1) TIUDIC PAVEL s-a aflat in stare de incompatibilitate in perioada 20 iunie 2008 - 25 iunie 2012, intrucat a detinut, simultan, functia de Primar al Comunei Repedea, Jud. Maramures, si functia de administrator al S.C. Tiudic S.R.L. Astfel, TIUDIC PAVEL nu a respectat dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003, potrivit carora ``Functia de primar [...] este incompatibila cu functia de [a��] administrator [...] la societatile comerciale [...]``.
2) DRAGOMIR TRAIAN s-a aflat in stare de incompatibilitate in perioada 18 iunie 2008 - 27 martie 2013, intrucat a detinut, simultan, functia de Primar al Comunei Ciocarlia, Jud. Constanta, si calitatea de comerciant persoana fizica in cadrul DRAGOMIR TRAIAN (DRAGOMIR) INTREPRINDERE FAMILIALA. Astfel, DRAGOMIR TRAIAN nu a respectat dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003, potrivit carora ``Functia de primar si viceprimar [...] este incompatibila cu [...] calitatea de comerciant persoana fizica``.
3) IANCU SIMION SIMI a incalcat regimul juridic privind conflictul de interese in materie administrativa si penala, intrucat, in timpul exercitarii mandatului de Primar al Orasului Otelu Rosu, Jud. Caras-Severin, avand un interes personal de natura patrimoniala in calitate de Presedinte al Comisiei de repartizare a locuintelor de tip A.N.L., a stabilit comisia si atributiile ce ii revin acesteia in vederea repartizarii locuintelor, persoana evaluata regasindu-se, ulterior, printre persoanele beneficiare de locuinta .
Astfel, IANCU SIMION SIMI nu a respectat dispozitiile art. 75, alin. (1) din Legea nr. 393/2004, potrivit carora ``Alesii locali au un interes personal intr-o anumita problema, daca au posibilitatea sa anticipeze ca o decizie a autoritatii publice din care fac parte ar putea prezenta un beneficiu sau un dezavantaj pentru sine [...]``, precum si art. 2531 din Codul Penal al Romaniei, potrivit carora ``Fapta functionarului public care, in exercitiul atributiilor de serviciu, indeplineste un act ori participa la luarea unei decizii prin care s-a realizat, direct sau indirect, un folos material pentru sine, sotul sau, o ruda ori un afin pana la gradul II inclusiv [...] se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 5 ani si interzicerea dreptului de a ocupa o functie publica pe durata maxima``.
Agentia Nationala de Integritate a sesizat Parchetul de pe langa Curtea de Apel Timisoara in vederea verificarii indiciilor privind savarsirea de catre IANCU SIMION SIMI a infractiunii de conflict de interese, prevazuta de art. 2531 din Codul Penal al Romaniei.
4) CARJA IOAN GABRIEL se afla in stare de incompatibilitate incepand cu data de 11 noiembrie 2011, intrucat exercita, simultan, functia de Viceprimar al Comunei Sicula, Jud. Arad, si calitatea de comerciant persoana fizica in cadrul CARJA A. IOAN - GABRIEL INTREPRINDERE INDIVIDUALA. Astfel, CARJA IOAN GABRIEL nu a respectat dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003, potrivit carora ``Functia de primar si viceprimar [...] este incompatibila cu [...] calitatea de comerciant persoana fizica``.
5) SFETCU AUREL a incalcat regimul juridic privind conflictul de interese in materie administrativa si penala, intrucat, in timpul exercitarii mandatului de Viceprimar al Comunei Malovat, Jud. Mehedinti, a luat parte la deliberarea si adoptarea Hotararii Consiliului Local al Comunei Malovat privind concesionarea/arendarea suprafetei de pasune/izlaz comunal al Comunei Malovat pentru anul 2010, avand un interes personal de natura patrimoniala pentru sine si sotia sa in problema supusa dezbaterilor, respectiv incheierea si derularea contractului de arenda incheiat intre Primaria Comunei Malovat si sotia acestuia.
