta in domeniu, respectiv Ministerul Afacerilor Externe, Inspectoratul General al Politiei de Frontiera Romane si Inspectoratul General al Jandarmeriei Romane. In cadrul evenimentului au fost prezentate modalitatile de derulare a celor trei proiecte incluse in program, importanta contributiei acestora la uniformizarea modului de aplicare a legislatiei relevante si defasurarea operatiunilor de returnare fortata, de catre personalul O.R.I. cu atributii in domeniu . S-a accentuat, de asemenea, dezvoltarea capacitatii operationale a structurilor implicate, precum si cooperarea eficienta cu actorii nationali, dar si cu reprezentanti ai unor structuri similare din alte state.
Principalele obiective ale proiectelor derulate au vizat:- participarea unui numar mare de specialisti la schimburi de experienta cu reprezentantii autoritatilor similare din alte state membre si sesiuni de pregatire pe linia implementarii masurilor de returnare si executarii escortelor;- elaborarea de practici unitare in domeniul combaterii sederii ilegale a strainilor pe teritoriul Romaniei, concretizate intr-un a��Ghid de bune practicia��, precum si derularea de actiuni comune pe baza acestor proceduri;- imbunatatirea contactelor cu misiunile diplomatice ale tarilor terte, atat cele aflate in Romania, cat si cele reprezentate pe teritoriul altor state membre UE, care au condus la solutionarea operativa a numeroaselor situatii in care se impunea indepartarea strainilor aflati cu sedere ilegala pe teritoriul Romaniei.Activitatile cuprinse in cele trei Proiecte au fost derulate incepand cu luna august 2009 si completeaza seria de progrese realizate de Romania in acest domeniu .
Casa Nationala de Pensii Publice incepe modernizarea sistemului informatic integrat 15 Jun 2024 | 876
ANOFM 48.848 locuri de munca vacante la nivel national si in reteaua EURES in iunie 2024 15 Jun 2024 | 500
15 noiembrie 2024 - data limita pana la care Romania trebuie sa implementeze salariul minim european 13 Jun 2024 | 758
Mecanismul de decontare de catre angajator a achizitiei de ochelari, in limita a 500 lei de persoana 11 Jun 2024 | 886
Formularul 230 pe 2023 editabil si PDF 26 Dec 2022 | 55441
[Vatra MCP] Schimbarile vizate de Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei 23 Feb 2022 | 1599
Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere Sursa: av. Andreea Deaconu
Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Obligatia de a stabili un salariu superior salariului minim garantat in plata. Reglementari si controverse Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Dialogurile MCP (XIV) Clauza de formare profesionala. Aspecte practice privind restiturea sumelor de catre salariati Sursa: MCP Cabinet avocati
Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020
Prin faptul ca judecatorul fondului a apreciat culpa ambelor parti in savarsirea neregulii nu este de natura sa se admita intrunirea ipotezei existentei unor motive contradictorii in cuprinsul sentintei Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 1702/2019
Legea nr. 284/2010 nu a fost aplicabila contractelor incheiate anterior adoptarii sale, in virtutea principiului neretroactivitatii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Brasov Sectia Civila, Decizia civila nr. 231/2017, in sedinta publica din 06 februarie 2017
Criteriu nelegal de atribuire in cazul contractului de achizitie publica Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1122 din 8 aprilie 2016