Mecanismul de feedback al pacientului reprezinta ansamblul de masuri si de proceduri care au drept obiectiv evaluarea satisfactiei pacientilor cu privire la serviciile medicale primite in cadrul spitalelor publice, prin analiza raspunsurilor oferite de pacienti cu privire la calitatea serviciilor, respectarea drepturilor pacientilor si conduita morala a cadrelor medico-sanitare. Mecanismul include, de asemenea, o componenta de gestionare a sesizarilor ce privesc incidente de etica si integritate ce au avut loc in spitalul public.
In vederea indeplinirii scopului prevazut, mecanismul de feedback al pacientului cuprinde urmatoarele masuri:
a) inregistrarea datelor de contact ale pacientilor externati de catre spitale in baza de date electronica a Casei Nationale de Asigurari de Sanatate a�� Sistemul informational unic integrat;
b) exportarea zilnica a datelor de contact anonimizate de catre Casa Nationala de Asigurari de Sanatate catre Platforma informatica securizata a mecanismului de feedback al pacientului, dezvoltata si intretinuta de Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS);
c) transmiterea de catre STS, prin SMS sau e-mail, a chestionarului de feedback al pacientului, conform modelului prevazut in anexa nr. 1 care face parte integranta din prezentul ordin, catre un esantion statistic relevant, selectat aleatoriu la nivelul fiecarui spital;
d) prelucrarea si inregistrarea anonima a opiniilor pacientilor externati cu privire la calitatea serviciilor oferite in cadrul spitalului, prin completarea directa a chestionarului de feedback al pacientului;
e) publicarea trimestriala a rezultatelor chestionarului de feedback al pacientului pe pagina web transparenta.ms.ro, administrata de Ministerul Sanatatii si dezvoltata si intretinuta de STS;
f) inregistrarea sesizarilor referitoare la integritatea personalului spitalului si transmiterea acestora catre autoritatile competente, daca este cazul;
g) analiza rapoartelor trimestriale si a sesizarilor primite de la pacienti de catre consiliile de etica din componenta spitalului;
h) evaluarea satisfactiei pacientilor cu privire la serviciile medicale primite in cadrul spitalelor publice, prin agregarea raspunsurilor oferite de pacienti cu privire la calitatea serviciilor, respectarea drepturilor pacientilor si conduita morala a cadrelor medico-sanitare, prin intermediul rapoartelor trimestriale generate de Platforma informatica securizata a mecanismului de feedback al pacientului.
In derularea activitatilor mecanismului de feedback al pacientului, Ministerul Sanatatii are urmatoarele obligatii:
a) suporta costurile de transmitere si receptionare prin SMS a feedbackului din partea pacientilor;
b) publica pe pagina web a Ministerului Sanatatii Nota de informare privind protectia datelor cu caracter personal in conformitate cu Legea nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare, conform modelului prevazut in anexa nr. 2 care face parte integranta din prezentul ordin;
c) asigura confidentialitatea respondentilor conform prevederilor legale in vigoare;
d) publica trimestrial rezultatele chestionarului de feedback al pacientului pe pagina web transparenta.ms.ro;
e) prin intermediul Compartimentului de integritate informeaza anual opinia publica cu privire la functionarea mecanismului de feedback al pacientului, la nivel national;
f) inregistreaza sesizarile referitoare la integritatea personalului spitalului si le transmite catre autoritatile competente, conform pct. 10 din anexa nr. 1 la prezentul ordin .
Spitalele publice din sistemul de sanatate respecta urmatoarele proceduri:
a) obtin datele de contact ale pacientilor externati (telefon, e-mail) cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) introduc in platforma electronica a Casei Nationale de Asigurari de Sanatate a�� Sistemul informational unic integrat datele de contact ale pacientilor externati;
c) publica pe pagina web a spitalului si la avizierul public Nota de informare privind protectia datelor cu caracter personal, in conformitate cu Legea nr. 677/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, conform modelului prevazut in anexa nr. 2 la prezentul ordin;
d) prin intermediul managerului spitalului au obligatia de a promova mecanismul de feedback al pacientului in cadrul fiecarei
sectii din spital prin afise al caror continut este stabilit si comunicat spitalului de Compartimentul de integritate al Ministerului Sanatatii.
Raportarile generate de mecanismul de feedback al pacientului sunt utilizate pentru evaluarea satisfactiei pacientilor, a calitatii serviciilor oferite de spitale si pentru notificarea incidentelor de integritate
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului sanatatii nr. 146/2015 privind aprobarea implementarii Mecanismului de feedback al pacientului in spitalele publice, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 122 din 17 februarie 2015.
Mecanismul de decontare de catre angajator a achizitiei de ochelari, in limita a 500 lei de persoana 11 Jun 2024 | 747
ICCJ (RIL): Termenul de preaviz incepe sa curga din ziua urmatoare comunicarii notificarii de preaviz si se implineste in ultima zi a termenului 20 May 2024 | 545
CCR: Sanctionarea cu revocarea din functie a Avocatului Poporului trebuie sa aiba la baza criterii obiective 30 Jun 2021 | 1214
Aplicarea unitara a prevederilor referitoare la acordarea zilelor libere pentru parintii din familiile monoparentale care isi supravegheaza copiii 15 Mar 2021 | 1317
Ministerul Finantelor Publice si institutiile din subordine au demarat o verificare a conditiilor in care mai multe persoane care au beneficiat de somaj tehnic 12 Jul 2020 | 1571
ICCJ: Actele procedurale depuse prin fax sau email dupa terminarea programului instantei sunt depuse in termen 24 Jun 2020 | 3133
Greva. Aspecte practice. Cauze si consecinte Sursa: MCP avocati
Modificarea salariului si a altor clauze esentiale din contractul de munca. Interpretari jurisprudentiale Sursa: MCP avocati
Cand si cum se acorda daune morale in litigiile de munca? Sursa: MCP avocati
Legalitatea procedurilor de organizare a concursului in institutiile publice Sursa: MCP avocati
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Contestatie pentru depasirea termenului de redactare a unei decizii penale Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 549/2021
Anulare Hotarare CNSSU privind instituirea carantinei si interzicerea de participare doar la evenimente religioase Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL SUCEAVA SECTIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL Sedinta publica din 24 mai 2021 Dosar nr. 479/32/2020
Purtare abuziva. Agent de paza Pronuntaţă de: Decizia penala nr. 841/18.09.2018 a Curtii de Apel Galati