I. Obiectia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 55 a��2013 privind unele masuri fiscal - bugetare si pentru modificarea unor acte normative, obiectie formulata de un numar de 35 senatori.II. Obiectia de neconstitutionalitate a dispozitiilor "Art.I pct.(8), Art.I pct.(6) coroborat cu Art.I pct.(2) coroborat cu Art.I pct.(5) coroborat cu Art.I pct.(8), Art.I pct.(5), Art.I pct.(9) coroborat cu Art.I pct.(21) coroborat cu Art.I pct.(22), Art.I pct.(14), Art.I pct.(15), Art.I pct.(16), Art.I pct.(20) de modificare a art.4, art.5, art.7 alin.1 lit.a si b, art.7 alin.2 si alin.5, art.8 alin.3 lit.a-d, art.11 alin.1, art. 13, art.14, art.15, Anexa 3 pct.3 din Legea de modificare si completare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.155a�� 22.11.2001 privind aprobarea programului de gestionare a cainilor fara stapan din 10 septembrie 2013 ", obiectie formulata de un numar de 30 senatori.In aceeasi zi, Plenul Curtii Constitutionale, investit in temeiul art.146 lit.l) din Constitutia Romaniei si al art.27 alin.(1) din Legea nr.47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, s-a intrunit pentru a solutiona sesizarea referitoare la neconstitutionalitatea Hotararii Parlamentului nr.41 din 16 octombrie 2012, sesizare formulata de Buzoianu Constantin .I. Referitor la primul dosar, Curtea Constitutionala, cu unanimitate de voturi, a respins, ca neintemeiata, obiectia de neconstitutionalitate formulata de un numar de 35 de senatori si a constatat ca Legea pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.55/2013 privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea unor acte normative este constitutionala in raport de criticile formulate. Decizia este definitiva si general obligatorie si se comunica Presedintelui Romaniei.Argumentatia retinuta in motivarea solutiei pronuntate de Plenul Curtii Constitutionale va fi prezentata in cuprinsul deciziei, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.II. Referitor la cel de-al doilea dosar, Curtea Constitutionala, cu majoritate de voturi, a respins obiectia de neconstitutionalitate formulata de un numar de 30 de senatori cu privire la Legea pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.155 a�� 2001 privind aprobarea programului de gestionare a cainilor fara stapan.In esenta, Curtea a constatat ca dispozitiile declarate neconstitutionale prin Decizia Curtii Constitutionale nr.1 din 11 ianuarie 2012, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.53 din 23 ianuarie 2012, au fost puse de acord cu aceasta decizie, respectandu-se astfel dispozitiile art.147 alin.(2) din Constitutia Romaniei. Decizia este definitiva si general obligatorie si se comunica Presedintelui Romaniei.Argumentatia retinuta in motivarea solutiei pronuntate de Plenul Curtii Constitutionale va fi prezentata in cuprinsul deciziei, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.Referitor la cel de-al treilea dosar, Curtea Constitutionala, cu unanimitate de voturi, a respins, ca inadmisibila, sesizarea de neconstitutionalitate a Hotararii Parlamentului nr.41 din 16 octombrie 2012 privind revocarea domnului Buzoianu Constantin din functia de membru si presedinte al Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor.Decizia este definitiva si general obligatorie si se comunica Senatului si Camerei Deputatilor.Argumentatia retinuta in motivarea solutiei pronuntate de Plenul Curtii Constitutionale va fi prezentata in cuprinsul deciziei, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
CCR: Sanctionarea cu revocarea din functie a Avocatului Poporului trebuie sa aiba la baza criterii obiective 30 Jun 2021 | 1228
CCR: Convertirea dreptului de folosinta in drept de proprietate in cazul cetatenilor straini si apatrizilor 17 Jun 2020 | 2299
[CUM A FOST] UpDate Work (IV): Reorganizarea activitatii angajatorilor impusa de criza CoVID-19 29 Apr 2020 | 2136
Un alt Cod administrativ al Romaniei a fost propus in Senat pentru dezbatere 02 Nov 2019 | 1564
CCR: decontarea cheltuielilor de transport pentru elevi "pe baza de abonament" - neconstitutionala 19 Oct 2019 | 1150
CCR: dispozitiile art. 62 alin. (1) si (3) din Legea notarilor publici (in forma anterioara) sunt neconstitutionale 09 Oct 2019 | 1385
Deficientele practice ale noii a pensiilor. Este legal sa se primeasca o pensie mai mica dupa recalculare? Sursa: MCP avocati
Nelegalitatea proceselor-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor aplicate conform O.U.G. nr. 129/2021 Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Ce se intampla cu sumele achitate in temeiul unui act administrativ fiscal anulat. Poate instanta dispune direct restituirea lor? Sursa: Alex Slujitoru si Cristiana Ionescu, Avocati, Radu si Asociatii SPRL
Despagubirile datorate de institutiile publice ca urmare a concedierilor abuzive. Plata integrala sau esalonare pe 5 ani? Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Instanta in fata careia se invoca exceptia de neconstitutionalitate nu are atributii de jurisdictie constitutionala Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia a II-a civila Decizia nr. 132/2019
Decizia CCR nr. 466/2019 - admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, precum si a Legii nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia nr. 439/2019 referitoare la obiectia de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea art. 109 din Codul Rutier Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia Curtii Constitutionale nr. 800/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 274 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei