EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3139
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
. Sunteti de acord cu Legea unica a salarizarii?
Desfasurat in perioada
16 Apr 2009
-
06 Oct 2009
Repondenti 3916
Da -
51%
Nu -
36%
Nu ma intereseaza ... -
11%
Comentarii
Da
votez pnl
Nu
Profesiile au grad de periculozitate,de stres diferit unele de altelecantitatea muncii diferitaregulile de disciplina unele cazone,inportanta munciisi necesitatea recrutarii de persoane cu un anumit grad de inteligenta si dezvoltare fizica,etc.Cea ce vrea sa faca acest guvern este omare gresala ca va duce Romania in spate cu inca 20 de ani.Bulverseaza intreaga societate a caror institutii inportante o sa le descalifice o sale de3profesionalizeze desi sta slab astazi la acest capitol.ACEST GUVERN NU ESTE CAPABIL SA GUVRNEZE TARA IN SCOPUL PROSPERARII EI.
Da
ar fi trebuit de mult introdusa
Da
E BINE...
Nu
in conditiile in care un profesor \"munceste\" maxim 8 ore fara simbata si duminica are concediu de craciun de anul nou de paste si toata vara nu mi se pare normal sa fie asemuit cu un ofiter cere nu stie cind ajunge sau daca mai ajunge acasa . propun sa fie impuscate toate femeile din arealul de bastina a lui bbbbbooooocccccc sa nu mai avem asemenea timpiti
Da
Ar disparea uriasele inechitati, s-ar realiza o pace sociala intreprofitori si adevaratii muncitori,adevaratii creatori de plus valoarte.
Nu ma intereseaza ...
la gara!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Da
de ce nu vedem si noi un proiect macar 90% din el ...... Daca stie cineva despre el ............Si cu cumulul pensie cu salar cum ramane?????
Da
Este sfanta.Nu mai sunt discutii de nici un fel.Nu pot unii cu aceeasi scoala sa aiba leafa de 10 ori mai mare decat altul de la stat.
Da
e o smecherie,practic raman toti
cu aceleeasi venituri nete si nimeni nu o sa le schimbe.Asta este ca sa ia fata prostilor.
Nu
guvern cum bate vantul
Nu
nu putem fi toti pe acelasi calapod
Da
diferenta sa nu fie foarte-foarte mare
Nu
nu sunt jurist!
Da
ce e aia
Da
sa ne crestem si noi copiii decent cei cu salarii mici sa nu mai mancam ce arunca altii sa nu mai tremuram de frig sa avem cu ce plati utilitatile
Nu
cind se va gindi guvernul si la cei ce lucreaza la patron atunci ma va interesa
Da
da ;i nu pana nu vedem ce inseamna si care sunt acele grile, pentru ca nu se poate ca un procuror sa fie asimilat de exemplu cu un consilier intr/o institutie, trebuie sa se tina seama de responsabilitate, volum de munca etc.
Nu
ar fi porcarie o lege unica. noi, baietzii despti tb saluam mai mult decat ghiorlanii.
Nu
nu de oarece sunt prea mici salarile
Nu
Pare un paradox a se mai vorbi astazi despre puterea judecatoreasca in Romania si despre statutul magistratului roman, din moment ce politica oficiala a statului vizeaza in mod direct transformarea magistratului in functionar public si puterea judecatoreasca intr-o structura de serviciu public administrativ-jurisdictionala, disimulat subordonata executivului si oricui, cu toate ca independenta justitiei a fost formal proclamata constitutional, drept o valoare fundamentala si perena a poporului roman, exclus a fi vreodata revizuita, alaturi de caracterul national, independent unitar si indivizibil al statului roman, forma republicana de guvernamant, integritatea teritoriului, pluralismul politic si limba oficiala.
S-a accentuat razboiul public dus de Presedintie impotriva puterii judecatoresti abil translata spre executiv intr-o indarjire destructiva de sistem.
Nu mai exista criza economica si nici vreo alta problema care sa atraga atentia asupra calitatii guvernarii. Exista doar magistrati care trebuie sa plateasca indrazneala de a-si fi cerut in justitie drepturile incalcate si de a fi pronuntat solutii dezagreate, ridicand neasteptat chestiunea suprimarii independentei, astfel relevate.
Nici un act de justitie nu se mai poate face fara a fi calificat public drept corupt ori incompetent, cu reverberatii negative in corpul social implicat activ in a examina sistemul ori a se pronunta in cauzele care se deruleaza in acelasi timp in mod oficial, intr-o dedublare interpretativa a faptelor, a probelor si a legii, reclamand ofensiv identitatea de solutie a celei oficiale cu a sa, anticipat pronuntata mediatic si indusa obstinant, ca adevar juridic.
Oricine este judecator si se poate pronunta in orice cauza, orice judecata efectuata de judecator devine doar un element de contestatie publica, substituindu-se rationamentului judiciar, aprecierea politicienilor sau a oricui, transcede emiterea de judecati de valoare, spre a impune solutii, ori a le contesta pe cele deja pronuntate, neinteresand daca procesul este in curs de derulare si legea impune pastrarea de rezerve pana la finalizarea lui sau ca hotararea judecatoreasca a intrat deja in puterea lucrului judecat.
Judecatorul este acuzat public de coruptie ori incompetenta dupa modelul ministerial ori prezidential, munca sa este ridiculizata, hotararile judecatoresti au devenit obiect de batjocura publica si nici un magistrat nu se mai poate adaposti indaratul vietii sale private, grosier intruzionate.
Nimeni nu s-a preocupat vreodata de evaluarea sistemului judiciar pe care pretinde a-l reforma de 20 de ani incoace si in niciun caz nu se pun in discutie mecanismele legale ori insasi substanta legii, devenind fara importanta faptul ca Rominia este condamnata de Curtea Europeana a Drepturilor Omului pentru legislatia deficitara structurata sub forma Legii nr. 247/1995 emfatic intitulata "Legea reforma in domeniul proprietatii si justitiei, precum si unele masuri adiacentea�� si pentru neexecutarea masurilor generale impuse statului roman, conduita care potrivit hotararilor curtii pune in pericol insusi sistemul european de protectie a drepturilor omului; cum, de altfel, pe nimeni nu a interesat daca, spre exemplu, un judecator poate intra cu 80 ori 100 dosare pe sedinta, situatie care sfideaza respectul elementar fata de dreptul litigios al justitiabilului ori daca citatiile se trimit pe datorie si prin bunavointa serviciului postal sau daca instante intregi sunt somate in vederea evacuarii lor. Pe buna dreptate nu putem vorbi de o putere judecatoreasca comparabila in vreun fel cu celelalte puteri in stat.
Se vrea actiune si solutii extreme si ce conteaza daca CSM-ul chemat a le pronunta incalca el insusi legea, sacrificand in proceduri nelegale magistratii pentru a da satisfactie opiniei publice. Pentru moment, exista un triumf public care tine de cald pentru climatul general de derealizare si de deteriorare a calitatii vietii. S-a gasit un vinovat si nu mai intereseaza directia vantului. Lui, adica magistratului, trebuie sa-i imputam, nu aplicarea legii, ci consecintele ei, care de fapt apartin legiuitorului, si tot el este tinta intolerantei publice, in absenta cunoasterii obligatiilor internationale ale Romaniei care trebuie observate de magistrat in aplicarea legii.
Este neimportant faptul ca integrarea europeana si calitatea de membru al Consiliului Europei nu inseamna doar libera circulatie in spatiul european, ci si schimbarea atitudinilor si apropierea valorilor comune europene.
Cui ii pasa daca acestea nu sunt cunoscute nici pana in prezent si cine s-a preocupat vreodata sa armonizeze mentalitatile noastre cu cele europene inserate in actele juridice, devenite obligatorii pentru statul roman si, deci, si pentru magistratul care poate contraria opinia publica prin aplicarea lor, in absenta aducerii la cunostinta publica a continutului acestora.
Pe acest fundal de mefienta si declin, obsesiv sunt scoase in evidenta veniturile magistratilor, catalogati public ca a��bugetari de luxa�� sau pur si simplu a��hotia�� ori a��sarlatania��, la antipod cu veniturile celorlate categorii de bugetari, adaugandu-se artificial sume care nu au acest caracter, ele fiind drepturi salariale restante, partial executate, spre a-l stupefia si a-l determina la actiune pe cetateanul roman aflat in reflux financiar, consecinta a crizei economice, ale carei efecte sunt lasate exclusiv in sarcina sa.
De aici inainte, o singura preocupare cu titlu de panaceu general national. Reducerea veniturilor magistratilor comparati cu alti bugetari si, nu conteaza daca acestia din urma nu realizeaza aceleasi functiuni in stat. Magistratii care reprezinta puterea judecatoreasca in statul roman trebuie umiliti in a-si disputa importanta si semnificatia sociala a muncii lor cu sindicatele personalului bugetar, fara a fi fost vreodata de la constituirea oricarui tip de stat, sindicalisti, prin incalcarea Constitutiei, a legilor tarii si a reglementarilor internationale in materie. Doar ei, din randul puterilor in stat, trebuie sa resimta presiunea populara, in confruntarea la care au fost in cele din urma invitati, cu sindicatele. Paradoxul este absolut. Se vrea ca sindicatele apartinatoare personalului subordonat ministerelor sa minimalizeze si sa isi echivaleze activitatile proprii cu cele ale puterii judecatoresti, comparand valori imposibil de comparat, in timp ce parlamentarii, executivul, Presedintia republicii si magistratii Curtii Constitutionale, toti bugetari, isi pastreaza statutul juridic de puteri in stat ori de instanta de contencios constitutional, fara a fi expusi public la a se legitima ca activitate si ca importanta sociala a muncii lor.
Separatia puterilor in stat nu mai priveste asadar puterea judecatoreasca. Ea vizeaza doar separarea parlamentului, a executivului, a Presedintiei si a judecatorilor Curtii Constitutionale, de ceilalti bugetari.
Puterea judecatoreasca care poate sa inlature legea romana de la aplicare ori sa anuleze hotararile executivului sau sa nu aplice hotarari ale Curtii Constitutionale, daca toate acestea se afla in discordanta cu reglementarile internationale la care Romania este parte sau cu jurisprudenta comunitara ori a drepturilor omului, trebuie redusa prin comparatie sindicalista la apropieri palpabile (magistrat a�� subcomisar - tenor). Nu intereseaza nici restrictiile ori privatiunile legale ale magistratului. Esential este ca s-a gasit un reper de comparatie la indemana publica: magistratul. Restul sunt puteri in stat si prin urmare intangibile.
De altfel, nici nu trebuie sa fie prezenta vreo structura din cadrul puterii judecatoresti la orice discutie oficiala sau publica care priveste sistemul judiciar. Reprezentantii sistemului judiciar par a fi in prezent doar fictiuni formale in raport cu celelalte puteri; contumanta produce efecte mai benefice ca de altfel si ignorarea oficiala a implicarii puterii judecatoresti in, cel putin, problemele sale esentiale. Despre magistrati trebuie vorbit in absenta lor, tentativele acestora de autoaparare fiind intolerant si violent sanctionate.
Ca si cum acest climat de subminare oficiala a puterii judecatoresti nu ar fi suficient, Presedintia republicii a sesizat Curtea Constitutionala cu un conflict intre puteri, incercand a demonstra, ca o hotarare judecatoreasca care in nici un sistem de drept si niciodata nu a constituit temeiul unui astfel de conflict, poate fi discutat public sub acest aspect, spre a completa dezagregarea de sistem, dupa principiul simplu potrivit cu care nu exista lucru de neatins, totul se poate contesta, anula ori schimba, indiferent de fundament, peste si impotriva principiului devenit obligatoriu al stabilitatii raporturilor juridice.
De acum inainte o singura orientare este lesne de ghicit, din moment ce nici un regim care a subordonat puterea judecatoreasca nu a incetat a invoca legea si independenta puterii judecatoresti.
Magistratul nu reprezinta decat formal o putere in stat. Puteri efective in stat sunt cele neincluse in agitatia publica privind legea unica de salarizare, al carui continut precis nu se stie decat ca atmosfera publica negativa fata de magistrat, luat doar ca reper de salarizare. El trebuie adus in viata sindicala si infierat public. Restul puterilor in stat, ca si Curtea Constitutionala, raman ca puteri, ori instanta de contencios constitutional discriminare care se manifesta si in privinta antrenarii raspunderii fiecareia pentru actele ori faptele lor. Doar magistratii trebuie sa raspunda, pentru ca doar ei trebuie redusi la statutul de functionar, salarizat bugetar ca pedeapsa pentru afirmarea independentei lor.
Care vor fi consecintele sociale viitoare? Cui ii pasa, din moment ce in prezent, intr-un iures general, sub pretextul salarizarii unice, puterea judecatoreasca trebuie despovarata de independenta proclamata ca valoare esentiala constitutionala si, functionarizata fiind, va putea raspunde mai bine subordonarii abil induse. In rest vor ramane puteri, dar fara elementul peren si de stabilitate dat de puterea judecatoreasca si drept fara dreptate, spre a ne invita la o reflectie dramatica. Care este beneficiul post revolutionar si binele statului de drept, daca dreptul la un judecator a devenit dreptul la un functionar si actul de justitie, un serviciu functionaresc la fel ca plata impozitului sau a oricarei alte taxe.
Ceea ce nu poti controla trebuie distrus ori subordonat, indiferent de metode ori mijloace. Europa? Ceva indepartat. Drepturile omului? O simpla sintagma care va triumfa doar pentru cine trebuie. Legea? Orice si oricum din moment ce un functionar public nu va putea iesi din subordonarea impusa. Echilibrul statului? Doar un cumul de puteri.
Exemplele pot continua la infinit, insa frica trebuie sa ne cuprinda chiar si ca exercitiu de imaginatie.
Da
E normal ca fiecare lucrator,din aparatul privat ori de stat sa fie remunerat dupa principiile L.57/1974,care era legea pe care o intelegea tot omul de rand.Numai sa fie asa.Daca se fac economii la drepturile celor mici,recurgandu-se la tot felul de jonglerii si nu se umbla la Parlamentari si la guvernanti,care sunt remunerati,sfidand orice regula a bunei cuvinte!Aici ar trebui sa se umble dupa exemplul Primului Ministru Maghiar.Rusine celor care calca totul in picioare,cu o nesimtire,fara margini,pe langa celelalte avantagii de care se bucura,uitand ca au fost alesi de cei napastuiti.
Da
da dar sa se faca descrescator, nu sa asteptam noi, cei cu salarii de mizerie, ani de zile, timp in care cei de sus, sa se bucure de salariile lor grase si nemeritate!!!!! Sa simta si ei NEVOIA, SARACIA, NEAJUNSURILE, FOAMEA, GRIJILE, RATE NEACOPERITE!!!!
Da
secretarii de primarii ale comunelor au salarii prea mici pentru munca depusa.Nu au nici spor de conducere...
Nu
sunt foarte dezamagita
Nu
e reaaaaaaaaa
Da
da ca sa nu mai fie mizerie multa pe strada
Nu
fiecare activitate profesionala are specificul ei. Nu poti pune egal intre activitatea desfasurata de un medic, profesor sau militar. toti au responsabilitati deosebit de importante si obligatii asisderea numai ca unii dispun de timpul lor liber pe cand altii nu. un profesor si un medic poate avea in acelasi timp mai multe joburi, pe cand un militar nu.
Nu
CAND VOI AVEA SALARIUL UNUI PARLAMENTAR CU FACILITATI CU TOT CA SALARIU NET ATUNCI VOI VOTA CEVA
Da
Cum sa nu fim,d-le cand eu cu doctorat si toate gradele si 30 ani de munca,am un sfert cat un procuror de exemplu,sau un colonel?Cum este posibil asa ceva din bani publici? Bravo BOC.
