Rezolutia Parlamentului European din 19 februarie 2009 referitoare la crearea unui card profesional european pentru furnizorii de servicii (2008/2172(INI)) subliniaza faptul ca un card profesional european ar putea fi un avantaj chiar pentru profesiile nereglementate si nearmonizate, avand in vedere ca ar avea un rol informativ in special pentru angajatori si consumatori. "Conform acestui sistem, autoritatile din statul membru receptor nu ar mai fi nevoite sa mobilizeze resurse administrative pentru a verifica toate informatiile care au fost deja analizate de statul membru de origine. Verificarea valabilitatii cardului in sine ar putea fi suficienta pentru a confirma ca titularul are dreptul de a-si exercita profesia in statul membru gazda ."Cat de important poate fi acest card, "un simplu plastic", pentru un angajator din strainatate (de exemplu, Franta)? Poate fi dat exemplul unei tinere din Zalau care pleaca in Franta si care a solicitat de urgenta un astfel de card, fara de care angajatorul nu o va angaja. Totodata, prin acest sistem, pentru prima data, posesorul cardului poate beneficia de generarea in mod automat a unui CV in format EUROPASS, in baza informatilor care au fost introduse in sistem de catre angajatii ANOFM. Informatiile sunt consolidate si validate de faptul ca certificatele de studii, adeverintele de la locul/locurile de munca anterioare au fost vizualizate si certificate conform cu originalul, astfel incat informatia de care beneficiaza angajatorul este una pe care se poate baza . Exista preocupari in ceea ce priveste veridicitatea datelor si pentru agentii economici si institutiile din Comunitatea Europeana si se fac eforturi in acest sens asa cum reiese si din articolul "Iti faci un CV si esti tentat sa-l ``infloresti``? Metoda care va depista ca ai mintit`` de Silviu Banila, publicat in 27.02.2015 din care redam: ``In 2014, circa 63% din cazurile de frauda la angajare, constatate si raportate Cifas, serviciul de preventie a fraudei din Marea Britanie, au implicat candidati care au mintit in legatura cu educatia, experienta sau calificarile lor. Consecintele minciunilor in CV pot fi grave, atat pentru angajati, cat si pentru angajatori. Verificarea veridicitatii unui asemenea volum urias de date necesita timp si bani . Poate ajuta tehnologia in vreun fel? Cu siguranta."In Romania, ANOFM a implementat deja un astfel de sistem la nivel national, prin proiectul european ``Cardul Profesional European - solutie europeana in cautarea unui loc de munca". Acest proiect a fost foarte bine receptat in toate prezentarile interne organizate de AM-POSDRU, fiind considerat unul dintre proiectele de succes. Cardul vine nu numai in sprijinul celor interesati sa isi gaseasca de lucru in strainatate ci si pentru cei din tara, pentru angajatorii romani care vor putea sa beneficieze de acest tip de CV-uri. Dincolo de acest fapt, "Cardul Profesional European" a fost gandit si va putea inlocui "Carnetul de somer" documentul prin care in momentul de fata somerul poate sa dovedeasca faptul ca se afla inregistrat la ANOFM.Totodata prin acest sistem, pentru prima data, se realizeaza interoperabilitatea reala a sistemului expert ce va rula in cadrul ANOFM cu baza de date ale altor institutii importante, precum Directia de Evidenta Informatizata a Persoanei, Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Inspectia Muncii, Casa Nationala de Pensii, Oficiul National Registrul Comertului sau Institutul National de Statistica. Astfel ANOFM va putea sa beneficieze de informatii in timp real cu privire la persoanele care se adreseaza pentru a beneficia de serviciile institutiei, scopul final fiind acela de a asigura, in prima instanta, suportul tehnologic astfel incat solicitantul sa se prezinte la ANOFM, pentru inregistrare, doar cu actul de identitate. Acest fapt aduce valoare adaugata atat personalului SPO care nu va mai trebui sa culeaga informatiile din multitudinea de documente aduse in dosar, cat si solicitantului care nu va mai fi nevoit sa alerge pentru a le obtine.Card Profesional 2 introduce un nou instrument care sa asigure cresterea calitatii Serviciului Public de Ocupare pentru agentii economici si anume serviciul online prin care angajatorii vor putea sa-si posteze locurile de munca, vacante sau ocupate, inclusiv pentru stagiari si ucenici conform noilor reglementari legislative. Nu in ultimul rand, trebuie sa mentionam ca prin implementarea proiectului Card Profesional European 2 se va realiza, din fonduri europene, ceea ce nu s-a realizat, prin buget national.
OUG privind reducerea timpului de munca, acordarea unor indemnizatii pentru zilieri si sezonieri, precum si incurajarea telemuncii 09 Aug 2020 | 1809
Protocol ANOFM si IGI pentru sprijinirea cetatenilor non-UE din Romania al caror contract individual de munca a incetat si vor sa se reangajeze 23 Jul 2020 | 1399
Documentele pentru obtinerea somajului tehnic se depun, din 1 mai, prin aplicatia aici.gov.ro 30 Apr 2020 | 1858
021.444-0000 - Un nou numar unic de apel pentru informarea cetatenilor cu privire la somajul tehnic 15 Apr 2020 | 2479
Persoanele care beneficiaza de indemnizatie de somaj nu au obligatia sa se prezinte lunar la AJOFM 10 Apr 2020 | 2158
aici.gov.ro - Platforma online pentru acordarea somajului tehnic 07 Apr 2020 | 1923
ANOFM acorda subventii angajatorilor care incadreaza in munca pe perioada nedeterminata someri in varsta de peste 45 de ani sau someri parinti unici Sursa: http://www.anofm.ro/files/comunicat%20presa%20angajatori%202015_0.pdf
Facilitatile acordate angajatorilor care incadreaza persoane aflate in somaj sau in dificultate Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Conditiile cand o persoana este considerata ca fiind somer Sursa: EuroAvocatura.ro
Rambursarea retroactiva a somajului eronat de catre autoritatea publica Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Detasare. Aprecierea temeiniciei motivelor invocate Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1135 din 2 martie 2012
Functionar public. Refuzul de a da curs detasarii pentru motive familiale Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1135 din 2 martie 2012