din anul 2007, atuul tau de DREPT!
736 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Ordinul MAPDR nr. 198/2009 - aprobarea Procedurii privind constituirea si autorizarea ocoalelor silvice

INTEGRAL: Ordinul MAPDR nr. 198/2009 - aprobarea Procedurii privind constituirea si autorizarea ocoalelor silvice


Ordinul Ministerului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale nr. 198/2009 pentru aprobarea Procedurii privind constituirea si autorizarea ocoalelor silvice si atributiile acestora, modelul documentelor de constituire, organizare si functionare, precum si continutul Registrului national al administratorilor de paduri si al ocoalelor silvice

Publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 234, din 9 aprilie 2009.


Vazand Referatul de aprobare nr. 251.385 din 1 aprilie 2009 al Directiei politici si strategii in silvicultura,
in baza prevederilor art. 13 alin. (3) si ale art. 15 alin. (1) si (4) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul art. 7 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 8/2009 pentru organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii,
Padurilor si Dezvoltarii Rurale,
ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale emite prezentul ordin.


Art. 1.
- Se aproba Procedura privind constituirea si autorizarea ocoalelor silvice si atributiile acestora, modelul documentelor de constituire, organizare si functionare, precum si continutul Registrului national al administratorilor de paduri si al ocoalelor silvice, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. - La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale nr. 696/2008 pentru aprobarea Procedurii privind constituirea si autorizarea ocoalelor silvice si atributiile acestora, modelul documentelor de constituire, organizare si functionare, precum si continutul Registrului national al administratorilor de paduri si al ocoalelor silvice, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 827 din 9 decembrie 2008.
Art. 3. - Autorizatiile, certificatele de inregistrare emise si inscrierea in Registrul national al administratorilor de paduri si al ocoalelor silvice, in baza Ordinului ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale nr. 696/2008, isi mentin valabilitatea.
Art. 4. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I.


Ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale,
Ilie Sarbu
Bucuresti, 3 aprilie 2009.
Nr. 198.


ANEXA

Procedura privind constituirea si autorizarea ocoalelor silvice si atributiile acestora, modelul documentelor de constituire, organizare si functionare, precum si continutul Registrului national al administratorilor de paduri si al ocoalelor silvice

CAPITOLUL I
Dispozitii generale


Art. 1. - (1) Gestionarea durabila a padurilor, indiferent de forma de proprietate, se face prin ocoale silvice autorizate.
(2) Pentru constituirea si functionarea ocoalelor silvice se acorda asistenta tehnica de specialitate de catre inspectoratele teritoriale de regim silvic si de vanatoare.
Art. 2. - Asistenta tehnica de specialitate acordata de inspectoratele teritoriale de regim silvic si de vanatoare consta in oferirea de informatii referitoare la:
a) prevederile legale in vigoare privind constituirea si functionarea ocoalelor silvice;
b) drepturile si obligatiile pe care le au detinatorii de paduri referitoare la respectarea si aplicarea regimului silvic;
c) intocmirea si promovarea documentatiilor necesare avizarii si autorizarii functionarii ocoalelor silvice;
d) sprijinul acordat de autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura pentru constituirea in asociatii, potrivit reglementarilor legale.

CAPITOLUL II
Constituirea si autorizarea functionarii ocoalelor silvice


Art. 3. - (1) Constituirea ocoalelor silvice prevazute la art. 1 se face de catre:
a) unitatile administrativ-teritoriale care au in proprietate publica sau privata terenuri forestiere;
b) persoanele fizice si/sau persoanele juridice care au in proprietate terenuri forestiere;
c) persoanele juridice rezultate in urma asocierii persoanelor prevazute la lit. a) si b);
d) administratorul padurilor proprietate publica a statului.
(2) Ocoalele silvice au ca diviziuni tehnico-administrative districte si/sau cantoane silvice.
(3) Autorizarea functionarii unui ocol silvic se face cu avizul inspectoratului teritorial de regim silvic si de vanatoare in a carui raza isi are sediul ocolul silvic care solicita autorizarea.
(4) Functionarea ocoalelor silvice se autorizeaza de catre autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura, in termen de 60 de zile de la depunerea documentelor necesare in vederea inscrierii in Registrul national al administratorilor de paduri si al ocoalelor silvice.
Art. 4. - (1) Criteriile minime care trebuie indeplinite pentru avizarea si autorizarea ocoalelor silvice sunt prevazute in anexa nr. 1.
(2) Numarul minim de cantoane silvice care constituie un ocol silvic este de 4, iar pentru structura silvica de rang superior numarul minim de ocoale silvice este de doua.
(3) Ocoalele silvice se constituie, functioneaza si asigura administrarea si/sau serviciile silvice pentru suprafete de fond forestier aflate in limitele teritoriale ale judetului in care acestea au sediul social si pentru suprafete de fond forestier situate pe raza unitatilor administrativ-teritoriale limitrofe din judete invecinate.
Art. 5. - (1) In vederea obtinerii avizului pentru autorizarea infiintarii si functionarii unui ocol silvic privat se depune la inspectoratul teritorial de regim silvic si de vanatoare in a carui raza isi are sediul administrativ ocolul silvic o cerere la care se anexeaza urmatoarea documentatie:
a) un memoriu in care este prezentat modul de asigurare a surselor financiare pentru aplicarea regimului silvic in situatia avizarii si autorizarii;
b) o copie legalizata de pe actul constitutiv/actul de identitate al persoanei prevazute la art. 3 alin. (1) si o copie de pe actele de proprietate a terenurilor;
c) regulamentul de organizare si functionare al ocolului silvic, aprobat de persoana prevazuta la art. 3 alin. (1);
d) statutul ocolului silvic, aprobat de persoana prevazuta la art. 3 alin. (1), in forma autentica;
e) organigrama si statul de functii ale ocolului silvic, din care sa rezulte existenta numarului minim de posturi, corespunzator
ocolului silvic, in conformitate cu prevederile anexei nr. 1;
f) actul constitutiv al ocolului silvic si statul de personal; in situatia in care nu au fost facute angajari de personal, nu se depune stat de personal;
g) copii de pe descrierile parcelare din amenajamentele silvice in vigoare, pentru unitatile amenajistice pentru care se constituie ocolul silvic;
h) copii de pe hartile amenajistice la scara 1: 20.000 sau 1: 10.000 si 1: 5.000;
i) lista cuprinzand mijloacele fixe si lista cuprinzand obiectele de inventar din dotarea ocolului silvic, conform conditiilor minime de logistica, la care se anexeaza copii de pe documentele de inregistrare contabila sau de pe facturi. In situatia in care mijloacele fixe si obiectele de inventar nu se afla in dotarea ocolului silvic, procurarea lor se face in termenele stabilite prin programul de conformare care se prezinta de ocolul silvic.
(2) La documentele prevazute la alin. (1) lit. a) se anexeaza: a) borderoul actelor de punere in valoare a masei lemnoase neautorizate la taiere, aferenta fondului forestier ce se preia, certificat prin semnatura sefului ocolului silvic de la care se preiau suprafetele. Borderoul cuprinzand actele de punere in valoare si lista cuprinzand unitatile amenajistice se transmit de catre ocolul silvic care le intocmeste ocolului silvic care solicita avizul, in termen de 30 de zile de la data solicitarii scrise;
b) copii de pe descrierile parcelare si planurile decenale aferente suprafetelor care fac obiectul predarii-primirii sau retrocedarii.
(3) Programul de conformare elaborat de ocolul silvic si aprobat de inspectoratele teritoriale de regim silvic si de vanatoare se refera la bunurile pentru dotarea ocolului silvic si la termenele de procurare a acestora, termene ce nu pot depasi 6 luni de la data autorizarii. Programul de conformare cuprinde si termenul de ocupare a posturilor vacante prevazute in statul de personal, ce nu poate depasi 60 de zile de la data autorizarii.
Programul de conformare se analizeaza si se aproba de inspectoratele teritoriale de regim silvic si de vanatoare. La eliberarea avizului se face mentiune in acest sens, urmand ca inspectoratele teritoriale de regim silvic si de vanatoare, daca programul de conformare nu este respectat, sa dispuna ridicarea si sigilarea dispozitivelor de marcat pana la indeplinirea conditiilor prevazute in program.