Astfel, SFETCU AUREL nu a respectat dispozitiile art. 70 din Legea nr. 161/2003, potrivit carora ``Prin conflict de interese se intelege situatia in care persoana ce exercita o demnitate publica sau o functie publica are un interes personal de natura patrimoniala, care ar putea influenta indeplinirea cu obiectivitate a atributiilor care ii revin potrivit Constitutiei si altor acte normative``, art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, potrivit carora ``nu poate lua parte la deliberare si la adoptarea hotararilor consilierul local care, fie personal, fie prin sot, sotie, afini sau rude pana la gradul al patrulea inclusiv, are un interes patrimonial in problema supusa dezbaterilor consiliului local``, art. 77, alin. (1) din Legea nr. 393/2004, potrivit carora ``[...] consilierii locali nu pot lua parte la deliberarea si adoptarea de hotarari daca au un interes personal in problema supusa dezbaterii`` si art. 2531 din Codul Penal al Romaniei.
Agentia Nationala de Integritate a sesizat Parchetul de pe langa Curtea de Apel Craiova in vederea verificarii indiciilor privind savarsirea de catre SFETCU AUREL a infractiunii de conflict de interese, prevazuta de art. 2531 din Codul Penal al Romaniei.
6) MAIOR CLAUDIU a incalcat regimul juridic al incompatibilitatilor, intrucat, in timpul exercitarii mandatului de Consilier local in cadrul C.L. al Municipiului Targu-Mures, Jud. Mures, a incheiat in calitate de persoana fizica autorizata in cadrul PFA MAIOR SERGIU CLAUDIU un contract de prestari servicii, in valoare totala de 35.840 Lei, cu Primaria Municipiului Targu-Mures.
Astfel, MAIOR CLAUDIU nu a respectat dispozitiile art. 90, alin. (1) din Legea 161/2003, potrivit carora ``Consilierii locali [...] care au functia [...] administrator [...] precum si calitatea de actionar sau asociat la societatile comerciale cu capital privat [...] nu pot incheia contracte comerciale de prestari de servicii, de executare de lucrari, de furnizare de produse sau contracte de asociere cu autoritatile administratiei publice locale din care fac parte[...]`` si art. 75 din Legea nr. 393/2004, potrivit carora ``Alesii locali au un interes personal intr-o anumita problema, daca au posibilitatea sa anticipeze ca o decizie a autoritatii publice din care fac parte ar putea prezenta un beneficiu sau un dezavantaj pentru sine sau pentru [...] o societate comerciala la care detin calitatea de asociat unic, functia de administrator sau de la care obtin venituri``.
7) GHEORGHE MOISA a incalcat regimul juridic privind conflictul de interese in materie administrativa, intrucat, in calitate de Consilier local in cadrul C.L. al Comunei Firliug, Jud. Caras-Severin, a participat la deliberarea si aprobarea Hotararilor Consiliului local privind trecerea unei parcele din domeniul public in domeniul privat al Comunei Firliug si vanzarea acesteia prin licitatie publica, in baza carora Primaria Comunei Firliug a incheiat cu GHEORGHE MOISA un contract de vanzare-cumparare.
In calitate de membru al Comisiei pentru Agricultura, Juridica si de Disciplina, GHEORGHE MOISA a avizat favorabil proiectele hotararilor sus-mentionate, prezentand in sedintele Consiliului local in care au fost adoptate hotararile avizul favorabil al Comisiei privind dezlipirea parcelei din domeniul public in domeniul privat al Comunei Firliug.
Astfel, GHEORGHE MOISA nu a respectat dispozitiile art. 70 din Legea nr. 161/2003, art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, precum si dispozitiile art. 75 si art. 77, alin. (1) din Legea nr. 393/2004.
8) BAZAVAN DUMITRU a incalcat regimul juridic privind conflictul de interese in materie administrativa si penala, intrucat, in timpul exercitarii mandatului de Consilier local in cadrul Consiliului Local al Comunei Malovat, Jud. Mehedinti, a luat parte parte la deliberarea si adoptarea Hotararii Consiliului Local al Comunei Malovat privind concesionarea/arendarea suprafetei de pasune/izlaz comunal al Comunei Malovat pentru anul 2010, avand un interes personal de natura patrimoniala pentru sine si sotia sa in problema supusa dezbaterilor, respectiv incheierea si derularea contractului de arenda, incheiat intre Primaria Comunei Malovat si sotia acestuia.
Astfel, BAZAVAN DUMITRU nu a respectat dispozitiile art. 70 din Legea nr. 161/2003, art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, art. 77, alin. (1) din Legea nr. 393/2004 si art. 2531 din Codul Penal al Romaniei.
Agentia Nationala de Integritate a sesizat Parchetul de pe langa Curtea de Apel Craiova in vederea verificarii indiciilor privind savarsirea de catre BAZAVAN DUMITRU a infractiunii de conflict de interese, prevazuta de art. 2531 din Codul Penal al Romaniei.
Persoanele evaluate au fost informate despre declansarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum si drepturile de care beneficiaza - de a fi asistati sau reprezentati de un avocat si de a prezenta date sau informatii pe care le considera necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. Toate persoanele evaluate au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, in exercitarea dreptului la aparare.
``Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat [a��] incalcarea obligatiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinara si se sanctioneaza potrivit reglementarii aplicabile demnitatii, functiei sau activitatii respective [a��]``.
``Persoana [a��] fata de care s-a constatat existenta conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decazuta din dreptul de a mai exercita o functie sau o demnitate publica [a��] pe o perioada de 3 ani de la data eliberarii, destituirii din functia ori demnitatea publica respectiva sau a incetarii de drept a mandatului. Daca persoana a ocupat o functie eligibila, nu mai poate ocupa aceeasi functie pe o perioada de 3 ani de la incetarea mandatului``.
SRJ MediaSind: TVR impune o procedura ilegala si imorala pentru a concedia angajatii incomozi 11 Mar 2020 | 1206
ANI lanseaza un set de trei proceduri pentru prevenirea si identificarea timpurie a situatiilor de incompatibilitate, a potentialelor conflicte de interese 29 Jan 2020 | 1272
CEDO: Negarea Holocaustului nu este protejata de Conventia Europeana a Drepturilor Omului 05 Oct 2019 | 914
CSM a aprobat calendarul, tematica si bibliografia pentru Concursul de admitere la INM - septembrie 2019 � februarie 2020 17 Sep 2019 | 3786
Ministerul Justitiei a publicat Rapoartele GRECO 09 Jul 2019 | 740
Parlamentul a modificat Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei. 09 Apr 2019 | 1127
Interdictia suprapunerii programului de lucru in cazul salariatilor cu mai multe locuri de munca Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Ce se intampla cu sumele achitate in temeiul unui act administrativ fiscal anulat. Poate instanta dispune direct restituirea lor? Sursa: Alex Slujitoru si Cristiana Ionescu, Avocati, Radu si Asociatii SPRL
Raspunderea si sarcinile Responsabilului cu Protectia Datelor Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Raspunderea administrativa in Codul Administrativ (VII) Sursa: Irina Maria Diculescu
Greva, context in care angajatorul poate dispune concedierea salariatilor? Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Conflictul de interese in cadrul comitetului creditorilor. Inaplicabilitatea art. 51 alin. (1) din Legea nr. 85/2014 in situatia votului in adunarea creditorilor Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 374/7.09.2020
Actiune in constatarea nulitatii hotararii adoptate de consiliul judetean. Conflict de interese. Calitate procesuala activa. Regimul juridic al nulitatii in materia contenciosului administrativ Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bacau � Sectia a II-a civila, de contencios administrativ si fiscal Decizia civila nr. 84 din 31 ianuarie 2019