din anul 2007, atuul tau de DREPT!
944 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Dupa 10 ani, Spatiul aerian european unic ramane un deziderat

Dupa 10 ani, Spatiul aerian european unic ramane un deziderat

  Publicat: 11 Oct 2012       1219 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Latura a capacitatii juridice, care consta in aptitudinea persoanei de a-si exercita singura drepturile
Reforma fondurilor structurale preconizata de Agenda 2000 concentreaza asistenta disponibila a politicii regionale a Comunitatii spre probleme cruciale de dezvoltare. In prezent regulile au in vedere doar 3 obiective prioritare, fata de 6, inainte.
Cerul unic european, proiectul emblematic care vizeaza crearea unui spatiu aerian european unic (cu o capacitate de trei ori mai mare si costuri de gestionare a traficului aerian de doua ori mai mici), nu isi atinge obiectivele .

Poluanti evacuati �n mediu, inclusiv zgomote, vibratii, radiatii electromagnetice si ionizante, care se manifesta si se masoara la locul de plecare din sursa.
Putin Emil-Livius-Nicolae - membru al Parlamentului Romaniei.
Latura a capacitatii juridice, care consta in aptitudinea persoanei de a-si exercita singura drepturile
Indicator care reflecta aportul valoric adus de o intreprindere prin activitatile sale asupra bunurilor cumparate.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Reflectarea potentialului economic si a soliditatii financiare ale unei entitati economice,
Reflectarea potentialului economic si a soliditatii financiare ale unei entitati economice,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Europa "cu geometrie variabila" este termenul utilizat pentru a descrie o metoda de integrare diferentiata, care tine seama de diferentele ireconciliabile care exista in interiorul structurii de integrare, si care face posibila, prin urmare, o separare permanenta intre un grup de state membre si un numar de unitati de integrare mai putin dezvoltate.
Aceasta sintagma se refera la finantarea unei activitati de doua ori, din doua surse diferite.
Latura a capacitatii juridice, care consta in aptitudinea persoanei de a-si exercita singura drepturile
Rezultat al masurilor de protectie a muncii si al acelor masuri care urmaresc asigurarea confortului fizic, psihic si social al omului in procesul muncii.
Organ legislativ compus din doua camere si care poarta denumiri diferite (Adunarea Nationala si Senat in Franta, Bundestag si Budesrat in Germania, Camera Comunelor si Camera Lorzilor in Anglia, Congres in S.U.A.etc.).
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.

Siim Kallas, vicepresedinte al Comisiei Europene, comisar european pentru transport, si-a anuntat astazi intentia de a prezenta, in primavara anului 2013, noi propuneri legislative si de a lua toate masurile posibile pentru ca legislatia sa fie aplicata, inclusiv, daca este necesar, declansarea procedurilor privind incalcarea dreptului comunitar.

Lipsa de eficacitate cauzata de fragmentarea spatiului aerian european genereaza in fiecare an costuri suplimentare de aproape 5 miliarde EUR. Lungimea medie a zborurilor se prelungeste cu 42 de kilometri, ceea ce inseamna pentru avioane o crestere a consumului de carburant, emisii mai multe, tarife de utilizare crescute si intarzieri mai mari. Statele Unite controleaza un spatiu aerian cu aceleasi dimensiuni si cu un trafic mai intens, cheltuind aproape de doua ori mai putin .

In cadrul conferintei la nivel inalt ``Single European Sky: time for action`` (Cerul unic european: este timpul sa actionam) de la Limassol (Cipru), vicepresedintele Kallas a declarat astazi: ``Intotdeauna am considerat cerul unic european o prioritate absoluta in domeniul aviatiei. Miza este prea importanta pentru a ne permite un esec. Suntem foarte departe de ambitiile noastre initiale. Dupa mai bine de 10 ani, problemele esentiale raman aceleasi: o capacitate insuficienta - sursa de riscuri pentru securitate - si costuri prea ridicate. Exista unele semne de schimbare, insa, in ansamblu, progresele sunt prea lente si prea limitate. Trebuie sa ne gandim la alte solutii si sa le aplicam rapid. Fragmentarea nationala este excesiva. Imbunatatirile promise nu s-au materializat.``

