In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 11 alin. (1) din Legea nr. 26/1990 privind Registrul comertului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarareArt. 1(1) Se aproba taxele pentru operatiunile efectuate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, prevazute in anexa nr. 1.(2) Pentru operatiunile de eliberare duplicat certificat de inregistrare/anexa, prevazuta la nr. crt. 1 din anexa nr. 1, eliberare certificat constatator, prevazuta la nr. crt. 3 din anexa nr. 1, si eliberare de copii certificate, prevazuta la nr. crt. 4 din anexa nr. 1, se aplica taxe suplimentare de 50% pentru solutionarea cererii in termen de maximum 48 de ore.Art. 2(1) Se aproba tarifele pentru eliberarea off-line de catre Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale de informatii privind datele inregistrate in registrul comertului computerizat si pentru accesarea de informatii privind datele inregistrate in registrul comertului central computerizat, prin serviciile on-line ale Oficiului National al Registrului Comertului, prevazute in anexa nr. 2.(2) Pentru cererea de eliberare de informatii prevazute in anexa nr. 2 se aplica tarife suplimentare, dupa cum urmeaza:a) 50% din tarife, pentru solutionarea cererii in termen de 48 de ore de la data inregistrarii solicitarii;b) 30% din tarife, pentru solutionarea cererii in termen de 5 zile de la data inregistrarii.Art. 3(1) Informatiile prevazute in anexa nr. 2 sunt eliberate autoritatilor si institutiilor publice, cu exceptia celor finantate integral din venituri proprii, fara plata tarifelor, pe baza protocoalelor de colaborare incheiate in acest scop.(2) Pentru informarea opiniei publice, Oficiul National al Registrului Comertului elibereaza cu titlu gratuit ziaristilor si reprezentantilor mijloacelor de informare in masa informatii statistice din registrul comertului, care nu pot fi reutilizate in scop comercial.Art. 4Pentru serviciile auxiliare prestate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, nivelul tarifelor pentru multiplicarea documentelor, transmiterea de acte si informatii prin mijloace de comunicatii i¿½ posta, fax, e-mail, suport magnetic, traducerea in limba engleza a certificatelor constatatoare/informatiilor punctuale pentru solicitanti, tehnoredactarea cererilor si declaratiilor, indrumarea pentru completarea corecta a cererilor adresate registrului comertului, altele decat cererile de inregistrare si autorizare a functionarii, si alte asemenea servicii se stabileste, in mod unitar, prin ordin al ministrului justitiei, pe baza de calculatie de pret.Art. 5In cazul renuntarii la cerere inainte de solutionarea acesteia, al neprestarii serviciului de inregistrare in registrul comertului ori in situatiile in care se achita eronat sau in plus fata de suma stabilita prin prezenta hotarare, taxele, tarifele si comisioanele se vor restitui in conformitate cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale actelor normative emise in aplicarea acesteia.Art. 6(1) Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale colecteaza taxele si tarifele aferente unor activitati si/sau fonduri cu destinatie speciala si, dupa caz, le vireaza in contul entitatilor beneficiare, in temeiul unor prevederi legale exprese.(2) Entitatile beneficiare, dupa caz, suporta comisioanele percepute pentru operatiunile de plati derulate prin intermediul sistemului de decontare si plati, aferente virarii taxelor si tarifelor prevazute la alin. (1).(3) Pentru operatiunile de colectare si virare in contul entitatilor beneficiare ale taxelor aferente activitatilor si/sau fondurilor cu destinatie speciala, Oficiul National al Registrului Comertului percepe un comision suportat de entitatea beneficiara, care va fi stabilit prin ordin al ministrului justitiei, pe baza de fundamentare economica.Art. 7Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.Art. 8Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 684/2009 privind aprobarea taxelor si tarifelor pentru operatiunile efectuate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 492 din 15 iulie 2009.Anexa nr. 1 - Taxele pentru operatiunile efectuate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunalNr. Denumirea operatiunii Taxacrt. i¿½ lei i¿½1. Servicii prealabile inregistrarii in registrul comertului, documente care, potrivit legii, se 10/inregistrare/inregistreaza sau se elibereaza in/din registrul comertului, comisioane pentru servicii oferite de element/oficiile registrului comertului de pe langa tribunale: inregistrare verificare denumire firma si document rezervare persoana fizica autorizata/intreprindere individuala/intreprindere familiala;inregistrare verificare disponibilitate denumire firma/emblema persoana juridica; inregistrareverificare unicitate sediu social/asociat unic/persoana fizica autorizata/titular al intreprinderiiindividuale/reprezentant al intreprinderii familiale; modificare a unei inregistrari (element)persoana fizica autorizata/intreprindere individuala/intreprindere familiala; preschimbare acertificatului de inregistrare in mod curent, ca urmare a unor modificari; depunere situatiifinanciare anuale sau de lichidare; eliberare duplicat certificat de inregistrare/anexa; obtinerecod unic de inregistrare (CUI); transmitere spre publicare in Monitorul Oficial al Romaniei,Partea a IV-a/a VII-a, a actelor prevazute de lege; transmitere declaratii pe propria raspundereprivind autorizarea functionarii; obtinere informatii din cazierul fiscal; transmitere/obtinere altedocumente/informatii prevazute in mod expres de lege2. Inregistrare in registrul comertului persoane juridice/sucursale/schimbare de sediu social in 120/inregistrarealt judet/schimbare forma juridica3. Inregistrare a unui element al actului constitutiv, precum si a altor documente/date care, 30/inregistrare/potrivit legii, se inregistreaza sau se mentioneaza in registrul comertului pentru persoane operatiune/juridice; element rezervare denumire firma/emblema persoane juridice; inregistrare persoana fizicaautorizata/intreprindere individuala/intreprindere familiala; mentionare a unui document inregistrul comertului pentru persoana fizica autorizata/intreprindere individuala/intreprinderefamiliala; inregistrare declaratie pe propria raspundere privind autorizarea functionarii; eliberareextras de registru; eliberare certificat constatator4. Eliberare de copii certificate de pe documentele depuse la registrul comertului 4+0,2/pagina certificata---------------- La taxele percepute pentru operatiunile in cauza se aplica fondul de lichidare, constituit potrivit prevederilor Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare, si fondul de buletin, constituit potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 460/2005 privind continutul, etapele, conditiile de finantare, publicare si distribuire a Buletinului procedurilor de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare. Elemente si alte documente sau date care, potrivit legii, se inregistreaza sau se mentioneaza in registrul comertului pentru persoane juridice si persoane fizice autorizate/intreprinderi individuale/intreprinderi familiale:a) elemente care se inregistreaza in registrul comertului: denumire; emblema; sediu social, inclusiv schimbarea datorata modificarii administrative a denumirii arterei de circulatie/numarului postal; obiect de activitate; durata de functionare; suspendare/reluare activitate; asociati; participare la profit si pierderi; administratori/persoane imputernicite (fizice sau juridice, reprezentanti legali, lichidatori etc.); inscriere structura actionariat; cenzori/auditori persoane fizice sau juridice si reprezentanti cenzori/auditori persoane juridice; capital social; sediu secundar; dizolvare; fuziune/divizare; lichidare, radiere inmatriculare/mentiune/alta operatiune; erori materiale generate de solicitant; alte elemente conform art. 21 din Legea nr. 26/1990 privind Registrul comertului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau in temeiul altor acte normative; modificare sediu profesional/obiect de activitate/date persoana fizica autorizata/intreprindere individuala/intreprindere familiala; punct de lucru persoana fizica autorizata/intreprindere individuala/intreprindere familiala; modificare participare la beneficii si pierderi intreprindere familiala; modificare membri/reprezentant intreprindere familiala; patrimoniu de afectatiune;b) documente supuse mentionarii in registrul comertului: hotararile adunarii generale a actionarilor/asociatilor; hotararile pronuntate de instantele judecatoresti; recursurile si/sau opozitiile formulate, alte cereri sau actiuni; prospectul de emisiune de actiuni; proiectul de fuziune/divizare; cererile de radiere formulate conform art. 25 din Legea nr. 26/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare; dobandirea de catre societate a unui bun de la un fondator sau actionar; registrele societatilor pe actiuni sau in comandita pe actiuni; registrul independent al actionarilor; prelungirea valabilitatii sediului firmei sau a sediilor secundare; specimenul de semnatura; certificatele de garantie legala pentru administratori si cenzori; dovada varsamantului de capital social; plangerile impotriva rezolutiei directorului oficiului registrului comertului pentru persoana fizica autorizata/intreprindere individuala/intreprindere familiala; oricare alt act prevazut de lege.Anexa nr. 2 - Tarifele pentru eliberarea off-line de catre Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertuluide pe langa tribunale de informatii privind datele inregistrate in registrul comertului computerizat si pentru accesarea de informatii privind datele inregistrate in registrul comertului central computerizat, prin serviciile on-line ale Oficiului National al Registrului ComertuluiNr. Categorii de informatii Tarifulcrt. i¿½ lei i¿½ 1. Eliberare off-line de informatii inregistrate in registrul comertului: numar de ordine in registrul 0,85/informatiecomertului, denumire, forma juridica, cod unic de inregistrare, sediu social, durata de functionare, distincta sauactivitate principala, activitati secundare, capital social, activitati autorizate; informatii cu numar indicatorvariabil de aparitii referitoare la: asociati/actionari, administratori/cenzori/reprezentanti, financiar sucursale/subunitati/sedii secundare; informatii din situatiile financiare anuale, alte categorii deinformatii2. Eliberare off-line de informatii (date de identificare firme) pe serii de firme grupate pe 7 + 3/date decriterii identificare(arie geografica; localitate/sector/strada; domeniu/obiect de activitate; capital social; cifra de firmaafaceri; persoana fizica sau juridica asociat/actionar/administrator/reprezentant/cenzor/auditor infirmele inregistrate in registrul comertului; alte criterii)3. Eliberare de raport istoric despre o firma (evolutia firmei de la inmatriculare pana la data 20 + 3/fiecaresolicitarii raportului sau pe anumite perioade ori pe tipuri de informatii inregistrate) depunere de act sau mentiune inregistrata 4. Eliberare de date statistice (fisa sintetica a investitiei straine pentru o tara si o perioada 20/fisadefinita; statistica in functie de un criteriu) sintetica/ statistica unicriteriala 5. Eliberare on-line de informatii privind date de identificare firma (denumire, forma juridica, 1,6/date decod unic de inregistrare, numar de ordine in registrul comertului, sediu social); si de alte informatii identificareinregistrate in registrul comertului (durata de functionare, activitate principala, activitati firma + 0,5/secundare, capital social; informatii cu numar variabil de aparitii referitoare la asociati/actionari, informatieadministratori/cenzori/reprezentanti, sucursale/subunitati/alte sedii secundare; informatii din distincta sau situatiile financiare anuale; informatii privind cererile depuse la registrul comertului i¿½ tip/numar indicator si data inregistrare cerere; alte categorii de informatii) financiar -----------------# Tarifele se reduc in functie de numarul de firme despre care se solicita informatii: intre 101 si 500 firme: reducere 20%;# intre 501 si 1.000 firme: reducere 30%;# intre 1.001 si 10.000 firme: reducere 40%;# peste 10.000 firme: reducere 50%.
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...
Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...
Telemunca, noul regim de munca in era digitala Sursa: MCP avocati
Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului Sursa: MCP avocati
Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca Sursa: MCP avocati
Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca Sursa: MCP avocati
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere Sursa: av. Andreea Deaconu
Portal.Just.ro - Dreptul justitiabilului de a ii fi sterse datele cu caracter personal Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti