din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2190 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » MFP: Proiect de modificare a Codului de procedura fiscala

MFP: Proiect de modificare a Codului de procedura fiscala

  Publicat: 26 Mar 2010       3158 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Potrivit MFP, proiectul are in vedere imbunatatirea practicilor de gestionare a creantelor fiscale si arieratelor, precum si intarirea controlului asupra contribuabililor.

Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Document justificativ care sta la baza operatiunilor de vanzare - cumparare, emisa de catre furnizor si care cuprinde:
Persoana fizica sau juridica obligata prin lege sa plateasca impozit.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Data la care o obligatie devine exigibila si la care trebuie sa se plateasca o anumita suma, sa se presteze un serviciu,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,

Abrogarea art. 4 din Codul de procedura fiscala si completarea art. 5 cu un nou alineat care stabileste competenta Comisiei fiscale centrale, constituita potrivit art. 6 din Codul fiscal, de a emite
decizii cu privire la aplicarea unitara a Codului de procedura fiscala, a
legislatiei subsecvente acestuia precum si a normelor in legatura cu
administrarea contributiilor sociale si a altor sume ce constituie venituri
ale bugetului de stat ce intra in sfera de competenta a Agentiei Nationale
de Administrare Fiscala.
De asemenea, Comisia fiscala centrala este competenta pentru
emiterea deciziilor cu privire la aplicarea unitara a legislatiei ce intra in
sfera de aplicare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (de ex.
OUG nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza
aparate de marcat electronice fiscale; OG nr. 75/2001 privind
organizarea si functionarea cazierului fiscal, etc.);



B. Intarirea capacitatii functiei de control prin reglementarea
dreptului organelor de inspectie fiscala de a stabili obligatia fiscala
prin
utilizarea metodelor indirecte de reconstituire a veniturilor sau
cheltuielilor, atunci cand constata ca evidentele contabile si fiscale sau
declaratiile contribuabilului nu reflecta situatia de fapt fiscala sau acestea
nu le sunt puse la dispozitie.
Regula generala sau altfel spus regula obisnuita sau directa de
stabilire a bazei de impunere are in vedere veniturile si cheltuielile astfel
cum acestea sunt inregistrare in evidentele contabile si fiscale.
Inregistrarea operatiunilor in evidentele contabile si fiscale reprezinta
obligatii ale contribuabilului conform diverselor acte normative (de ex.
Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata).
Ori, atunci cand nu exista evidente contabile sau acestea nu
reflecta situatia reala organele fiscale trebuie sa recurga la o abordare
indirecta pentru determinarea bazei de impunere. Aceasta inseamna ca se
pleaca de la un element al bazei de impozitare prezumat a fi corect (de
ex. o factura de utilitati - energie electrica, apa; sumele existente in
conturi bancare, etc.) sau alte asemenea elemente si se face reconstituirea
veniturilor si dupa, caz, a cheltuielilor.
Utilizarea metodelor indirecte de reconstituire a veniturilor sau
cheltuielilor reprezinta una din formele utilizate foarte des in statele UE
pentru a se stabili starea de fapt fiscala a unui contribuabil in cazurile
in care este evidenta denaturarea evidentelor contribuabilului fata de
realitatea activitatii.



C. Imbunatatirea raspunsului in fata crizei in ceea ce priveste
colectarea arieratelor prin revizuirea sistemului de percepere a creantelor
fiscale accesorii, in sensul inlocuirii sistemului majorarilor de intarziere
cu unul mai flexibil, bazat pe dobanzi si penalitati de intarziere, astfel:
- renuntarea la componenta sanctionatorie din
cuprinsul majorarilor de intarziere si stabilirea unui nivel al
dobanzilor care sa nu constituie o cauza de impovarare fiscala a
contribuabililor, prin raportare la nivelul dobanzii medii bancare.
Dobanda instituita va avea ca scop repararea prejudiciului adus
statului prin intarzierea executarii obligatiei de plata;
- instituirea obligatiei de plata a penalitatilor de
intarziere in situatiile in care plata obligatiilor fiscale datorate nu
se efectueaza la termenul prevazut de lege, ca sanctiune pentru
incalcarea dispozitiilor legale cu privire la plata la scadenta a
obligatiilor fiscale;
- reglementarea, in cazul creantelor administrate de
organele fiscale ale autoritatilor administratiei locale, a
sistemului de percepere a accesoriilor pentru plata cu intarziere
sub forma majorarilor de intarziere in cuantum de 2% pe luna
sau fractiune de luna de intarziere.



D. Reducerea riscurilor care pot apare in managementul
arieratelor prin eliminarea posibilitatii cesionarii creantelor de catre
ANAF.



E. Majorarea de la 1 milion lei la 5 milioane lei a plafonului

creantelor fiscale contestate care delimiteaza competenta de solutionare a
contestatiilor dintre directia de specialitate constituita la nivel central si
structurile specializate constituite la nivelul directiilor teritoriale ale
ANAF, precum si transferul competentei de solutionare a contestatiei
impotriva actelor de control financiar catre organele emitente, in
considerarea specificului acestor acte administrative si care nu au natura
juridica a unor acte administrative fiscale.



Citeşte mai multe despre:    Codul de procedura fiscala    Codul de procedura fiscala 2010    ANAF    Legea contabilitatii    Legea 82/1991    Proiect    Penalitati    Penalitati de intarziere

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Solicitarile pentru facilitati fiscale pot fi depuse pana la 16 decembrie 2019
20 Sep 2019 | 1021

Camera Consultantilor Fiscali a publicat data si tematica pentru sustinerea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent - sesiunea noiembrie 2019
10 Sep 2019 | 1238

Ministerul Finantelor a prezentat proppuneri pentru o restructurare financiara
25 Jun 2019 | 822

RIL admis: competenta functionala a tribunalelor in apelurile impotriva hotararilor pronuntate de judecatorii in contestatiile la executare
04 Jun 2019 | 840

S-a injumatatit termenul de solutionare a cererilor de inscriere in Registrul entitatilor/unitatilor de cult
18 Apr 2019 | 767

ICCJ. Dezlegarea unei chestiuni de drept privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa � planul de reorganizare a debitorului nu poate sa prevada esalonarea la plata a creantelor curente
28 Mar 2019 | 2630



Articole Juridice

Ce se intampla cu sumele achitate in temeiul unui act administrativ fiscal anulat. Poate instanta dispune direct restituirea lor?
Sursa: Alex Slujitoru si Cristiana Ionescu, Avocati, Radu si Asociatii SPRL

Cererea abuziva a falimentului introdusa de catre creditor. Mijloacele de aparare ale debitorului vizat
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Constitutionalitatea Legii darii in plata
Sursa: Irina Maria Diculescu

Legea 554/2004 carmuieste litigiul de drept fiscal
Sursa: Ursuleas Ionut, Secretar U.A.T

Jurisprudenţă

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati

Contestatie tardiva. Apararile pe care le mai poate invoca pensionarul in cadrul unei contestatii, odata ce titlul executoriu este deja pus in executare
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.399/14.06.2018 a Curtii de Apel Galati

Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati