Scopul proiectului de act normativ este de a consolida autoritatea vamala si de a asigura indeplinirea misiunii acesteia stabilita la nivelul Uniunii Europene, in conditiile in care Romania gestioneaza a doua cea mai mare frontiera externa a UE, iar tendintele fenomenelor infractionale transfrontraliere sunt in continua crestere, se impune reorganizarea activitatii vamale.
Acest demers vizeaza eficientizarea si coordonarea integrata si unitara a activitatii structurilor vamale in actiunea de combatere a traficului ilegal cu marfuri la frontiera Romaniei si a Uniunii Europene, in regim de maxima urgenta.
Autoritatea va asigura administrarea impozitelor, taxelor si altor venituri bugetare date prin lege in competenta sa, aplicarea politicii si legislatiei vamale, va exercita atributiile de autoritate vamala . Va asigura control operativ si inopinat privind prevenirea, descoperirea si combaterea oricaror acte si fapte care au ca efect frauda vamala, precum si a altor fapte date prin lege in competenta sa.
De asemenea, Autoritatea va prelua atributiile, activitatea, posturile si personalul structurilor vamale din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si a unitatilor subordonate acesteia, respectiv Directia Generala a Vamilor din cadrul aparatului propriu al Agentiei, directiile regionale vamale si birourile vamale de interior si de frontiera din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice.
Atributiile privind verificarea respectarii conditiilor de preautorizare a antrepozitarilor autorizati revine structurii specializate din cadrul Autoritatii Vamale Romane.
Atributiile privind autorizarea operatorilor economici care desfasoara activitati in domeniul produselor accizabile revine Comisiilor de autorizare constituite la nivelul ANAF- DGRFP.
Atributiile privind verificarea respectarii conditiilor de postautorizare a antrepozitarilor autorizati revine structurii specializate din cadrul ANAF- DGAF.
Atributiile privind constituirea, gestionarea si executarea garantiilor depuse de operatorii economici care desfasoara activitate in domeniul produselor accizabile revin structurilor specializate din cadrul ANAF- DGRFP.
Atributiile privind suspendarea autorizatiilor pentru neplata accizelor revin structurilor specializate din cadrul ANAF- DGRFP.
Autoritatea Vamala Romana va fi condusa de un presedinte, cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului finantelor publice.
Autoritatea va avea un secretar general, inalt functionar public, numit in conditiile legii, care indeplineste atributiile prevazute la art. 61 alin. (1) si (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ.
15 noiembrie 2024 - data limita pana la care Romania trebuie sa implementeze salariul minim european 13 Jun 2024 | 754
Ministerul Finantelor Publice si institutiile din subordine au demarat o verificare a conditiilor in care mai multe persoane care au beneficiat de somaj tehnic 12 Jul 2020 | 1587
Ministerul Economiei incurajeaza angajatorii sa ofere vouchere de vacanta 23 Jun 2020 | 1306
MFP: Proiect de OUG privind scutirea de la plata impozitului a firmelor din industria HoReCa si a jocurilor de noroc 17 Jun 2020 | 1508
Senatul a adoptat proiectul de lege de anulare a amenzilor date in perioada starii de urgenta 17 Jun 2020 | 2083
MEEMA, mediator in dialogul retailerilor cu proprietarii de mall-uri 17 Jun 2020 | 1330
Ce se intampla cu sumele achitate in temeiul unui act administrativ fiscal anulat. Poate instanta dispune direct restituirea lor? Sursa: Alex Slujitoru si Cristiana Ionescu, Avocati, Radu si Asociatii SPRL
Eroarea judiciara, eroarea de judecata si erorile materiale in procesul civil Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat? Sursa: Irina Maria Diculescu
Consideratii asupra constitutionalitatii scutirii autoritatilor publice de taxa judiciara de timbru in actiunile care au ca obiect venituri publice Sursa: Irina Maria Diculescu
Efectele fiscale ale cesiunii de creanta. Importanta determinarii caracterului cert sau incert al creantei preluate in determinarea corecta a impozitului pe profit Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 2536 din 16 iunie 2020
Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020
Inlocuirea de catre instanta de judecata a sanctiunii disciplinare prin aplicarea criteriului proportionalitatii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 311/2020
Uzucapiune. Somatia facuta catre o persoana pentru reabilitarea imobilului nu poate reprezenta, in sine, o dovada a dreptului de proprietate pentru destinatarul respectivei notificari Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 701/2020 Sedinta publica din data de 11 martie 2020