din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2502 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Noi numere cu caracter social sunt deschise pentru alocare

Noi numere cu caracter social sunt deschise pentru alocare

  Publicat: 13 Apr 2010       1293 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
In temeiul art. 10 alin. (4) din Directiva 2002/21/CE a Parlamentului European si a Consiliului privind cadrul comun de reglementare pentru retelele si serviciile de comunicatii electronice (Directiva-cadru),

Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
Legatura fizica si logica realizata intre retele publice de comunicatii electronice pentru a permite comunicarea dintre utilizatorii retelelor sau accesul la servicii;
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Complex de actiuni desfasurate pentru cunoasterea cerintelor de produse si servicii ale coconsumatorilor,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
(Tax bracket) Categoria in care se incadreaza venitul obtinut de o persoana fizica ce trebuie impozitat.

Comisia Europeana a adoptat Decizia Comisiei Europene 2007/116/CE privind rezervarea seriei nationale de numere care incep cu a��116a�� ca numere armonizate pentru servicii cu caracter social, modificata si completata prin Decizia Comisiei Europene 2007/698/CE.

Odata cu intrarea in vigoare a Deciziei, ANCOM:

A� a elaborat Decizia presedintelui ANRCTI nr. 321/2008 privind alocarea si utilizarea unor numere nationale scurte pentru servicii armonizate la nivel european. Decizia, care se aplica si numerelor nationale de forma 116(xyz), a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 328/25.04.2008 si a intrat in vigoare la data de 28 aprilie 2008;

A� a publicat pe propria pagina de internet numerele de forma 116(xyz) deschise pentru alocare, precizand si conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca serviciul furnizat prin intermediul acestor numere, asa cum sunt reglementate in anexa la Decizia Comisiei Europene 2007/116/CE.

Romania, in calitate de stat membru, este obligata sa asigure doar disponibilitatea pentru alocare a numerelor definite in acest act, nu si implementarea efectiva a acestor numere. Prin urmare, daca niciun furnizor de servicii de comunicatii electronice destinate publicului din Romania nu ar fi interesat de alocarea acestor numere, ANCOM nu ar putea impune unui furnizor sa furnizeze servicii prin intermediul acestor numere., ANCOM a luat insa toate masurile in vederea promovarii utilizarii acestor numere.



In prezent, sunt definite 3 numere scurte pentru servicii armonizate cu caracter social:

1. 116000 a�� pentru serviciul a��linie telefonica de urgenta pentru copii disparutia��, disponibil non-stop. Acest serviciu asigura:

a) preluarea apelurilor prin care este anuntata disparitia unor copii si transferul acestora catre politie;

b) indrumare si sprijin persoanelor in grija carora se afla copilul disparut;

c) sprijin pentru desfasurarea investigatiei.

2. 116111 a�� pentru serviciul a��linii de asistenta telefonica pentru copiia��, cu precizarea limitelor de disponibilitate atunci cand serviciul nu este disponibil non-stop. Acest serviciu:

a) ofera ajutor copiilor care au nevoie de ingrijire si protectie si ii pune in legatura cu diverse organizatii si resurse;

b) le ofera copiilor posibilitatea de a-si exprima temerile, de a vorbi despre aspectele care ii afecteaza in mod direct si de a contacta pe cineva in caz de urgenta.

3. 116123 a�� pentru serviciul a��linii de asistenta telefonica care ofera sprijin emotionala��, cu precizarea limitelor de disponibilitate atunci cand serviciul nu este disponibil non-stop, avand urmatoarele caracteristici:

a) permite apelantului sa beneficieze de o relatie umana adevarata, in cadrul careia este ascultat fara a fi judecat;

b) ofera sprijin emotional apelantilor care sufera de singuratate, care se afla intr-o criza psihologica sau care se gandesc la suicid.

In Romania, ANCOM a alocat S.C. Romtelecom S.A., in 2008, primele doua numere nationale pentru servicii armonizate cu caracter social, si anume:

A� 116000 a�� pentru serviciul a��linii telefonice de urgenta pentru copii disparutia��, furnizat de organizatia non-guvernamentala FOCUS a�� ROMANIA;

A� 116111 a�� pentru serviciul a��linii de asistenta telefonica pentru copiia��, furnizat de organizatia non-guvernamentala ASOCIATIA TELEFONUL COPILULUI.

Cel de-al treilea numar national pentru servicii armonizate cu caracter social, 116123, ramane in continuare deschis spre alocare.

Apelurile la aceste numere sunt gratuite, iar accesul la aceste numere nu trebuie conditionat de o inregistrare prealabila. In timpul apelului catre aceste numere sunt interzise publicitatea, divertismentul, marketingul si vanzarea sau utilizarea apelului in scopul vanzarii de servicii comerciale in viitor

In ceea ce priveste accesibilitatea acestor servicii, ANCOM incurajeaza furnizorii de retele si de servicii de comunicatii electronice sa incheie contracte de acces si de interconectare astfel incat sa asigure propriilor utilizatori finali accesul la aceste numere, indiferent de serviciul utilizatsau de reteaua in care este originat apelul. In masura in care va constata ca accesibilitatea acestor servicii este redusa, iar utilizatorii finali nu vor putea beneficia de implementarea acestor numere la nivel european, ANCOM va lua masurile necesare astfel incat utilizatorii finali sa obtina un maxim de beneficii din furnizarea serviciilor cu caracter social.

Principiul a��acelasi numar = acelasi serviciua�� in toate statele membre ale Uniunii Europene asigura accesarea facila a unui anumit serviciu social, aceasta facandu-se intotdeauna prin intermediul aceluiasi numar national, indiferent de locul de originare a apelului. Cetatenii Uniunii Europene stiu astfel ca acelasi numar permite accesarea aceluiasi serviciu in fiecare stat membru.

In timpul unui apel catre astfel de numere sunt excluse activitatile de publicitate, divertisment, marketing sau vanzare.

Numarul 116112 nu va fi disponibil pentru alocare, pentru evitarea unor confuzii cu numarul unic pentru apeluri de urgenta a��112a��. Decizia 2007/116/CE mai precizeaza ca nu toate valorile posibile xyz sunt utilizabile.

Dintre numerele de forma 116(xyz), pentru inceput au fost luate in consideratie in vedere combinatiile cuprinse intre 116000 si 116199. O decizie privind deschiderea pentru alocare a altor combinatii va fi luata ulterior, pe baza analizarii rezultatelor lansarii acestei categorii de servicii, respectiv a identificarii altor servicii care pot intra in aceasta categorie .

Toate apelurile catre numerele de forma 116xyz sunt originate, rutate si terminate la nivel national.



Citeşte mai multe despre:    Comisia Europeana    ANRCTI    ANCOM    Numere cu caracter social    Asistenta telefonica    112

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate
15 Dec 2023 | 724

Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19
23 Jul 2020 | 1491

Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale
23 Mar 2020 | 1186

Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala
20 Feb 2020 | 1092

CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU
25 Nov 2019 | 1637

MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto
23 Sep 2019 | 1613



Articole Juridice

Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE?
Sursa: EuroAvocatura.ro

Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Ce sunt locurile de munca ecologice?
Sursa: EuroAvocatura.ro

Jurisprudenţă

Contract de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apa si canalizare incheiat intre o asociatie intercomunitara de dezvoltare a serviciilor publice de apa-canal si un operator. Aderarea unei unitati administrativ teritoriale la asociatie. Aplicarea dispozitiilor legale privind stabilirea redeventei
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 626/30.07.2020

Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020

Discriminare directa sau tratament diferentiat, justificat si rezonabil
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 39 din data de 17.01.2020

Perioada petrecuta in consemn la dispozitia si la sediul angajatorului. Timp de lucru
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 2777 din data de 23.11.2019