Acesta urma sa fie acordat sub forma unui set de produse destinate nou-nascutului. Dat fiind insa ca procedura de achizitie a produselor pentru trusou in conditiile prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, impune o perioada destul de lunga pentru realizarea tuturor demersurilor pentru achizitie si avand in vedere diversitatea produselor existente pe piata si volumul achizitiei, prin Ordonanta Guvernuluinr.3/2007, cu modificarile ulterioare, s-a stabilit ca pentru copiii nascuti in perioada ianuarie 2007 a�� decembrie 2009 sa fie acordata contravaloarea trusoului.
In continuare, evaluarile realizate la nivelul autoritatilor administratiei publice locale demonstreaza faptul ca inca exista dificultati in gasirea unui furnizor care sa asigure toate produsele ce vor compune trusoul pentru nou-nascuti, dificultati ce conduc la imposibilitatea acordarii dreptului persoanelor indreptatite. Din aceste considerente, a fost necesara prelungirea termenului de acordare a contravalorii in lei a trusoului, pana la sfarsitul anului 2010, astfel incat dreptul conferit de lege sa fie acordat si copiilor nascuti dupa 31 decembrie 2009.
Astfel, a fost aprobata Ordonanta Guvernului nr.5/2010, prin care se modifica art.III alin.(1) din Ordonanta Guvernului nr.3/2007 in sensul acordarii contravalorii trusoului reglementat de Legea nr.482/2006 pentru toti copiii nascuti in perioada ianuarie 2007 a��decembrie 2010.
Mai mult, pentru a simplifica acordarea prestatiilor sociale pentru familiile in care se nasc copii, pe site-ul M.M.F.P.S. a fost publicat un proiect de act normativ care prevede unificarea alocatiei pentru nou nascuti reglementata de legea nr.416/2001 cu trusoul pentru nou-nascuti reglementat de Legea nr.482/2006 si acordarea unei singure alocatii destinate nasterii copilului, in valoare de 350 lei.
DE CE O ASTFEL DE PROPUNERE:
In prezent, pentru nasterea unui copil se acorda in baza a doua legi speciale diferite, urmatoarele prestatii sociale:
a. In baza Legii nr.416/2001 - alocatia pentru nou-nascuti
Cuantum alocatie : 230 lei
Se acorda pentru primii patru copii nou nascuti vii
Se suporta din bugetul de stat alocat MMFPS pentru un numar mediu anual de 182.100 copii
Documente necesare: certificat nastere copil/copii; carte identitate mama / reprezentant legal; adeverinta care sa demonstreze ca dreptul nu a mai fost solicitat in cazul in care nasterea s-a produs in alta localitate decat cea de domiciliu
Plata efectiva a drepturilor se realizeaza de primarie in baza fondurilor asigurate de agentiile teritoriale pentru prestatii sociale
b. In baza Legii nr.482/2006 - trusoul pentru nou-nascuti
Cuantum trusou : 150 lei
Se acorda pentru toti copiii nou nascuti vii
Se suporta din bugetul de stat alocat MMFPS pentru un numar mediu anual de 202.700 copii
Documentele necesare pentru solicitarea dreptului, procedura de solicitare si de plata a contravalorii trusoului sunt aceleasi ca si in cazul alocatiei pentru nou-nascuti
Practic, pentru primii 4 copii nou nascuti vii se beneficiaza, in prezent, de o suma totala de 380 lei/copil, iar incepand cu al cincilea nascut se beneficiaza de o suma de numai 150 lei.
PRIN LEGIFERAREA PROPUNERII PUBLICATE PE SITE-UL M.M.F.P.S., S-AR ACORDA ACEEASI SUMA PENTRU TOTI COPIII, INDIFERENT DE RANGUL NOU-NASCUTULUI.
De ce noua alocatie unitara propusa are o valoare nominala mai mica decat suma celor 2 existente in present? Dintr-o ratiune foarte simpla: cuantumul sumei de la bugetul de stat alocat pentru aceasta prestatie sociala ramane acelasi. Pe parcursul anului 2010 este practic imposibila alocarea unor sume suplimentare de la bugetul de stat (5,7 milioane RON daca s-ar pastra cuantumul de 380 RON).Aceasta solutie propusa este singura posibila in contextual economic actual care sa contribuie la eliminarea discriminarilor intre copii (in fond, necesitatile la nastere ale copiilor sunt aceleasi, indiferent de rangul nou-nascutului) si sa creasca eficienta in acordarea prestatiilor sociale prin diminuarea birocratiei si a costurilor administrative.
Nu in ultimul rand, acest demers legislativ reprezinta un prim pas in restructurarea si rationalizarea celor peste 200 de tipuri de prestatii sociale la nivel national, acordate atat familiilor, cat si indivizilor, si se inscrie in prevederile Programului de Guvernare 2010 a�� 2012.
Propunerea supusa atentiei publice isi urmeaza cursul firesc determinat de procedurile specifice de initiere a actelor normative.
CEDO: Cirstea c. Romaniei - arest preventiv nejustificat 27 Jul 2019 | 1455
Comisia Europeana se angajeaza sa aloce 110 milioane EUR pentru finalizarea lucrarilor de securitate la Cernobil 18 Apr 2011 | 1204
Eurodeputatii discuta extinderea concediului de maternitate la 20 de saptamani 18 Oct 2010 | 2048
PICCJ. Stadiu ancheta Maternitatea Giulesti 06 Oct 2010 | 1873
PICCJ a inceput urmarirea penala fata de Carstea Florentina Daniela - dosar incendiu Maternitatea Giulesti 24 Aug 2010 | 2130
Procurorul Marius Iacob: Exista indicii in privinta incalcarii atributiilor de serviciu 19 Aug 2010 | 2051
justificarea arestarii preventive Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului