ORDONANTA DE URGENTA privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative
Avand in vedere efectele negative pe care le va produce aplicarea noului regim de sanctionare instituit prin completarile aduse Legii nr. 159/2016 de catre Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, al carui termen de aplicare a fost suspendat prin prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 19/7019 pana la 1 septembrie 2019 si ulterior prorogat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 54/2019 pana la 15 martie 2020, traduse in inhibarea investitiilor in dezvoltarea infrastructurii de comunicatii, in contextul in care nu s-a elaborat un cadru de simplificare a procesului de autorizare a constructiilor infrastructurii in domeniu,
tinand cont de numarul marit de lucrari de constructii care urmeaza a fi efectuat pentru dezvoltarea infrastructurii de comunicatii prin implementarea de noi tehnologii,
avand in vedere ca prin aceasta prevedere s-a instituit in fapt o dubla sanctionare a furnizorilor de servicii si comunicatii electronice pentru aceeasi fapta, atat prin Legea nr. 159/2016 privind regimul infrastructurii fizice a retelelor de comunicatii electronice, precum si pentru stabilirea unor masuri pentru reducerea costului instalarii retelelor de comunicatii electronice, cu completarile ulterioare, prin prevederile art. 85 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, cat si prin Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
avand in vedere ca aplicarea prevederilor art. 85 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018 impune stabilirea si determinarea numarului cert de abonati ai unei retele neautorizate, fapt care in practica este imposibil de realizat pana la data de 15 martie 2020,
ca urmare a nevoii stringente de extindere cat mai curand posibil (pentru a reduce decalajele fata de media europeana) a accesului la servicii de comunicatii electronice mobile de banda larga in zonele rurale si in alte zone in care instalarea retelelor de comunicatii electronice fixe ce nu utilizeaza resursa limitata de spectru radio este dificila sau greu sustenabila din punct de vedere economic,
fata de aspectele mentionate mai sus, consideram ca acestea constituie o stare de fapt obiectiva care poate periclita procesul de implementare a noilor tehnologii de comunicatii mobile, cu potential impact negativ asupra serviciilor ce ar putea fi furnizate prin intermediul acestora.
Luand in considerare ca pentru pastrarea echilibrelor bugetare sunt necesare unele masuri menite sa mentina volumul cheltuielilor bugetare pe anul 2020 la un nivel care sa permita respectarea plafoanelor nominale ale cheltuielilor totale si ale cheltuielilor de personal aferente bugetului general consolidat, precum si plafonul soldului bugetului general consolidat, astfel cum au fost aprobate prin Legea nr. 238/2019 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2020,
luand in considerare faptul ca aceste masuri bugetare au stat la baza Strategiei fiscal bugetare pe orizontul 2020-2022, motiv pentru care se impune adoptarea acestora in regim de urgenta,
tinand cont ca neadoptarea in regim de urgenta a masurilor bugetare propuse:
- ar genera un impact suplimentar asupra deficitului bugetului general consolidat, afectand sustenabilitatea finantelor
publice;
- exista riscul ca tinta de deficit bugetar aprobata pentru anul 2020 prin Legea nr. 238/2019 sa nu poata fi respectata. Avand in vedere:
- necesitatea asigurarii fondurilor pentru desfasurarea corespunzatoare a activitatii autoritatilor si institutiilor publice
locale;
- necesitatea asigurarii fondurilor pentru o buna functionare a activitatii unitatilor administrativ-teritoriale, nepromovarea prezentului act normativ ar putea avea drept consecinte negative urmatoarele:
- riscul neasigurarii bunei functionari a activitatii unitatilor administrativ teritoriale;
- riscul neasigurarii fondurilor necesare pentru finantarea corespunzatoare a activitatii autoritatilor si institutiilor publice
locale.
Tinand cont ca neadoptarea in regim de urgenta a masurilor fiscal-bugetare propuse ar genera un impact suplimentar asupra deficitului bugetului general consolidat, afectand in mod semnificativ sustenabilitatea finantelor publice,
avand in vedere ca faptul ca operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz, vizati de obligatia de dotare cu aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic, sunt in imposibilitatea de a respecta termenul final de dotare stabilit pentru data de 31 decembrie 2019, riscand aplicarea de sanctiuni drastice, respectiv amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei, precum si suspendarea activitatii la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor si confiscarea sumelor nejustificate, in conditiile in care nerespectarea obligatiei nu le este imputabila,
tinand cont ca prevederile actuale referitoare la actualizarea cu cresterea preturilor de consum a nivelului accizelor incepand cu 1 ianuarie a fiecarui an nu sunt clare si pot da nastere la interpretari diferite, cu riscul afectarii veniturilor bugetului de stat provenind din acest impozit,
luand in considerare faptul ca mentinerea taxei pe activele financiare afecteaza profitabilitatea institutiilor de credit bancare si implicit capacitatea acestora de a spori creditarea in economie, in conditiile in care rezultatul reportat constituie o importanta sursa de capital pentru sustinerea activitatii de creditare,
avand in vedere faptul ca prin penalizarea bancilor cu o dinamica a creditarii sectorului real situata sub un prag-tinta este afectata eficienta politicii macroprudentiale,
tinand cont de faptul ca neabrogarea taxei poate afecta rezervele de capital constituite in ultimii ani de sectorul bancar, prin aplicarea politicilor macroprudentiale, care se pot deteriora in ipoteza unor evolutii nefavorabile mai severe, inclusiv ca urmare a efectelor mentinerii taxei pe activele financiare,
avand in vedere faptul ca pana la data de 31 decembrie 2019 ministerele reorganizate conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 68/2019 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative nu au incheiat protocoalele de predare-primire,
tinand cont ca bugetul de stat pe anul 2020 a fost adoptat pe structura ministerelor prevazute de Hotararea Parlamentului Romaniei nr. 22/2019,
luand in considerare ca pana la incheierea protocoalelor de predare-primire prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 68/2019 nu exista reglementari legale care sa stabileasca modalitatea de finantare a cheltuielilor aferente ministerelor reorganizate, se impune adoptarea in regim de urgenta a unor masuri bugetare in acest sens,
tinand seama de faptul ca nepromovarea acestei masuri ar putea avea drept consecinte negative urmatoarele:
- riscul neplatii drepturilor salariale in luna ianuarie 2020 ale persoanelor care isi desfasoara activitatea in cadrul ministerelor reorganizate conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 68/2019,
- riscul neasigurarii fondurilor necesare ministerelor reorganizate conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 68/2019 in vederea desfasurarii activitatii acestora in bune conditii.
In considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza interesul public si constituie o situatie de urgenta si extraordinara a carei reglementare nu poate fi amanata,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. I. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1116 din 29 decembrie 2018, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 1, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``(1) Fondul de Dezvoltare si Investitii, mecanism specific de finantare in domeniul investitiilor publice, denumit in continuate Fond, fara personalitate juridica, este gestionat de Ministerul Lucrarilor Publice, Dezvoltarii si Administratiei, printr-un cont de disponibil."
2. La articolul 2, alineatele (2)-(5) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
``(2) Valoarea imprumuturilor acordate pentru rond se stabileste la valoarea granturilor contractate, care se diminueaza la valoarea cheltuielilor aferente lucrarilor efectuate si receptionate in conditiile legii.
(3) Dobanda aferenta imprumuturilor acordate se calculeaza pe fiecare an calendaristic, la soldul imprumutului, incepand cu data tragerii, cu conventia numar de zile calendaristice/360. Dobanda astfel calculata se comunica Ministerului Lucrarilor Publice, Dezvoltarii si Administratiei, care are obligatia de a o plati in 30 de zile calendaristice de la data comunicarii.
(4) Dobanda se asigura din bugetul Ministerului Lucrarilor Publice, Dezvoltarii si Administratiei si reprezinta venit al bugetului Trezoreriei Statului.
(5) Rambursarea imprumuturilor se efectueaza integral de Ministerul Lucrarilor Publice, Dezvoltarii si Administratiei incepand cu luna ianuarie 2020 din sumele prevazute cu aceasta destinatie in buget, intr-un interval de 20 de ani. Conventia de imprumut incheiata cu Ministerul Finantelor Publice, respectiv scadentarul aferent imprumutului se modifica corespunzator prevederilor prezentului alineat."
3. La articolul 2, alineatul (6) se abroga.
4. La articolul 3, alineatele (5) si (6) se abroga.
5. La articolul 5, alineatul (1) se abroga.
6. Articolul 52 se abroga.
7. Articolul 6 se abroga.
8. Articolul 9 se abroga.
9. Articolele 11-17 se abroga.
10. La articolul 25, alineatul (1) se abroga.
11. La articolul 28, alineatul (1) se abroga.
12. La articolul 34, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``(2) Incepand cu luna ianuarie 2020, cuantumul sporurilor, indemnizatiilor, compensatiilor, primelor si al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul brut lunar, solda lunara de care beneficiaza personalul platit din fonduri publice se mentine cel mult la nivelul cuantumului acordat pentru luna decembrie 2019, in masura in care personalul ocupa aceeasi functie si isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii."
13. La articolul 34, dupa alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu urmatorul cuprins:
``(7) Prin derogare de la prevederile art. 38 alin. (3) lit. f) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, in anul 2020, incepand cu drepturile aferente lunii ianuarie 2020, indemnizatiile lunare pentru functiile de demnitate publica si functiile asimilate acestora, prevazute in anexa nr. IX la Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, se mentin la nivelul aferent lunii decembrie 2019."
14. La articolul 35, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), in perioada 2020-2021, pentru activitatea desfasurata de personalul militar, politisti, politistii din penitenciare si personalul civil din institutiile publice de aparare, ordine publica si securitate nationala, in zilele de repaus saptamanal, de sarbatori legale si in celelalte zile in care, in conformitate cu reglementarile in vigoare, nu se lucreaza, se acorda drepturile prevazute de legislatia aferenta lunii iunie 2017. Baza de calcul pentru acordarea acestor drepturi o reprezinta solda de functie/salariul de functie/salariul de baza cuvenit(a)."
15. La articolul 36, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmatorul cuprins:
``(6) Prin derogare de la Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, in anul 2020, valoarea indemnizatiei de hrana se mentine la nivelul din anul 2019."
16. La articolul 37, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
``(3) In aplicarea alin. (2), incepand cu luna ianuarie 2020, toate institutiile publice de aparare, ordine publica si securitate nationala acorda cuantumul compensatiei banesti, respectiv al alocatiei valorice pentru drepturile de hrana actualizate la nivelul lunii ianuarie 2019, potrivit normelor in vigoare."
17. La articolul 40, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins:
``(4) Prin derogare de la prevederile art. 5 alin. (1) din Legea nr. 118/2002 pentru instituirea indemnizatiei de merit, cu modificarile si completarile ulterioare, in anul 2020, cuantumul lunar al indemnizatiei de merit se mentine la nivelul de 6.240 lei."
18. La articolul 42, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``Art. 42. (1) Nerespectarea prevederilor art. 34 alin. (3), art. 35 alin. (3), art. 36 alin. (2)-(4), art. 37-39 constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 50.000 lei la 100.000 lei."
19. La articolul 47, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins:
``(4) Prevederile alin. (1)-(3) se aplica in mod corespunzator si in anii 2020 si 2021.``
20. Articolul 90 se abroga.
Art. II. - Articolele 86 - art. 89 alin. (1) din capitolul IV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1116 din 29 decembrie 2018, cu modificarile si completarile ulterioare, si articolele IX si X din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 19/2019 pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 245 din 29 martie 2019, se abroga la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
Art. III. - (1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, ocuparea prin detasare a posturilor vacante sau temporar vacante din institutiile si autoritatile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferent de sistemul de finantare si subordonare, se poate realiza numai cu personal angajat in institutii si autoritati publice.
(2) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, detasarile care nu intrunesc conditiile prevazute la alin. (1) inceteaza de drept.
(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), in cazul Ministerului Afacerilor Externe, detasarile in curs care nu indeplinesc conditiile prevazute la alin. (1) inceteaza pana la data de 31 august 2020, termen pana la care Ministerul Afacerilor Externe initiaza concursuri pentru ocuparea posturilor astfel vacantate, in conditiile legii.
(4) Detasarile de personal din cadrul institutiilor de aparare, ordine publica si securitate nationala la institutii si autoritati publice se efectueaza numai pentru misiuni in acord cu competentele si interesele legitime ale institutiilor cedente.
Art. IV. - Legea nr. 159/2016 privind regimul infrastructurii fizice a retelelor de comunicatii electronice, precum si pentru stabilirea unor masuri pentru reducerea costului instalarii retelelor de comunicatii electronice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 559 din 25 iulie 2016, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 42, alineatul (11) se abroga.
2. La articolul 43, alineatul (12) se abroga.
Art. V. - Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 492 din 28 iunie 2017, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 33, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmatorul cuprins:
``(5) Prevederile alin. (1)-(4) nu se aplica institutiilor de aparare, ordine publica si siguranta nationala."
2. La anexa nr. I capitolul I litera B, articolul 7 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``Art. 7. - Personalul didactic care asigura predarea simultana la 2-5 clase de elevi in invatamantul primar sau gimnazial primeste o majorare a salariului de baza dupa cum urmeaza:
a) pentru 2 clase de elevi, o crestere cu 7% a salariului de baza detinut:
b) pentru 3 clase de elevi, o crestere cu 10% a salariului de baza detinut;
c) pentru 4 clase de elevi, o crestere cu 15% a salariului de baza detinut;
d) pentru 5 clase de elevi, o crestere cu 20% a salariului de baza detinut."
3. Anexa nr. I capitolul III - Culte, litera C - Personalul din conducerea cultelor si a unitatilor de cult, altul decat cel asimilat functiilor de demnitate publica, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``Pentru anul 2020, numarul de posturi pentru personalul clerical angajat in unitatile cultelor recunoscute din Romania, pentru care se asigura sprijin lunar la salarizare, prevazut la cap. III lit. C - Personalul din conducerea cultelor si a unitatilor de cult, altul decat cel asimilat functiilor de demnitate publica, din anexa nr. I la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, se majoreaza un numar de 5 contributii de la bugetul de stat, de la 53 la 54 la nr. crt. 1 - Vicepresedinte uniune, vicar administrativ patriarhal, vicar general, secretar general, consilier patriarhal, prim-rabin si de la 736 de posturi la 740 de posturi, la nr. crt. 3 - pozitia AA«Secretar Cancelaria patriarhala, consilier eparhial, secretar eprhial, inspector eparhial, exarh, protopopAA», aferent functiei de consilier eparhial."
4. Anexa nr. I capitolul III - Culte litera D - Personal clerical angajat in unitatile cultelor recunoscute din Romania se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``Pentru anul 2020, numarul de posturi pentru personalul clerical angajat in unitatile cultelor recunoscute din Romania, pentru care se asigura sprijin lunar la salarizare, prevazut la cap. III lit. D din anexa nr. I la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, se majoreaza cu 15, astfel:
La anexa nr. I capitolul III - Culte, litera D - Personal clerical angajat in unitatile cultelor recunoscute din Romania, numarul de posturi pentru care se asigura sprijin lunar la salarizare va fi de 15.287;
- la nr. crt. 1 - Cu studii superioare, numarul de posturi pentru care se asigura sprijin lunar la salarizare va fi de 11.006;
- la nr. crt. 1 - Cu studii superioare, gradul I, numarul de posturi pentru care se asigura sprijin lunar la salarizare va fi de 3.045;
- la nr. crt. 1 - Cu studii superioare, gradul II, numarul de posturi pentru care se asigura sprijin lunar la salarizare va fi de 3.255;
- la nr. crt. 1 - Cu studii superioare, gradul definitiv, numarul de posturi pentru care se asigura sprijin lunar la salarizare va fi de 2.445;".
5. La anexa nr. VI capitolul II sectiunea a 2-a, articolul 17 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``Art. 17. - Drepturile de transport ale personalului militar in activitate, ale politistilor, ale functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, ale elevilor si studentilor din institutiile militare de invatamant si din institutiile de invatamant pentru formarea politistilor, ale cursantilor din institutiile de invatamant pentru formarea functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, precum si ale personalului civil sunt reglementate prin hotarare a Guvernului."
6. La anexa nr. VI capitolul II sectiunea a 8-a articolul 65, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (51), cu urmatorul cuprins:
``(51) Pensia si alte drepturi specifice se stabilesc, potrivit legii, in raport cu solda lunara/salariul lunar, cu venita/cuvenit in calitate de personal militar, politist sau functionar public cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, corespunzatoare functiilor stabilite potrivit alin. (5)."
