Aceasta Ordonanta vine ca raspuns la numeroasele solicitari de a reglementa transportul alternativ intermediat de platforme digitale.
Transportul alternativ este efectuat de un operator de transport alternativ autorizat, contra cost, pe baza de contract de transport alternativ incheiat intre pasager si operatorul de transport alternativ detinator al autoturismelor, care este intermediat de un operator al platformei digitale, conform prevederilor prezentei ordonante de urgenta, printr-o platforma digitala.
Transportul alternativ se poate efectua numai prin intermediul unei platforme digitale avizate tehnic de catre Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale.
In situatia in care operatorul platformei digitale este o persoana juridica nerezidenta, acesta este obligat sa aiba pe toata perioada in care isi desfasoara activitatea de intermediere a transportului alternativ pe teritoriul Romaniei o sucursala inregistrata care sa il reprezinte in fata autoritatilor statului roman .
Transportul alternativ se efectueaza numai de catre operatori de transport alternativ autorizati, care detin, pentru fiecare autoturism utilizat la efectuarea transportului alternativ, copie conforma valabila si ecusonul pentru transport alternativ, eliberate in conditiile Ordonantei.
Operatorii de transport alternativ trebuie sa demonstreze, prin certificat de cazier judiciar, ca nu au fost condamnati pentru:
1. infractiuni contra sigurantei circulatiei pe drumurile publice;2. infractiuni privind traficul si consumul de droguri;3. infractiuni contra vietii, contra integritatii corporale sau sanatatii;4. infractiuni privind traficul si exploatarea persoanelor vulnerabile;5. infractiuni contra libertatii si integritatii sexuale;6. infractiuni contra patrimoniului;
Transportul alternativ poate fi accesat de pasageri doar prin intermediul platformelor digitale avizate tehnic de catre Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale.
Autoturismele cu care se efectueaza transport alternativ trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:a) au maxim 5 locuri, inclusiv locul conducatorului auto;b) au inspectia tehnica periodica (ITP) realizata la fiecare 6 luni;c) la momentul cursei trebuie sa corespunda normelor tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si utilizarea conform destinatiei;d) detin copia conforma a autorizatiei pentru transportul alternativ.
In trafic, pe durata efectuarii curselor de transport alternativ, autoturismele inregistrate pe platforma digitala vor avea afisat la vedere, in partea din fata si din spate a autoturismului, un ecuson pentru transport alternativ cu dimensiunea de 10 cm x 10 cm, ce va contine urmatoarele elemente:a) numarul de inmatriculare al autoturismului;b) denumirea platformei digitale pe care este inregistrat autoturismul;c) elemente de siguranta care sa ateste autenticitatea ecusonului.
Ordonanta poate fi consultata integral aici.
Soferii UBER au calitatea de salariati, ci nu de lucratori independenti 13 Sep 2021 | 1761
Proiectele de acte normative aprobate sau de care Guvernul a luat act in sedinta Guvernului Romaniei din 25 iunie 2019 25 Jun 2019 | 1157
Ministerul Transporturilor: proiect pentru legiferarea companiilor de ridesharing. Conditiile in care acestea ar urma sa functioneze. 27 May 2019 | 807
Monitorul Oficial din data de 19 aprilie 2017 19 Apr 2017 | 1722
Lista integrala a legilor promulgate in anul 2016 27 Dec 2016 | 2111
Evaluarea salariatilor prin procese automate, aplicatii si platforme electornice Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Noul Codul Administrativ al Romaniei. Ratiune, dispozitii generale, principiile dreptului administrativ. (I) Sursa: Irina Maria Diculescu
Serviciul oferit de Uber nu poate fi calificat drept "serviciu al societatii informationale" Sursa: EuroAvocatura.ro
CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate Sursa: Euroavocatura.ro