Nu
nu este drept si echidistant
Nu
cite ore lucreaza un profesor?
-3 luni au vacanta de vara**pl**concediul de odihna\' vacantele intre semestre**eq**?
Da
Este utila o lege care sa reglementeze corespunzator salariile institutiilor bugetare. Este utila deasemenea asigurarea transparentei in justificarea ei, si ulterior in aplicarea ei
Da
pentru munca egala salar egal
Nu ma intereseaza ...
nu
Nu
pe cei cu salarii mici ii avantajeaza....
Nu
conteaza ce faci si pentru cine! este legea mediocritatii!
Da
fara comentariu
Nu
Este cea mai proasta lege adoptata de guvernul Boc.Rusinica!!!
Nu
nu este normal
Da
sunt prea mari discrepante acum tr o reformulare
Da
Sigur ca sunt de acord cu o asemenea lege . Sunt functioanr public cu o vechime in munca de 15 ani in aceasta activitate si am un salariu de incadrare de 1246 lei . Sunt cons. sup tr a III a. Credeti ca sunt multumita de acest salariu in conditiile in care persoane care de exemplu lucreaza in invatamant , au studii liceale , acum isi definitiveaza studiile superioare cam pe la varsta de 50 si ceva de ani si au salariu cu mult mai mare decat al meu pentru ca au spor de izolare de 30%, au spor de gradatie de 25%, dalariu de merit , bani pentru carti , tichete cadou , banii cheltuiti pentru transport restituiti de autaritatile locale , etc , etc .Eu lucrez de 15 ani in administratia publica si nu am beneficiat niciodata de asemenea sporuri . Sunt persoane care evident au salarii pe care daca le citesti de pe o fisa de plana nu crezi ca lucraza in acesta tara (12.000 lei , 30.000 lei) , au aceiasi pregarite profesionala ca si mine , aceiasi vechime dar au multe , multe avantaje materiale . Mie nu mi se pare normal ca eu sa am un salariu de 1246 lei si altcineva care are studii medii sa beneficieze de spor de izolare de 30% desi ne desfasuram activitatea in aceiasi localitate iar mijloacele de transport circula din 10 in 10 minute . Unele cadre didactice sunt chear consiliari locali , vin la 3 sedinte ale consiliului local si primesc pe card 1500 lei doar pentru ca au ridicat mana pentru a vota o hotarare , iar eu vin la serviciu 5 zile pe saptamana si primesc 1246 lei . E normal , e corect , e cinsitit? Da mi se poate raspunde ca pot sa-mi schimb locul de munca sau pot sa candidez si eu nu ?
Ca nu ma opreste nimeni nu ? Dar poate ca pentru profesia pe care o am m-am pregatit , poate casta mi-am dorit sa fac fara sa-mi treaca prin cap faptul ca as putea avea un salariu mai mic decat un angajat necalificat de la salubrizarea orasului ptr ca si acela are spor de rusine si de munca grea . Deci e posibil orice in acesta tara .Si sa nu credeti ca daca unii lucreaza in invatamant sunt grozav de bine pregatiti . Nici vorba . Sunt unele cadre didactice CATASTROFALE ...si au o activitate si o conduita care lasa mult de dorit .
Da
asa nu ar mai fi diferente atat de mari intre salarii unii au un salariu de 15-17 mil. pe luna ia atii de 100.
Da
In prezent este o mare babilonie.Trebuie facuta urgent o reglementare pentru un raport echitabil intre munca(valoare) si salariu !
Da
doar sa fie impusa de fmi ca altfel nu se va realiza niciodata
Nu
O TAMPENIE BASHINEASCA
Nu
munci diferite, salarii diferite. voi sunteti de acord ca toti avocatii sa fie platiti la fel
Da
cind se va adopta si intra in vigoare,proiectul de lege,de catre Parlament a legii,care se refera la interzicerea la stat a cumului salariului cu pensia?
Nu ma intereseaza ...
da
Da
as vrea o salarizare mai echitabila intre toate categoriile
Inapoi
1
2
3
4
5
Inainte
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964