Costurile sunt finantate de catre Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara si se ridica la 107 mii lei. Urmeaza lucrari in 20 de unitati administrativ teritoriale din patru judete ale caror costuri ajung la 7 milioane de lei, bani proveniti de la bugetul de stat .
A treia etapa consta in introducerea cadastrului general in 10 judete, iar costurile ajung la 85 de milioane de euro, urmand ca pana in 2020 sa se incheie lucrarile in toata tara. Suma totala cheltuita de statul roman pentru introducerea cadastrului general este de 944 de milioane de euro.Toate aceste lucrari se vor termina cu inscrierea in cartea funciara a tuturor proprietatilor. Asta genereaza mai multe avantaje:1. Pentru cetatean:- garantarea si asigurarea dreptului de proprietate;- inscrierea gratuita a imobilelor in sistemul de publicitate imobiliara;- o mai mare stabilitate sociala;- acces mai usor la credite ipotecare;- oportunitati de afaceri si cresterea investitiilor;- cresterea mobilitatii si usurarea transferului dreptului de proprietate;2. Pentru statul roman:- Crearea unei baze reale de impozitare;- Dezvoltarea creditului ipotecar;- Sprijinirea si garantarea indeplinirii actului de justitie si de administratie publica;- Reducerea litigiilor;- Dezvoltarea si monitorizarea pietei imobiliare;- Protejarea domeniului statului;- Facilitarea reformei funciare;- Sprijinirea imbunatatirilor funciare;- Imbunatatirea dezvoltarii infrastructurii si a dezvoltarii urbane;- Sprijinirea activitatilor de protectie a mediului;- Furnizarea de date statistice.
CADASTRUL GENERAL inseamna:- localizarea, identificarea proprietatilor si inscrierea drepturilor de proprietate in Cartea Funciara; - o metoda globala prin care sunt identificate in aceeasi etapa toate imobilele din cadrul unei unitati administrativ teritoriale;- costuri de identificare, masurare si inscriere a drepturilor de proprietate suportate de statul roman;
Extrasul de plan cadastral poate fi obtinut online de catre notari sau persoanele interesate, fara plata unui tarif de urgenta, incepand cu data de 8 ianuarie 2020 11 Jan 2020 | 998
Proiectele de acte normative adoptate sau de care Guvernul a luat act in cadrul sedintei din 21 octombrie 2019 26 Oct 2019 | 1211
Proiectele de acte normative adoptate sau de care Guvernul a luat act in cadrul sedintei din 2 octombrie 2019 02 Oct 2019 | 1062
Proiectele de acte normative aprobate sau de care Guvernul a luat act in sedinta din 12 septembrie 2019 12 Sep 2019 | 1015
Proiectele de acte normative aprobate sau de care Guvernul a luat act in sedinta din 31 iulie 2019 31 Jul 2019 | 941
Proiectele de acte normative aprobate sau de care Guvernul a luat act in sedinta din 24 iulie 2019 24 Jul 2019 | 997
Dobandirea calitatii de notar public de catre judecatorii Curtii Constitutionale. Studiu de caz Sursa: Dobre Ion
Autonomia locala. Principiu al administratiei publice in Noul Codul Administrativ (IV) Sursa: Irina Maria Diculescu
Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare Sursa: MCP Cabinet avocati
Certificatul de urbanism in procedura autorizarii lucrarilor de construire. Actualizare 2018 Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Delimitare unitati administrativ teritoriale. Atributiile instantelor judecatoresti in procedura de delimitare. Etapele delimitarii unitatilor administrativ teritoriale Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 501/2 iulie 2020
Decizia C.C.R. nr. 5/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 32 din Legea nr. 7/1996 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Elementele constitutive ale infractiunii de abuz in serviciu Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia Penala, Decizia nr. 171/A din 13 mai 2015
Actiune in revendicare. Imobil ce a apartinut patrimoniului sindicatului. Incidenta dispozitiilor art. 480 C.civ. Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj, Sectia I-a civila, decizia nr. 319 din 30 martie 2014