Pentru cerul unic european, 2012 este un an decisiv, marcat de patru jaloane esentiale, in special crearea a 9 blocuri functionale de spatiu aerian (FAB) pana in decembrie 2012. Vicepresedintele a avertizat ca, pe baza progreselor inregistrate pana in prezent, Europa este inca departe de a fi creat un spatiu aerian unic. Conform acestuia, constituirea blocurilor de spatiu aerian nu este suficienta: ``in prezent, trebuie sa facem astfel incat acestea sa aduca valoare adaugata. In stadiul actual, este clar ca ele pot contribui foarte putin sau deloc la integrarea si defragmentarea spatiului aerian.`` Vicepresedintele Kallas a anuntat ca, pentru a garanta realizarea progreselor necesare, Comisia isi va folosi cu toata fermitatea competentele de asigurare a respectarii legislatiei, iar daca este necesar, inclusiv competenta de a lansa proceduri privind incalcarea dreptului comunitar.

In plus, in primavara anului 2013, Comisia va inainta propuneri pentru a consolida cadrul juridic al cerului unic european, cu scopul de a accelera reformele in curs de desfasurare. Propunerile vor include masuri menite sa consolideze:

1. Sistemul de performanta . Atingerea obiectivelor de performanta legate de cresterea capacitatii spatiului aerian european si de reducerea costurilor constituie piatra de temelie a spatiului unic european. Aceste elemente sunt vitale pentru succesul sau.

In iulie 2012, Comisia a aprobat planurile nationale de reducere a costurilor si de crestere a capacitatii pentru perioada 2012-2014. Pentru perioada 2015-2019, Comisia intentioneaza sa ridice in mod semnificativ stacheta in ceea ce priveste obiectivele de performanta . In plus, propunerile pentru cerul unic european care vor fi prezentate in 2013 vor acorda Comisiei toate competentele necesare pentru a cere statelor membre si blocurilor de spatiu aerian sa atinga obiectivele convenite si vor consolida independenta organismului de evaluare a performantei.

2. Noua blocuri functionale de spatiu aerian (FAB) sunt in curs de a fi create
. Comisia va prezenta propuneri pentru a se asigura ca aceste blocuri regionale de gestionare a traficului aerian aduc imbunatatiri reale de ordin operational. Vor trebui elaborate planuri strategice si operationale la nivelul FAB. Nu este suficient ca FAB sa existe pe hartie, acestea trebuie sa produca rapid rezultate operationale.

3. Administratorul retelei pentru Europa . Comisia va consolida competentele administratorului retelei, in special pentru ca acesta sa poata indeplini functii paneuropene mai centralizate, de exemplu in ceea ce priveste conceperea spatiului aerian, inclusiv planificarea rutelor. Aceasta va contribui la maximizarea eficientei retelei.

4. Continuarea reformei vizand furnizarea serviciilor de navigare aeriana.
Comisia va propune sa se acorde o mai mare atentie sarcinilor esentiale, permitand in acelasi timp furnizorilor de servicii sa subcontracteze serviciile auxiliare, si de asemenea, sa se consolideze separarea de organismele nationale de reglementare.

Toate aceste masuri depind de reusita etapei de implementare a programului SESAR - pilonul tehnologic al cerului unic. Comisia va prezenta in curand Consiliului si Parlamentului propunerile sale de programe de guvernare si de finantare .

Cerul unic european este o initiativa europeana emblematica ce vizeaza adaptarea arhitecturii controlului traficului aerian european la nevoile viitoare in materie de capacitate si securitate . Bazandu-se pe initiative de la sfarsitul anilor 1990, primul pachet privind cerul unic (SES I) a fost adoptat in 2004, iar al doilea (SES II) in 2009.

Implementarea integrala a cerului unic european va permite:



  • cresterea de zece ori a nivelului de securitate aeriana

  • triplarea capacitatii spatiului aerian

  • reducerea cu 50% a costurilor de gestionare a traficului aerian

  • reducerea cu 10% a impactului asupra mediului.



Comisia va prezenta, in primavara anului 2013, noi propuneri privind cerul unic european. Propunerile legislative vor trebui aprobate de statele membre si de Parlament pentru a dobandi forta de lege.



Citeşte mai multe despre:    SESAR    Spatiul aerian european    Cerul unic european

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Comisia Europeana a actualizat lista companiilor interzise in spatiul aerian european
01 Apr 2010 | 1494