In anul 2001, in Romania a fost implementat tel verde 0.800.820.020.00 proiect initiat in baza unui proiect Phare, cu acelasi obiect de activitate . Acest protocol reprezinta o continuare a colaborarii cuAsociatia Telefonul Copilului, inceputa in anul 2006.Linia verde pentru protectia copilului ( 0800-8-200-200 ) si-a inceput activitatea in anul 2001, odata cu lansarea de catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Copilului si Adoptie a Campaniilor Publice de Constientizare privind Prevenirea Abandonului si Institutionalizarii Copiilor din Romania "Casa de copii nu e acasa" si "Drepturile copilului sunt lege" si a fost finantata initial in cadrul Programelor PHARE 2001 si PHARE 2002 ``Intarirea si diversificarea serviciilor pentru protectia copilului``.La acel moment, linia verde pentru protectia copilului ( 0800-8-200-200 ) era un serviciu telefonic gratuit de informare si consiliere al ANPCA, specializat pe domeniul protectiei copilului si a familiei, iar solicitarile apelantilor erau preluate de catre personalul specializat al Liniei verzi, format din psihologi, asistenti sociali si juristi. Obiectivele liniei telefonice gratuite pentru protectia copilului erau la acel moment informarea si indrumarea catre institutiile abilitate, consilierea conform legislatiei in vigoare privind protectia si promovarea drepturilor copilului, si informarea autoritatilor centrale si locale (Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului, Directiile Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului).Telefonul Copilului 0800 8 200 200 a fost infiintat ca simplu instrument de monitorizare a acestei campanii. Insa numarul foarte mare de apeluri si cazuistica extrem de diversa a condus la transformarea liniei telefonice speciale in serviciu permanent si preluarea lui de la Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului de catre Asociatia Telefonul Copilului. Aceasta a fost infiintata in anul 2006, dupa finalizarea functionarii serviciului 0800 8 200 200, timp de 5 ani, in cadrul programelor Phare finantate de Uniunea Europeana.In luna iulie 2008, Asociatiei Telefonul Copilului, in parteneriat cu Romtelecom, i-a fost acordata de catre Autoritatea Nationala pentru Comunicatii (ANC), licenta pentru implementarea numarului unic european de asistenta pentru copii, 116 111. Incepand cu data de 1 octombrie 2008 acesta a devenit functional la nivelul intregii tari in reteaua Romtelecom. Romania a fost a treia tara din Uniunea Europeana care a pus la dispozitia copiilor acest numar unic.
Procedura de acreditare a furnizorilor de servicii sociale a fost simplificata, iar nomenclatorul serviciilor sociale a fost completat 03 Jul 2019 | 1040
Guvernul a infiintat Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Dizabilitati 03 Feb 2015 | 1916
Firma de avocatura Bulboaca & Asociatii vine in sprijinul Asociatiei Telefonul Copilului 04 Mar 2013 | 1502
Noi numere cu caracter social sunt deschise pentru alocare 13 Apr 2010 | 1291
Lista agentiilor din cadrul Ministerului Muncii care vor fi comasate 12 Aug 2009 | 1683
Conditiile cerute pentru trecerea frontierei cu un minor Sursa: EuroAvocatura.ro
Lupta pentru drepturile copiilor adoptati Sursa: Andreea Pocotila - Evenimentul Zilei (06-05-2008)
Adoptia interna in viziunea legii 273/2004 Sursa: EuroAvocatura.ro