Potrivit noilor prevederi, pentru copii aflati la asistenti maternali cu un copil in plasament, standardul minim de cost este 21.456 lei/an, 12.025 lei/an pentru copii aflati la asistenti maternali cu doi copii in plasament si 8.075 lei/an pentru copii aflati la asistenti maternali cu trei copii in plasament.
Pentru copiii cu dizabilitati plasati la asistenti maternali, standardul minim de cost pentru serviciile sociale se ridica la 25.486 lei/an pentru un copil aflat in plasament si la 16.056 lei/an daca este vorba despre doi sau mai multi copii.
Serviciile de tip rezidential destinate copiilor au standarde de cost care se incadreaza intre 28.847 lei/an pentru copiii aflati in centre plasament, 25.955 lei/an pentru copiii din casele de tip familial si 24.602 lei/an pentru copiii plasati in apartamente.
Standardul minim de cost, pentru copiii cu dizabilitati, este de 39.078 lei/an pentru copiii din centre de plasament, 33.955 lei/an pentru cei din case de tip familial si 28.332 lei/an pentru copiii plasati in apartamente.
Pentru copiii plasati in centre de primire in regim de urgenta, in adaposturi de noapte pentru copiii strazii, pentru copilul care savarseste fapte penale si nu raspunde penal etc., standardul minim de cost/an este de 40.173 lei pentru fiecare beneficiar .
In ceea ce priveste centrele maternale, standardele de cost sunt de 45.931 lei/an/copil in cazul unei mame cu un copil, 41.155 lei/copil in cazul mamei cu doi copii si 39.561 lei/copil in cazul mamei cu trei copii.
Pentru copiii beneficiari ai serviciilor centrelor de zi, standardul minim de cost/an este de 11.283 lei, pentru centrele de recuperare - 14.313 lei/an, iar pentru copiii beneficiari ai serviciilor centrelor de consiliere si altor servicii de ingrijire de zi - 2.600 lei/an.
Hotararea de Guvern aprobata astazi stabileste, de asemenea, ca pentru persoanele adulte cu dizabilitati, standardul minim de cost/an este de 33.827 lei pentru fiecare beneficiar din centrele de ingrijire si asistenta, 35.920 lei in cazul centrelor de recuperare si reabilitare, 37.870 lei in centrele de recuperare si reabilitare neuropsihiatrica si 27.281 lei in centrele de integrare prin terapie ocupationala.
Un alt standard minim prevazut in document se refera la serviciile sociale rezidentiale destinate persoanelor varstnice, care se ridica la 23.784 lei/an pentru fiecare beneficiar aflat intr-un camin.
In acelasi timp, sunt vizate si serviciile sociale destinate prevenirii si combaterii violentei in familie . Astfel, standardul minim de cost pentru un beneficiar aflat intr-un centru de primire in regim de urgenta (adapost) sau intr-un centru de recuperare pentru victimele violentei in familie este de 16.570 lei/an.
Actul normativ indexeaza si nivelul venitului lunar, pe membru de familie, de la care sustinatorii legali ai persoanelor varstnice din centre rezidentiale au obligatia sa plateasca diferenta pana la achitarea valorii integrale a contributiei lunare de intretinere, de la 600 lei in prezent, la 782 lei.
15 noiembrie 2024 - data limita pana la care Romania trebuie sa implementeze salariul minim european 13 Jun 2024 | 763
Mecanismul de decontare de catre angajator a achizitiei de ochelari, in limita a 500 lei de persoana 11 Jun 2024 | 889
Aplicarea unitara a prevederilor referitoare la acordarea zilelor libere pentru parintii din familiile monoparentale care isi supravegheaza copiii 15 Mar 2021 | 1330
REVISAL 2021. Forma actualizata pusa la dispozitie de Inspectia Muncii 27 Dec 2020 | 3994
M. Muncii: Digitalizarea si simplificarea relatiilor de munca 09 Sep 2020 | 1802
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1486
Angajatorii au obligatia de a permite salariatilor verificarea sistemului de masurare a duratei timpului de lucru zilnic Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Acordarea vizei de scurta sedere pe teritoriul Romaniei (Short-stay visa) Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Modificarea unilaterala si temporara a locului si felului muncii in contextul pandemiei cu coronavirus Sursa: MCP Cabinet avocati
Necesitatea implementarii de catre angajatori a unui sistem de inregistrare a timpului de lucru zilnic al salariatilor Sursa: EuroAvocatura.ro
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Anulare Hotarare CNSSU privind instituirea carantinei si interzicerea de participare doar la evenimente religioase Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL SUCEAVA SECTIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL Sedinta publica din 24 mai 2021 Dosar nr. 479/32/2020
Actiunea in angajarea raspunderii delictuale a unor autoritati publice, ca urmare a refuzului acestora de emite o hotarare de Guvern Pronuntaţă de: ICCJ, Sectia a II-a civila, Decizia nr. 2204 din 26 noiembrie 2019
ICCJ: Scutirea de la plata taxelor datorate Inspectoratului de Stat in Constructii vizeaza exclusiv lucrarile realizate in legatura cu o expropriere pentru cauza de utilitate publica Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