7. La anexa nr. VI capitolul II sectiunea a 8-a articolul 67, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
``(3) Pensia si alte drepturi specifice se stabilesc, potrivit legii, in raport cu solda lunara/salariul lunar cuvenita/cuvenit in calitate de personal militar, politist sau politist de penitenciare, corespunzatoare functiilor asimilate, potrivit art. 65 alin. (5)."
8. La anexa nr. VI capitolul II sectiunea a 8-a articolul 69, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmatorul cuprins:
``(5) Indemnizatiile de incadrare si celelalte drepturi ale judecatorilor si procurorilor militari, ale personalului auxiliar de specialitate, precum si ale personalului conex si civil de la instantele judecatoresti si parchetele militare se stabilesc, dupa caz, de directorul Directiei instantelor militare din cadrul Ministerului Apararii Nationale, respectiv de procurorul general al Parchetului de pe langa inalta Curte de Casatie si Justitie."
Art VI. - Dupa litera v) a alineatului (5) al articolului 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 830 din 10 decembrie 2010, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se introduce o noua litera, litera x), cu urmatorul cuprins:
,,x) au fost trimisi in misiune permanenta in strainatate."
Art VII. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/2013 privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare pentru indeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internationale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 593 din 20 septembrie 2013, aprobata ci modificari prin Legea nr. 25/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 9, alineatele (2) si (3) vor avea urmatorul cuprins:
``(2) In paralel cu utilizarea sistemului national de raportare, entitatile publice au obligatia de a intocmi si de a depune situatiile financiare si celelalte tipuri de rapoarte stabilite pe baza datelor din evidenta contabila, pe suport hartie, in formatul si la termenele stabilite de normele contabile in vigoare, si de a depune bugetele de venituri si cheltuieli aprobate potrivit legislatiei in vigoare la unitatile Trezoreriei Statului, pe suport hartie.
(3) Termenul de la care rapoartele acceptate de sistem nu se mai transmit pe suport hartie catre Ministerul Finantelor Publice si unitatile subordonate se va stabili prin ordin al ministrului finantelor publice."
2. Articolul 31 va avea urmatorul cuprins:
``Art. 31. - (1) Sanctiunile prevazute la art. 27 si 28 se aplica conducatorului entitatii publice sau persoanelor carora le-au fost delegate aceste atributii, in conditiile legii.
(2) Sanctiunile prevazute la art. 27 si 28 se aplica si conducatorilor institutiilor publice sau persoanelor care au preluat obligatia privind raportarea situatiilor financiare si altor tipuri de rapoarte in sistemul national de raportare pentru institutiile reorganizate; nerespectarea obligatiei privind raportarea situatiilor financiare si altor tipuri de rapoarte pentru institutiile reorganizate va limita accesul institutiilor responsabile la functionalitatile sistemului privind inregistrarea angajamentelor legale si efectuarea platilor prin Trezoreria Statului."
Art. VIII. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/2013 pentru aprobarea Programului national de dezvoltare locala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 230 din 22 aprilie 2013, aprobata prin Legea nr. 89/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 10, alineatul (31) se abroga.
2. La articolul 10, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``(4) In situatia in care solicitarile de transfer depasesc 80% din creditele bugetare disponibile in anul in curs, prevazute in buget, Ministerul Lucrarilor Publice Dezvoltarii si Administratiei procedeaza astfel:
a) instiinteaza beneficiarii contactelor de finantare prevazute la alin. (1) cu privire la data-limita estimata pana la care acestia mai pot depune solicitari;
b) efectueaza transferurile catre beneficiari in limita creditelor bugetare disponibile, in ordinea cronologica a depunerii solicitarilor;
c) in situatia in care dupa solicitarile depuse conform termenului prevazut la lit. a) se constata ca mai sunt sume disponibile, Ministerul Lucrarilor Publice, Dezvoltarii si Administratiei instiinteaza beneficiarii asupra acestui fapt si prelungeste termenul de depunere a solicitarilor pana la utilizarea integrala a creditelor bugetare aprobate cu aceasta destinatia:
d) in cazul in care cuantumul solicitarilor depuse in termenele prevazute la lit. a) si c) depaseste creditele bugetare aprobate in bugetul Ministerului Lucrarilor Publice, Dezvoltarii si Administratiei cu aceasta destinatie, acestea se restituie beneficiarilor."
3. La articolul 10, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (41), cu urmatorul cuprins:
``(41) Dupa primirea instiintarii prevazute la alin. (4) lit. a), beneficiarii dispun masurile necesare evitarii inregistrarii de arierate, respectiv sistarea livrarii de bunuri, prestarea de servicii, executia de lucrari sau continua implementarea obiectivelor de investitii din surse proprii sau alte surse legal constituite."
4. La articolul 10, alineatele (6) si (7) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
``(6) In situatia suplimentarii creditelor bugetare, Ministerul Lucrarilor Publice, Dezvoltarii si Administratiei notifica beneficiarii cu privire la reluarea transferurilor de sume in conditiile alin. (3) si (4).
(7) In perioada de valabilitate a contractelor de finantare multianuala, in situatia in care beneficiarii prevazuti la alin. (1) deconteaza sumele aferente contributiei de la bugetul de stat din surse proprii sau alte surse legal constituite au dreptul sa solicite recuperarea acestora la Ministerul Lucrarilor Publice, Dezvoltarii si Administratiei, care transfera aceste sume in limita creditelor bugetare aprobate in buget cu aceasta destinatie, in conditiile prevazute la alin. (3)."
