Analiza GRECO se concentreaza pe implementarea de catre Romania a recomandarilor formulate de GRECO prin Raportul ad hoc referitor la anumite aspecte ale proiectelor de amendamente [de atunci], care au devenit intre timp legi. Aceasta noua legislatie prezinta o importanta deosebita din perspectiva Rundei a patra de evaluare a GRECO, care acopera, printre altele, prevenirea coruptiei cu privire la judecatori si procurori, precum si standardele Consiliului Europei privind prevenirea si combaterea eficienta a coruptiei.
GRECO ia nota de progresele inregistrate in ceea ce priveste eliminarea incompatibilitatilor judecatorilor si procurorilor, spre exemplu, faptul ca nu pot desfasura activitati externe, altele decat cele din invatamantul superior si functiile didactice. GRECO recunoaste, de asemenea, ca unele masuri initiale au fost luate de catre autoritati pentru a aborda problema pensionarii anticipate a procurorilor si judecatorilor si a consecintelor acestora. Acestea fiind spuse, pentru cea mai mare parte a preocuparilor, nu s-au obtinut rezultate tangibile
GRECO decide sa incheie procedura ad hoc actuala si sa continue sa evalueze conformitatea Romaniei cu recomandarile in curs de implementare cuprinse in Raportul ad hoc in cadrul procedurii de conformitate in curs de desfasurare aferente Rundei a patra de evaluare cu privire la Romania.
Raportul aferent Rundei a patra de evaluare privind Romania a fost adoptat de GRECO la cea de-a 70-a Reuniune Plenara (in data de 4 decembrie 2015) si a fost facut public in data de 22 ianuarie 2016, dupa autorizarea de catre Romania. Runda a patra de evaluare a GRECO vizeaza "Prevenirea coruptiei cu privire la membrii Parlamentului, judecatori si procurori.
GRECO concluzioneaza ca Romania a implementat satisfacator sau a tratat in mod satisfacator patru din cele treisprezece recomandari cuprinse in Raportul de evaluare aferent Rundei a patra. Trei din recomandarile celelalte sunt partial implementate, iar sase raman neimplementate.
[Vatra MCP] Contextul, motivele si necesitatea adoptarii Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei 22 Feb 2022 | 1801
Ministerul Economiei incurajeaza angajatorii sa ofere vouchere de vacanta 23 Jun 2020 | 1311
Proiectele de acte normative adoptate sau de care Guvernul a luat act in cadrul sedintei din 4 noiembrie 2019 04 Nov 2019 | 2121
Proiectele de acte normative adoptate sau de care Guvernul a luat act in cadrul sedintei din 14 octombrie 2019 15 Oct 2019 | 1209
CEDO: Deficiente in procesul decizional pentru ridicarea autoritatii parintesti si punerea spre adoptie copilului 23 Sep 2019 | 881
La sediul Ministerului Justitiei, a avut loc o noua reuniune a Consiliului de Management Strategic 17 Sep 2019 | 1200
Cand si cum se acorda daune morale in litigiile de munca? Sursa: MCP avocati
Dialogurile MCP (XI): Recuperarea prejudiciilor stabilite de Curtea de Conturi de la salariati Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Conditiile in care se poate construi pe un teren privat cu functiunea de spatiu verde, dupa suspendarea PUZ-urilor coordonatoare de sector Sursa: Roxana Dudau, Partener Asociat si coordonator al practicii de drept imobiliar din cadrul Radu si Asociatii SPRL
Protectia sociala a salariatilor. Drepturi si Proceduri de care acestia pot beneficia (I � in general) Sursa: avocat Irina Maria Diculescu
Decizia CCR nr. 466/2019 - admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, precum si a Legii nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Actiune. Restituirea imobilelor cultelor religioase. Caracterizare. Temei de drept. Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia civila si de proprietate intelectuala, decizia nr. 2096 din 16 martie 2005.