Curtea Constitutionala a apreciat ca ordonanta exprima o tendinta de politizare a structurilor guvernamentale din unitatile administrativ-teritoriale, mai precis la nivelul judetelor, si pune in discutie regimul constitutional si legal actual al functiei publice. In 25 iunie 2009, deputatii PNL si UDMR au contestat la CCR legea de aprobare a OUG nr. 37/2009 privind deconcentratele. In textul sesizarii, printre criticile de neconstitutionalitate aduse acestui act normativ, se sustinea si faptul ca ordonanta are consecinte asupra bugetului de stat, iar Guvernul nu a realizat studiul impactului economic al legii. Pe 14 decembrie 2009, Senatul, in calitate de prima Camera sesizata, a reexaminat legea in raport de decizia Curtii Constitutionale si a adoptat Legea pentru respingerea OUG. Proiectul a fost adoptat ulterior si de Camera Deputatilor. Ulterior, Guvernul a anuntat ca va initia un proiect de lege care sa raspunda observatiilor facute de Curtea Constitutionala . Astfel, pe 5 februarie, Guvernul a aprobat un proiect de lege privind numirea sefilor de servicii deconcentrate, precizand ca noul text pune in acord prevederile actului normativ al Executivului cu decizia Curtii Constitutionale. Pe 22 februarie, plenul Senatului a aprobat noul proiect de lege al Guvernului de modificare a Statutului functionarilor publici.
CCR: Sanctionarea cu revocarea din functie a Avocatului Poporului trebuie sa aiba la baza criterii obiective 30 Jun 2021 | 1214
CCR: Convertirea dreptului de folosinta in drept de proprietate in cazul cetatenilor straini si apatrizilor 17 Jun 2020 | 2280
[CUM A FOST] UpDate Work (IV): Reorganizarea activitatii angajatorilor impusa de criza CoVID-19 29 Apr 2020 | 2124
Un alt Cod administrativ al Romaniei a fost propus in Senat pentru dezbatere 02 Nov 2019 | 1559
CCR: decontarea cheltuielilor de transport pentru elevi "pe baza de abonament" - neconstitutionala 19 Oct 2019 | 1144
CCR: dispozitiile art. 62 alin. (1) si (3) din Legea notarilor publici (in forma anterioara) sunt neconstitutionale 09 Oct 2019 | 1382
Deficientele practice ale noii a pensiilor. Este legal sa se primeasca o pensie mai mica dupa recalculare? Sursa: MCP avocati
Nelegalitatea proceselor-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor aplicate conform O.U.G. nr. 129/2021 Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Ce se intampla cu sumele achitate in temeiul unui act administrativ fiscal anulat. Poate instanta dispune direct restituirea lor? Sursa: Alex Slujitoru si Cristiana Ionescu, Avocati, Radu si Asociatii SPRL
Despagubirile datorate de institutiile publice ca urmare a concedierilor abuzive. Plata integrala sau esalonare pe 5 ani? Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Instanta in fata careia se invoca exceptia de neconstitutionalitate nu are atributii de jurisdictie constitutionala Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia a II-a civila Decizia nr. 132/2019
Decizia CCR nr. 466/2019 - admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, precum si a Legii nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia nr. 439/2019 referitoare la obiectia de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea art. 109 din Codul Rutier Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia Curtii Constitutionale nr. 800/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 274 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei