Avand ca si modele tari precum Austria, Ungaria, etc., in ceea ce priveste implementarea unui astfel de sistem informatic de emitere, gestiune monitorizare si control al rovinietei (SIEGMCR) , CNADNR a�� SA considera ca acesta este util, in principal, pentru cresterea (imbunatatirea) colectarii veniturilor prin gestiunea coordonata a retelei, avand in vedere faptul ca in prezent acest tarif nu este incasat intr-o proportie corespunzatoare, precum si pentru imbunatatirea si extinderea serviciilor oferite catre posesorii de vehicule, astfel incat sa permita accesarea facila a achizitiei de roviniete, oriunde si oricand. Introducerea acestui sistem si a conceptului de rovinieta electronica va permite: - eliminarea, in final, a autocolantului matca a�� cupon a�� utilizatorul va primi numai documentul de plata din partea distribuitorilor in cazul in care doreste achitarea tarifului la acestia sau o confirmare care atesta tranzactia, in cazul in care plata se efectueaza prin internet; - achitarea prin mijloace electronice a tarifului de utilizare; - crearea bazei de date cu vehiculele pentru care a fost achitat si este valabil tariful de utilizare; - simplificarea procedurii de control prin utilizarea de sisteme de monitorizare a retelei de drumuri nationale din Romania, in regim permanent. Prin implementarea acestui sistem va fi posibila controlarea in mod automat a tuturor vehiculelor, prin identificarea automata vizuala a numerelor de inmatriculare (numai imaginea din zona numerelor de inmatriculare), inregistrata la momentul tranzitarii, pozitia geografica de unde s-a facut inregistrarea, precum si controlarea in teren, care se refera la posibilitatea CNADNR a�� SA de a urmari esantioane de trafic, si de a transmite ordine de lucru prin intermediul unor terminale mobile privitor la datele de identificare ale vehiculelor de controlat, catre personalul cu rol verificator a��in avala�� pe traseu.
De asemenea, mentionam faptul ca in cazul controalelor in teren acest sistem este util pentru participantii la trafic, in sensul ca nu vor mai fi oprite si controlate toate vehiculele, in vederea verificarii achitarii tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale, ci vor fi oprite numai acele vehicule pentru care exista suspiciunea ca detinatorii nu au achitat acest tarif.
Solutia urmeaza sa functioneze in mod unitar, astfel incat informatiile despre roviniete, activitatile desfasurate care au ca subiect emiterea si controlul rovinietelor (de exemplu rezolvarea cererilor, inspectii, control, investigatii, etc.) sa fie gestionate in mod integrat indiferent daca grupele de utilizatori implicate fac parte din sediul central al CNADNR a�� SA sau din organizatii si departamente diferite.
In scopul implementarii acestui sistem au fost realizate, in cuprinsul actului normativ, o serie de modificari, astfel: - au fost redefiniti utilizatorii romani si straini astfel incat acestia sa fie identificati in functie de tara de inmatriculare a vehiculului, respectiv Romania sau alte state; - a fost introdus conceptul de rovinieta electronica si de sistem informatic de emitere, gestiune monitorizare si control al rovinietei (SIEGMCR); - a fost prevazuta data de inceput a aplicarii noului concept de rovinieta electronica; - a fost stabilita procedura de exceptare a anumitor vehicule incepand cu data aplicarii noului concept de rovinieta electronica; - a fost stabilita, pentru contravenient, obligatia de a achita, in contul CNADNR, cu titlu de despagubire, o suma egala cu tariful pe 12 luni, in functie de tipul vehiculului folosit fara a detine rovinieta valabila, aceste sume revenind, ca venit extrabugetar CNADNR a��SA; valoarea despagubirii s-a stabilit avandu-se in vedere faptul ca nu se poate determina in niciun caz intinderea in timp a faptei contraventionale; - a fost prevazuta posibilitatea de aplicare a sanctiunilor contraventionale si cu ajutorul unor mijloace tehnice omologate amplasate pe reteaua de drumuri nationale din Romania, , in acest caz procesul verbal de constatare a contraventiei putand a se incheia si in lipsa contravenientului, dupa stabilirea acestuia, pe baza datelor furnizate de Ministerul Administratiei si Internelor a�� Directia Generala Regim Permise in Inmatricularea Vehiculelor;
- a fost injumatatit cuantumul amenzilor contraventionale si a fost eliminata posibilitatea de retinere a 25% din cuantumul acestora de catre institutia din care face parte agentul constatator.
Proiectele de acte normative adoptate de Guvern in cadrul sedintei din 10 martie 2020 11 Mar 2020 | 1291
Ministerul transporturilor a modificat tarifele pentru prestatiile A.R.R. 15 Jun 2019 | 901
Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea Drumului National DN 1S 06 Jun 2019 | 780
Ministerul Transporturilor: proiect pentru legiferarea companiilor de ridesharing. Conditiile in care acestea ar urma sa functioneze. 27 May 2019 | 807
Ministerul Transporturilor a prelungit valabilitatea Programului de transport interjudetean si a licentelor de traseu 13 May 2019 | 867
Au fost aprobati indicatorii tehnico-economici pentru Drumul de legatura Campului Neag - Cerna, judetul Gorj 22 Apr 2019 | 642
Izolarea si carantina in coronacriza. Efecte juridice si economico-sociale Sursa: avocat Irina Maria Diculescu
Procedura obtinerii autorizatiei de functionare a unui Service auto Sursa: EuroAvocatura.ro
Procedura pentru obtinerea autorizarii unei Statii de inspectie tehnica auto conform RNTR-1 Sursa: EuroAvocatura.ro
Discriminarea creata de legiuitor incepand cu data de 1 aprilie 2001 intre meserii din acelasi domeniu in privinta recunoasterii conditiilor speciale nu poate fi cenzurata de instanta de judecata Pronuntaţă de: Tribunalul Covasna Sectia Civila, Sentinta civila nr. 111/2017, in sedinta publica din 09 februarie 2017
Cerere de reabilitare judecatoreasca. Refuzul de a achita cheltuieli judiciare catre stat. Prescriptia extinctiva Pronuntaţă de: Tribunalul Dolj - Decizie nr. 461 din data 01.10.2010