(4) Inspectoratul teritorial de regim silvic si de vanatoare stabileste, daca este cazul, impreuna cu ocoalele silvice implicate, documentele si documentatiile tehnice ce urmeaza sa fie predate/preluate necesare avizarii noului ocol silvic, facand mentiuni detaliate despre acestea in avizul pentru autorizarea functionarii, prevazut in anexa nr. 2. Mentiunile contin in mod obligatoriu numele si functia persoanelor responsabile de predarea/preluarea documentatiilor, atat din partea ocolului silvic care preda, cat si din partea ocolului silvic care solicita autorizarea.
(5) In vederea obtinerii avizului necesar reautorizarii functionarii unui ocol silvic privat, persoana fizica sau juridica ce il constituie depune la inspectoratul teritorial de regim silvic si de vanatoare in a carui raza isi are sediul administrativ ocolul silvic o cerere la care se anexeaza urmatoarea documentatie:
a) actul constitutiv si statutul ocolului silvic in forma autentica si o copie de pe documentele care fac dovada suprafetei pentru ocoalele silvice autorizate dupa data de 20 octombrie 2005;
b) actul constitutiv si statutul ocolului silvic in forma autentica, o copie de pe documentele care fac dovada suprafetei, precum si documentele prevazute la alin. (1) lit. c) si e), pentru ocoalele silvice autorizate inainte de data de 20 octombrie 2005.
(6) In vederea obtinerii avizului necesar autorizarii functionarii, structura silvica de rang superior depune la inspectoratul teritorial de regim silvic si de vanatoare o cerere la care se anexeaza:
a) un memoriu din care sa rezulte necesitatea autorizarii functionarii acesteia;
b) actul constitutiv al structurii;
c) statul de personal;
d) acordul persoanelor prevazute la art. 3 alin. (1).
Art. 6. - In vederea obtinerii avizului pentru autorizarea infiintarii si functionarii unui ocol silvic de stat, directia silvica depune la inspectoratul teritorial de regim silvic si de vanatoare in a carui raza isi are sediul administrativ ocolul silvic o cerere la care se anexeaza urmatoarea documentatie:
a) hotararea Consiliului de administratie al Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva privind aprobarea constituirii ocolului silvic;
b) documentele care fac dovada suprafetei minime de fond forestier proprietate publica a statului, necesare constituirii unui ocol silvic, prevazuta de Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 7. - (1) In perioada procesului de avizare, inspectorulsef poate solicita persoanei care solicita autorizarea sa puna la dispozitie, gratuit, documente suplimentare necesare avizarii.
(2) Documentele prevazute la alin. (1) se depun la sediul inspectoratului teritorial de regim silvic si de vanatoare, care emite avizul.
Art. 8. - (1) In urma analizarii documentatiei, inspectoratul teritorial de regim silvic si de vanatoare decide dupa cum urmeaza:
a) admite solicitarea si emite avizul pentru autorizarea functionarii ocolului silvic;
b) respinge motivat solicitarea.
(2) Termenul de comunicare a raspunsului prevazut la alin. (1) este de 30 zile de la depunerea solicitarii.
Art. 9. - (1) Autorizarea functionarii ocolului silvic/structurii silvice de rang superior se face de catre directia care coordoneaza activitatea de reglementare in domeniul silviculturii din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, dupa inscrierea in Registrul national al administratorilor de paduri si al ocoalelor silvice.
(2) Daca se apreciaza ca este necesar, anterior emiterii autorizatiei de functionare pot fi solicitate documente din care sa rezulte ca sunt indeplinite conditiile de avizare. Directia prevazuta la alin. (1) poate respinge motivat eliberarea autorizatiei de functionare.
(3) Modelul autorizatiei de functionare este prezentat in anexa nr. 3.
(4) Ocolul silvic autorizat are obligatia, sub sanctiunea suspendarii autorizatiei de practica a sefului de ocol, de a aduce la cunostinta, anual, in perioada 1-31 ianuarie, inspectoratului teritorial de regim silvic si de vanatoare competent teritorial orice modificare a criteriilor din documentatia depusa pentru avizare, referitoare la:
a) suprafata de padure care a stat la baza constituirii ocolului silvic;
b) organizarea si functionarea ocolului silvic.
(5) Pentru modificarile prevazute la alin. (4) directia care coordoneaza activitatea de reglementare in domeniul silviculturii din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura emite un certificat de mentiuni pe baza avizului suplimentar emis de inspectoratul teritorial de regim silvic si de vanatoare.
(6) Modelul certificatului de mentiuni este prezentat in anexa nr. 4.
(7) Pentru terenurile forestiere aflate in administrare sau pentru care realizeaza servicii silvice, ocolul silvic autorizat are obligatia sa realizeze lucrarile silvice in conformitate cu reglementarile privind aplicarea regimului silvic in vigoare.

CAPITOLUL III
Inscrierea in Registrul national al administratorilor de paduri si al ocoalelor silvice si continutul acestuia

Art. 10.
- Registrul national al administratorilor de paduri si al ocoalelor silvice se tine la nivelul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura in cadrul directiei care emite autorizatiile de functionare pentru ocoalele silvice.
Art. 11. - Cererea de inscriere in Registrul national al administratorilor de paduri si al ocoalelor silvice se depune in termen de 30 de zile de la emiterea avizului inspectoratului teritorial de regim silvic si de vanatoare prevazut la art. 5 alin. (1).
Art. 12. - Inregistrarea in Registrul national al administratorilor de paduri si al ocoalelor silvice si autorizarea ocoalelor silvice se face de catre directia care coordoneaza activitatea de reglementare in domeniul silviculturii din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, astfel:
a) pe baza cererii, avizului emis de inspectoratul teritorial de regim silvic si de vanatoare, a actului constitutiv si a statutului in forma autentica, pentru structurile de rang superior;
b) pe baza cererii, a avizului emis de inspectoratul teritorial de regim silvic si de vanatoare, a copiei actului constitutiv, statutului ocolului silvic si a documentelor care fac dovada suprafetei, pentru ocoalele silvice private;
c) pe baza cererii directiei silvice, a avizului emis de inspectoratul teritorial de regim silvic si de vanatoare, a hotararii Consiliului de administratie al Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva privind aprobarea constituirii ocolului silvic si a documentelor care fac dovada suprafetei minime de fond forestier proprietate publica a statului, necesare constituirii unui ocol silvic, prevazuta de Legea nr. 46/2008, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 13. - Modelul Registrului national al administratorilor de paduri si al ocoalelor silvice este prevazut in anexa nr. 5.
Art. 14. - (1) Dupa inscrierea in Registrul national al administratorilor de paduri si al ocoalelor silvice, ocolului silvic privat/structurii silvice de rang superior i se elibereaza un certificat de inregistrare, al carui model este prevazut in anexa nr. 6.
(2) In termen de 30 de zile de la emiterea certificatului prevazut la alin. (1), posesorul acestuia este obligat sa il transmita spre publicare la Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
(3) Daca in termenul prevazut la alin. (2) nu se face dovada transmiterii spre publicare, certificatul de inregistrare si autorizatia de functionare a ocolului silvic se retrag de catre emitent.

CAPITOLUL IV
Fuziunea, divizarea si desfiintarea ocoalelor silvice


Art. 15. - (1) Doua sau mai multe ocoale silvice pot fuziona in conditiile prezentei proceduri.
(2) In situatia in care ocolul silvic rezultat din fuziune pastreaza denumirea initiala a ocolului silvic de baza, autorizatia de functionare a ocolului silvic de baza, autorizatiile pentru dispozitivele de marcat si cele pentru ciocanele silvice emise
pentru ocolul silvic de baza raman in vigoare pentru noua
structura.
(3) Situatiile prevazute la alin. (2) se consemneaza in certificatul de mentiuni eliberat de directia de specialitate careemite autorizatia de functionare.
(4) Autorizatia/Autorizatiile de functionare si autorizatia/autorizatiile pentru ciocane silvice pentru structura/structurile care se desfiinteaza ca urmare a fuziunii se retrage/retrag de catre emitent la propunerea inspectoratului teritorial de regim silvic si de vanatoare.
Art. 16. - (1) Un ocol silvic poate sa se divizeze, cu obligatia
respectarii conditiilor de constituire a unui ocol silvic. (2) Pe suprafata cea mai mare rezultata in urma divizarii se infiinteaza un ocol silvic, care pastreaza autorizatiile ocolului silvic din care s-a desprins.
(3) Pentru ocolul silvic prevazut la alin. (2) se solicita si se emite un certificat de mentiuni.
(4) Pe suprafata mai mica rezultata in urma divizarii se infiinteaza un ocol silvic, care se autorizeaza conform prezentei proceduri.
Art. 17. - (1) Retragerea autorizatiei de functionare a unui ocol silvic se face prin decizia directorului directiei care coordoneaza activitatea de reglementare din domeniul forestier, din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, in baza urmatoarelor documente:
a) hotararea Consiliului de administratie al Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva, pentru ocoalele silvice de stat;
b) hotararea consiliului local, a adunarii generale sau a persoanei fizice, dupa caz, de desfiintare a ocolului silvic privat;
c) documentele care atesta desfiintarea persoanei juridice care a constituit ocolul silvic privat;
d) documentele din care rezulta ca persoana juridica care a constituit ocolul silvic nu mai indeplineste conditia de suprafata;
e) documentele din care rezulta nerealizarea conditiilor minime de autorizare;
f) documentele din care rezulta nerespectarea sarcinilor si masurilor din programul de conformare.
(2) Directorul directiei care coordoneaza activitatea de reglementare din domeniul forestier, din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, este obligat sa notifice proprietarul/proprietarii sau Regia Nationala a Padurilor - Romsilva, in cazul fondului forestier proprietate publica a statului, si inspectoratul teritorial de regim silvic si de vanatoare cu privire la retragerea autorizatiei de functionare a ocolului silvic.
(3) Notificarea prevazuta la alin. (2) se emite in termen de
maximum 3 zile de la data depunerii la directia de specialitate a unuia dintre documentele prevazute la alin. (1), pentru o perioada de maximum 45 de zile. Pe perioada notificarii, proprietarul/proprietarii sau Regia Nationala a Padurilor - Romsilva, in cazul fondului forestier proprietate publica a statului, sunt obligati sa incheie contracte de administrare/prestari de servicii silvice cu ocoale silvice autorizate. In aceasta perioada ocolul silvic pentru care s-a emis notificarea este obligat sa asigure paza fondului forestier si sa realizeze lucrarile de impadurire.
(4) In termen de o zi de la data comunicarii notificarii, inspectoratele teritoriale de regim silvic si de vanatoare iau masura sigilarii dispozitivelor speciale de marcat.
(5) Retragerea autorizatiei de functionare a unui ocol silvic determina radierea din Registrul national al administratorilor de paduri si al ocoalelor silvice.

CAPITOLUL V
Dispozitii finale


Art. 18. - Inspectoratele teritoriale de regim silvic si de vanatoare si ocoalele silvice existente acorda intaietate obligatiilor referitoare la constituirea de structuri silvice, respectiv la transferul raspunderii privind aplicarea regimului silvic.
Art. 19. - Ocolul silvic privat autorizat solicita confectionarea si/sau folosirea dispozitivelor speciale de marcat dupa obtinerea autorizatiei de functionare, conform prezentei proceduri, la directia care coordoneaza activitatea de reglementari in domeniul silviculturii din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura.
Art. 20. - (1) Dispozitivele speciale de marcat aprobate spre utilizare pentru fiecare ocol silvic de stat pana la data intrarii in vigoare a prezentului ordin se pot utiliza in continuare.
(2) Autorizatiile emise pentru dispozitivele speciale de marcat pentru ocoalele silvice private autorizate pana la data intrarii in vigoare a prezentului ordin raman valabile, cu conditia ca acestea sa se autorizeze in conditiile prezentului ordin.
(3) Autorizatiile emise pentru dispozitivele speciale de marcat raman valabile cu acordul proprietarului si administratorului pentru ocoalele silvice autorizate care isi schimba denumirea.
Art. 21. - Anexele nr. 1-6 fac parte integranta din prezenta procedura.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...



Articole Juridice

Telemunca, noul regim de munca in era digitala
Sursa: MCP avocati

Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului
Sursa: MCP avocati

Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca
Sursa: MCP avocati

Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca
Sursa: MCP avocati

Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE?
Sursa: EuroAvocatura.ro

Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere
Sursa: av. Andreea Deaconu

Portal.Just.ro - Dreptul justitiabilului de a ii fi sterse datele cu caracter personal
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice