O parte dintre acestea sunt inregistrate pe rolul Directiei Nationale Anticoruptie, unde se efectueaza cercetari cu privire la comiterea unor infractiuni prevazute de Legea nr.78/2000.Prin cercetarile derulate in aceste dosare penale nu se verifica modul in care au votat cetatenii si nu sunt cercetate persoanele care au votat, ci sunt investigate posibile fraude electorale.Verificarile efectuate in aceste dosare au conturat mai multe tipologii de comitere a unor posibile fraude:- persoane care figureaza ca au votat atat pe listele electorale permanente cat si pe listele electorale suplimentare;- persoane care figureaza ca ar fi votat dar in realitate nu s-au prezentat la vot;- prezenta pe listele electorale suplimentare a unor persoane cu date de identificare nereale;- prezenta pe listele electorale suplimentare a aceleiasi semnaturi in dreptul unui numar mare de persoane;Pentru stabilirea situatiei de fapt e necesara audierea persoanelor despre care exista indicii ca au fost trecute fictiv in listele electorale permanente sau suplimentare, calitatea acestora fiind de martor .Audierea martorilor s-a efectuat in conformitate cu prevederile Codului de procedura penala. Potrivit art. 85 din Codul procedura penala, inainte de a fi ascultat martorul depune juramant tinand mana pe cruce sau pe biblie.Ministerul Public cere reprezentantilor celorlalte puteri sa se abtina de la declaratii care ar putea fi interpretate ca presiuni la adresa procurorilor.
CCR: Legea pentru modificarea si completarea Codului Penal si a Legii 78/2000 sunt neconstitutionale 29 Jul 2019 | 891
Decrete semnate de Presedintele Romaniei in data de 26.07.2019 26 Jul 2019 | 704
CCR: eliminarea atributului Statului de a acorda amnistia sau gratierea colectiva/ individuala pentru �fapte de coruptie� incalca limitele revizuirii Constitutiei. 18 Jul 2019 | 1555
CCR: propunerea ca ordonantele de urgenta sa nu poata reglementa in domeniul infractiunilor, pedepselor si organizarii judiciare nu incalca limitele revizuirii Constitutiei. 18 Jul 2019 | 734
Curtea Constitutionala a Romaniei a validat Referendumul National desfasurat pe 26 mai 2019 28 Jun 2019 | 746
CCR a amanat dezbaterile privind respectarea procedurii pentru organizarea si desfasurarea referendumului din data de 26 mai 2019 12 Jun 2019 | 599
Autonomia locala. Principiu al administratiei publice in Noul Codul Administrativ (IV) Sursa: Irina Maria Diculescu
Legea anticoruptie: efectuarea de operatiuni financiare incompatibile cu functia ca acte de comert � aspecte de constitutionalitate si previzibilitate Sursa: Irina Maria Diculescu
Controverse jurisprudentiale in aplicarea Deciziei CCR nr. 405/2016 privind abuzul in serviciu Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Sensul �folosului necuvenit� in savarsirea infractiunilor de coruptie prev. de art. 12 din Legea nr. 78/2000 Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Acte ale autoritatilor publice locale. Hotararea de consiliu local privind dare in administrare a unui teren aflat in proprietate privata a unitatii administrativ teritoriale. Neclaritatea actului administrativ adoptat. Consecinte asupra legalitatii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 989/11.11.2020
Lipsa caracterului penal al faptei, raportata la valoarea derizorie a folosului obtinut Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 29/RC/2020
Decizia CCR nr. 466/2019 - admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, precum si a Legii nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia nr. 417/2019 - conflict juridic constitutional intre Parlament si ICCJ Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei