Hotararea de Guvern prevede eficientizarea activitatilor in lupta impotriva traficului de persoane prin concentrarea eforturilor in urmatoarele domenii:1. descurajarea cererii, prin adaptarea si consolidarea masurilor legislative, educationale, sociale, culturale si prin campaniile de prevenire2. imbunatatirea interpretarilor statistice3. monitorizarea situatiei victimelor, in conformitate cu reglementarile si recomandarile europene4. crearea de programe educationale, in special pentru categorii de persoane aflate in situatii de risc5. dezvoltarea unui mijloc standardizat de informare in vederea furnizarii de informatii concrete catre toate structurile responsabile6. formalizarea institutiei Raportorului National, util si necesar prin cuplarea independentei cu autoritatea sa.Strategia este constituita pe cinci directii de actiune, carora le corespund anumite obiective generale:- prevenirea traficului de persoane, cu obiectivul: dinamizarea activitatilor de prevenire si participarea societatii civile la derularea acestora- protectia, asistenta si reintegrarea sociala a victimelor, cu obiectivul: imbunatatirea calitatii protectiei si asistentei acordate victimelor traficului de persoane- combaterea traficului de persoane, cu obiectivul: imbunatatirea capacitatii de investigare a infractiunilor, cu precadere a cazurilor de trafic de minori- monitorizarea si evaluarea traficului de persoane, cu obiectivul: cresterea capacitatii de colectare si analiza a datelor- cooperare interinstitutionala si internationala, cu obiectivul: optimizarea si extinderea cooperarii pentru sustinerea implementarii Strategiei nationale impotriva traficului de persoane
15 noiembrie 2024 - data limita pana la care Romania trebuie sa implementeze salariul minim european 13 Jun 2024 | 632
[Vatra MCP] Contextul, motivele si necesitatea adoptarii Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei 22 Feb 2022 | 1763
Curs de dreptul mediului si o Clinica juridica. Inscrieri pana pe 22 august 10 Aug 2021 | 1306
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1477
Legi promulgate in data de 12 iunie 2020 13 Jun 2020 | 1201
EY: Solutii pentru a limita interactiunea cu autoritatile vamale. Vamuirea la domiciliu 31 Mar 2020 | 1344
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Principiul egalitatii de remunerare intre lucratorii de sex masculin si cei de sex feminin se refera deopotriva pentru �aceeasi munca� si pentru o �munca de aceeasi valoare� Sursa: EuroAvocatura.ro
E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Exercitarea autoritatii parintesti exclusiv de catre unul dintre parinti in contextul divortului Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Discriminare directa sau tratament diferentiat, justificat si rezonabil Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 39 din data de 17.01.2020
Perioada serviciului de permanenta al procurorilor fara prestarea activitatii nu constituie timp de lucru Pronuntaţă de: Tribunalul Valcea - Sentinta Civila nr. 867 din 24.09.2020.
Decizia nr. 109/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 21 din Legea nr. 211/2004 privind unele masuri pentru asigurarea protectiei victimelor infractiunilor Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Diurna reprezinta potrivit jurisprudentei C.J.U.E. �alocatie specifica detasarii� si, ca atare, parte a salariului minim. Totodata, potrivit modificarilor Codului fiscal, diurna intra in baza de calcul a contributiilor sociale obligatorii. Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj Sectia a IV-a pentru Litigii de munca si Asigurari sociale, Decizia civila nr. 99/A/2017, in sedinta publica din 9 martie 2017