5. La articolul 10, alineatele (71) si (72) se abroga.
Art. IX. -Alineatul (2) al articolului 38 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 90/2017 privind unele masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 973 din 7 decembrie 2017, aprobata cu completari prin Legea nr. 80/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``(2) Incepand cu ianuarie 2020, beneficiarii nu mai transmit solicitari de finantare pentru etapa a ll-a a Programului national de dezvoltare locala, pentru alte obiective de investitii in conditiile prevazute la art. 9 alin. (1) din Ondonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/2013 pentru aprobarea Programului national de dezvoltare locala, aprobata prin Legea nr. 89/2015, cu modificarile si completarile ulterioare."
Art. X. - Dupa alineatul (22) al articolului 98 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se introduce un nou alineat, alineatul (23), cu urmatorul cuprins:
``(23) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), in perioada ianuarie - 31 decembrie 2020 un punct-amenda este 145 lei."
Art. XI. - Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 482 din 18 iulie 2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 29, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``(1) Comisia calculeaza si publica lunar pe site-ul propriu urmatoarele informatii:
a) rata medie ponderata de rentabilitate a tuturor fondurilor de pensii private pentru ultimele 60 de luni;
b) rata de rentabilitatea fiecarui fond de pensii private pentru ultimele 60 de luni;
c) rata de rentabilitate minima a tuturor fondurilor de pensii, stabilita de Comisie."
2. La articolul 32, alineatul (6) se abroga.
3. La articolul 35, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``Art. 35. - (1) Dupa aderare sau repartizare, participantii sunt obligati sa contribuie la un fond de pensii si nu se pot retrage din sistemul fondurilor de pensii administrate privat pe toata perioada pentru care datoreaza contributia de asigurari sociale la sistemul public de pensii, pana la deschiderea dreptului la pensia privata."
4. La articolul 52, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``Art. 52. - (1) Administratorul unui fond de pensii care a primit contributii pe o perioada de cel putin 60 de luni calculeaza, in ultima zi lucratoare a fiecarui trimestru, rata de rentabilitate a fondului de pensii pentru ultimele 60 de luni si o comunica in aceeasi zi Comisiei."
5. La articolul 60, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``Art. 60. - (1) Capitalul social minim necesar pentru administrarea unui fond de pensii este echivalentul in lei, calculat la cursul de schimb al Bancii Nationale a Romaniei la data constituirii, al sumei de 4 milioane euro.aa‚¬Eś
6. La articolul 60, alineatul (11) se abroga.
7. La articolul 86 alineatul (1), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``a) deducerea unui cuantum din contributiile platite, dar nu mai mult de 0,5%, cu conditia ca aceasta deducere sa fie facuta inainte de convertirea contributiilor in unitati de fond, din care 0,1 puncte procentuale din suma totala ce face obiectul operatiunii financiare efectuate pentru fiecare fond de pensii administrat privat sa fie virata la Casa Nationala de Pensii Publice;".
8. Dupa articolul 88 se introduce un nou articol, articolul 881, cu urmatorul cuprins:
``Art. 881. -Taxele de functionare stabilite de Autoritatea de Supraveghere Financiara si percepute societatilor de administrare a fondurilor de pensii administrate privat nu pot depasi maximum 10% din totalul comisioanelor de administrare percepute de administratori."
Art. XII. - Alineatul (2) al articolului III din Legea nr. 136/2019 pentru abrogarea alin. (1), (2) si (4) ale art. 40 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 587 din 17 iulie 2019, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``(2) Pana la data de 31 decembrie 2020, operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz, au obligatia de a dota automatele comerciale cu aparatele de marcat electronice fiscale prevazute la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare."
Art. XIII. - Legea energiei electrice si a gazelor naturale nr. 123/2012, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 485 din 16 iulie 2012, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 22, alineatul (11) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``(11) Pana la 31 decembrie 2020, pentru clientii casnici furnizarea de energie electrica se realizeaza in conditii reglementate de catre ANRE."
2. La articolul 22 alineatul (2), litera d) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
,,d) sa aprobe si sa publice tarifele aplicate de furnizorii de ultima instanta clientilor casnici pentru perioada pana la 31 decembrie 2020;".
3. La articolul 28, litera b1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``b1) sa livreze furnizorilor de ultima instanta, pana la 31 decembrie 2020, energia electrica necesara asigurarii consumului clientilor casnici pentru care se aplica tarife reglementate, in conformitate cu reglementarile elaborate de ANRE;".
4. La articolul 76, alineatul (5) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``(5) Diferentele de costuri de achizitie din anii 2018 si 2019 ale furnizorilor de ultima instanta, nerecuperate prin preturile practicate, se vor recupera etapizat si integral pana la data de 31 decembrie 2020, conform reglementarilor ANRE."
5. La articolul 79, alineatul (8) se abroga la data de 30 aprilie 2020.
6. La articolul 93, alineatul (21) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``(21) Contraventia prevazuta la alin. (1) pct. 48 se sanctioneaza cu amenda intre 2% si 10% din cifra de afaceri a anului anterior aplicarii sanctiunii contraventionale."
7. La articolul 104, alineatul (7) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``(7) Dupa adjudecarea concesiunii, in vederea desfasurarii activitatii, concesionarul solicita autorizatiile/licentele specifice prevazute de legislatia in vigoare."
8. La articolul 124, alineatele (11) si (12) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
``(11) Pana la 30 iunie 2020, producatorii, inclusiv filialele acestora si/sau afiliatii apartinand aceluiasi grup de interes economic, care desfasoara atat activitati de extractie, cat si activitati de vanzare a gazelor naturale extrase de pe teritoriul Romaniei, au obligatia sa vanda cu pretul de 68 lei/MWh, in conditiile reglementate de ANRE, cantitatile de gaze naturale rezultate din activitatea de productie interna curenta si/sau din depozitele de inmagazinare, catre furnizorii clientilor casnici si ai producatorilor de energie termica, numai pentru cantitatea de gaze naturale utilizata la producerea de energie termica in centralele de cogenerare si in centralele termice destinata consumului populatiei. Masura se aplica doar daca pretul mediu de piata, monitorizat de ANRE, luand in calcul cantitatile si preturile inregistrate pe fiecare segment de piata, se situeaza peste valoarea de 68 lei/MWh.
(12) Diferentele de costuri de achizitie din anii 2018 si 2019 ale furnizorilor, nerecuperate prin preturile practicate, se vor recupera pana la data de 30 iunie 2020, conform reglementarilor ANRE."
9. La articolul 178, alineatul (6) se abroga la data de 30 aprilie 2020.
10. La articolul 179 alineatul (2), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
,,b) furnizarea gazelor naturale la pret reglementat si in baza contractelor-cadru pana la 30 iunie 2020 pentru clientii casnici;".
11. La articolul 195, alineatul (42) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``(42) Prin derogare de la prevederile art. 8 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, contraventia prevazuta la art. 194 pct. 43 se sanctioneaza cu amenda intre 2% si 10% din cifra de afaceri a anului anterior aplicarii sanctiunii contraventionale."
Art XIV. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2007 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 337 din 18 mai 2007, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 160/2012, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 2, dupa alineatul (32) se introduce un nou alineat, alineatul (33), cu urmatorul cuprins:
``(33) Incepand cu luna ianuarie 2020, nivelul tarifelor si contributiilor prevazute la alin. (2) se stabileste anual prin ordin al presedintelui ANRE si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I."
2. Alineatele (3), (31) si (32) se abroga.
3. La articolul 9, dupa alineatul (1) se introduc doua noi alineate, alineatele (11) si (12), cu urmatorul cuprins:
``(11) ANRE elaboreaza metodologia pentru calculul tarifeelor de transport si distributie a energiei electrice prin care se stabileste rata de rentabilitate a capitalului investit. In cazul in care elemente care compun metodologia stabilirii ratei de rentabilitate sunt in competenta altor autoritati decat autoritatea de reglementare, informatiile obtinute de acestea ca urmare a indeplinirii atributiilor proprii sunt puse la dispozitia ANRE in cel mai scurt timp posibil, in vederea consultarii. Consultarea acestor informatii de catre autoritatea de reglementare este obligatorie, inclusiv pentru tarifele in vigoare, daca exista o solicitare de la orice parte lezata.
(12) La elaborarea metodologiei de stabilire a preturilor si tarifelor reglementate, ANRE va proceda astfel incat aceasta sa contina elemente pentru sprijinirea dezvoltarii, in cel mai rentabil mod, a unor sisteme sigure, fiabile, eficiente si nediscriminatorii care sunt orientate catre consumator, in conformitate cu obiectivele generale de politica in domeniul energiei electrice si al eficientei energetice."
4. La articolul 10, dupa alineatul (1) se introduc doua noi alineate, alineatele (11) si (12), cu urmatorul cuprins:
``(11) ANRE elaboreaza metodologia pentru calculul tarifelor de transport si distributie a gazelor naturale prin care se stabileste rata de rentabilitate a capitalului investit. in cazul in care elemente care compun metodologia stabilirii ratei de rentabilitate sunt in competenta altor autoritati decat autoritatea de reglementare, informatiile obtinute de acestea ca urmare a indeplinirii atributiilor proprii sunt puse la dispozitia ANRE in cel mai scurt timp posibil, de la data solicitarii acesteia, in vederea consultarii. Consultarea acestor informatii de catre autoritatea de reglementare este obligatorie, inclusiv pentru tarifele in vigoare, daca exista o solicitare de la orice parte lezata.
(12) La elaborarea metodologiei de stabilire a preturilor si tarifelor reglementate, ANRE va proceda astfel incat aceasta sa contina elemente pentru sprijinirea dezvoltarii, in cel mai rentabil mod, a unor sisteme sigure, fiabile, eficiente si nediscriminatorii care sunt orientate catre consumator, in conformitate cu obiectivele generale de politica in domeniul gazelor naturale, al eficientei energetice si al integrarii productiei de gaz la scara redusa si la scara larga din surse de energie regenerabile, precum si a productiei distribuite, atat in retelele de transport, cat si in cele de distributie."
Art. XV. - La articolul II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 38/2019 privind modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/2013 pentru aprobarea Programului national de dezvoltare locala si pentru modificarea si completarea Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 434 din 31 mai 2019, punctul 5 se abroga.
Art. XVI. - Legea nr. 121/2014 privind eficienta energetica, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 574 din 1 august 2014, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 3, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``Art. 3. - (1) In vederea aplicarii prevederilor prezentei legi, in cadrul Ministerului Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri functioneaza o structura pentru eficienta energetica, a carei organizare si functionare sunt stabilite prin hotarare de organizare si functionare a ministerului."
2. La articolul 3, alineatele (2)-(6) se abroga.
3. La articolul 3, dupa alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu urmatorul cuprins:
``(7) Finantarea programelor de eficienta energetica se asigura anual, din bugetul Ministerului Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, din sume constituite in bugetul propriu si/sau prin atragerea unor fonduri terte, precum si a unei contributii de la titularii de licente in domeniul energiei si al gazelor naturale in cazul derularii unor proiecte comune."
Art. XVII. - (1) Sumele ramase necheltuite din bugetul Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei constituit in anul 2019, in baza prevederilor art. 2 alin. (31) si (32) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2007 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 160/2012, cu modificarile si completarile ulterioare, se transfera pana la data de 31 martie 2020 Ministerului Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri.
(2) Pana la 31 decembrie 2020, Guvernul Romaniei reglementeaza, la initiativa ministerului de resort, statutul si regimul juridic al consumatorului vulnerabil, precum si modalitatea de finantare a acestuia.
Art. XVIII. - (1) Declararea taxei pe active aferente anului 2019 se efectueaza pana la data de 25 august 2020 inclusiv. Diferentele in plus fata de taxa pe active aferenta semestrului I 2019 se platesc pana la data de 25 august 2020 inclusiv, iar diferentele in minus se restituie/se compenseaza potrivit dispozitiilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Pentru stabilirea cotei de piata in vederea determinarii taxei pe active aferente anului 2019, informatiile privind totalul activelor contabile nete agregate pentru sistemul bancar sunt publicate pe site-ul Bancii Nationale a Romaniei pana la data de 30 iunie 2020.
Art. XIX. - Pana la intrarea in vigoare a art. II si XVIII, in anul 2020 taxa pe active nu se calculeaza si nu se datoreaza.
Art. XX. - (1) In aplicarea pct. 1 de la art. I, la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, nu se mai aloca imprumuturi prin Fondul de Dezvoltare si Investitii, derulat conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 114/2018, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Ministerul Lucrarilor Publice, Dezvoltarii si Administratiei se subroga in toate drepturile si obligatiile Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza pentru Fondul de Dezvoltare si Investitii.
(3) Avansul primit si neutilizat pana la data de 31 decembrie 2019, respectiv avansul primit pentru lucrari nereceptionate in conditiile legii pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se restituie in contul Fondului.
(4) In termen de 10 zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Comisia Nationala de Strategie si Prognoza preda pe baza de protocol de predare-primire Ministerului Lucrarilor Publice, Dezvoltarii si Administratiei toate contractele de finantare incheiate cu beneficiarii, solicitarile de finantare, executia bugetara, precum si intreaga documentatie depusa de solicitanti.
(5) In termen de 30 de zile de la implinirea termenului prevazut la alin. (4), Ministerul Lucrarilor Publice, Dezvoltarii si Administratiei va modifica toate contractele de finantare, conform prevederilor prezentei ordonante de urgenta.
(6) Ministerul Lucrarilor Publice, Dezvoltarii si Administratiei se subroga in toate drepturile si obligatiile Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza, care decurg din conventia de imprumut incheiata in anul 2019 cu Ministerul Finantelor Publice pentru asigurarea resurselor necesare alimentarii Fondului de Dezvoltare si Investitii. in acest scop, se va incheia un act aditional la conventia de imprumut.
(7) In aplicarea prevederilor alin. (1), incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Finantelor Publice nu mai acorda imprumuturi din disponibilitatile contului curent general al Trezoreriei Statului pentru alimentarea Fondului de Dezvoltare si Investitii.
(8) Pentru proiectele de investitii finantate prin Fond, pentru care exista contracte de finantare in derulare, finantarile acordate se diminueaza la valoarea cheltuielilor aferente lucrarilor efectuate si receptionate in conditiile legii la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(9) In situatia in care exista contracte de finantare in derulare pentru care nu exista cheltuieli aferente lucrarilor efectuate si receptionate in conditiile legii de catre beneficiari si este prevazut in contractul de finantare dreptul finantatorului de a modifica unilateral contractul, obligatiile finantatorului de a asigura sumele necesare se aduc la indeplinii cu respectarea limitelor prevazute in buget.
Art. XXI. - Fondul de Dezvoltare si Investitii se desfiinteaza la data incetarii derularii contractelor preluate conform prevederilor prezentei ordonante de urgenta.
Art. XXII. - La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Programul de finantare a investitiilor pentru modernizarea si dezvoltarea statiunilor balneare se modifica in Programul pentru modernizarea si dezvoltarea infrastructurii balneare si se transfera, impreuna cu bugetul aferent, de la Comisia Nationala de Strategie si Prognoza la Ministerul Lucrarilor Publice, Dezvoltarii si Administratiei.
Art. XXIII. - Prevederile art. 49 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 643 din 30 august 2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica incepand cu anul 2022.
Art. XXIV. - (1) In aplicarea prevederilor art. I pct. 1-2 si art. XXII din prezenta ordonanta de urgenta, se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa introduca modificarile in structura bugetului de stat pe anul 2020, in volumul si structura bugetelor Secretariatului General al Guvernului si Ministerului Lucrarilor Publice, Dezvoltarii si Administratiei, la propunerea ordonatorilor principali de credite.
(2) In termen de 5 zile de la aprobarea modificarilor prevazute la alin. (1) se autorizeaza Secretariatul General al Guvernului si Ministerul Lucrarilor Publice, Dezvoltarii si Administratiei sa introduca modificarile corespunzatoare in bugetul propriu si in anexele la acesta, sa introduca anexe noi si sa le comunice Ministerului Finantelor Publice.
Art. XXV. - La articolul 14 alineatul (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/2013 pentru aprobarea Programului national de dezvoltare locala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 230 din 22 aprilie 2013, aprobata prin Legea nr. 89/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa litera c) se introduce o noua litera, litera d), cu urmatorul cuprins:
,,d) Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru programul prevazut la capitolul I sectiunea a 2-a."
Art. XXVI. - Alineatul (1) al articolului 19 din Legea nr. 127/2019 privind sistemul public de pensii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 563 din 9 iulie 2019, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``(1) Comisionul prevazut la art. 18 lit. c) reprezinta o cota procentuala de 0,1% aplicata lunar asupra sumei totale ce face obiectul operatiunii financiare efectuata pentru fiecare fond de pensii administrat privat".
Ari. XXVII. - (1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, ajutorul platit in conformitate cu schema de ajutor de stat pentru sprijinirea culturii de film si productiei de film in Romania constituita conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 421/2018 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice, cu modificarile si completarile ulterioare, va fi suportat din bugetul de stat, respectiv bugetul Ministerului Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri.
(2) Furnizorul schemei de ajutor de stat prevazuta la alin. (1) este Ministerului Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri.
(3) Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri preia de la Comisia Nationala de Strategie si Prognoza toate acordurile de finantare incheiate, cererile de ajutor depuse de aplicanti, cererile de plata, procesele-verbale si documentele emise de Comisia de Film Romania, rapoarte de audit, precum si intreaga documentatie aferenta schemei de ajutor de stat pe care o detine, in termen de maximum 10 zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, pe baza de proces-verbal de predare-primire.
(4) In aplicarea prevederilor alin. (1)-(3) se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa introduca modificarile in structura bugetului de stat pe anul 2020, in volumul si structura bugetelor Secretariatului General al Guvernului si Ministerului Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, la propunerea ordonatorilor principali de credite.
(5) In termen de 5 zile de la aprobarea modificarilor prevazute la alin. (4) se autorizeaza Secretariatul General al Guvernului si Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri sa introduca modificarile corespunzatoare in bugetul propriu si in anexele la acesta, sa introduca anexe noi si sa le comunice Ministerului Finantelor Publice.
Art. XXVIII. - In termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei elaboreaza cadrul de reglementare in concordanta cu prevederile prezentei ordonante de urgenta.
Art. XXIX. - Pana la 1 ianuarie 2021, prevederile art. 210 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu completarile ulterioare, se suspenda.
Art. XXX. -Alineatele (1) si (2) ale articolului 342 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 688 din 10 septembrie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
``(1) Nivelul accizelor aplicabil de la data de 1 ianuarie a fiecarui an este nivelul prevazut in anexa nr. 1, actualizat cu cresterea preturilor de consum din ultimele 12 luni, calculata in luna septembrie a anului anterior celui de aplicare, fata de perioada octombrie 2014 - septembrie 2015, comunicata oficial de Institutul National de Statistica pana la data de 15 octombrie. Nivelul accizelor actualizat se publica pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, de regula pana la data de 20 octombrie, dar nu mai tarziu de data de 31 decembrie a fiecarui an.
(2) Prin exceptie de la alin. (1) pentru tigarete, nivelul accizelor se aplica de la data de 1 aprilie a fiecarui an si este cel prevazut in anexa nr. 1."
Art. XXXI. - Prevederile art. XXX se aplica incepand cu anul 2020.
Art. XXXII. - (1) incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, pana la incheierea protocoalelor de predare-primire prevazute la art. 13 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 68/2019 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, deschiderea creditelor bugetare si platile in limita creditelor bugetare deschise se efectueaza din bugetele ordonatorilor principali de credite ai institutiilor infiintate sau rezultate in urma reorganizarii sau, dupa caz, in conformitate cu prevederile art. 37 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Institutiile publice prevazute la alin. (1) ai caror conducatori au calitatea de ordonatori principali de credite utilizeaza codul de identificare fiscala pe care l-a avut anterior institutia publica reorganizata.
(3) In scopul aplicarii prevederilor alin. (1), persoanele inrolate in sistemul national de raportare Forexebug, desemnate de conducatorii institutiilor publice infiintate sau rezultate in urma reorganizarii, au obligatia depunerii formularului Fisa entitatii, precum si a bugetului de venituri si cheltuieli/bugetuIui de cheltuieli individual si a inregistrarii angajamentelor legale noi. Institutiile publice infiintate sau rezultate in urma reorganizarii inregistreaza si angajamentele legale ramase de platit la finele anului 2019 aferente institutiilor publice desfiintate.
(4) Platile dispuse in limita creditelor bugetare deschise potrivit alin. (1) se efectueaza de catre persoanele din cadrul compartimentelor financiar-contabile desemnate de ordonatorii de credite ai institutiilor publice infiintate sau rezultate in urma reorganizarii.
(5) Situatiile financiare la 31 decembrie 2019 se intocmesc si se depun la Ministerul Finantelor Publice de catre institutiile publice infiintate sau rezultate in urma reorganizarii, potrivit prevederilor Ordinului ministrului finantelor publice nr. 3.265/2019 privind reguli de elaborare de catre institutiile publice a situatiilor financiare intocmite incepand cu finele trimestrului III al anului 2019, cu completarile ulterioare.
(6) Depunerea in sistemul national de raportare Forexebug a formularelor din sfera raportarii situatiilor financiare se efectueaza potrivit prevederilor Ordinului ministrului finantelor publice nr. 517/2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de functionare a sistemului national de raportare - Forexebug, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. XXXIII.- Prin derogare de la prevederile art. 32 alin. (1) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, in luna ianuarie 2020 cotele defalcate din impozitul pe venit incasat la bugetul de stat in luna decembrie 2019 se aloca bugetelor locale ale unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale pana cel tarziu la data de 10 ianuarie 2020.
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...
Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...
Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006 Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...
Telemunca, noul regim de munca in era digitala Sursa: MCP avocati
Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului Sursa: MCP avocati
Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca Sursa: MCP avocati
Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca Sursa: MCP avocati
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere Sursa: av. Andreea Deaconu
Portal.Just.ro - Dreptul justitiabilului de a ii fi sterse datele cu caracter personal Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti