din anul 2007, atuul tau de DREPT!
788 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Ordonanta de urgenta nr. 59/2019 pentru modificarea art. 35 din Legea nr. 269/2003 privind Statutul Corpului diplomatic si consular al Romaniei

INTEGRAL: Ordonanta de urgenta nr. 59/2019 pentru modificarea art. 35 din Legea nr. 269/2003 privind Statutul Corpului diplomatic si consular al Romaniei


Publicata in Monitorul Oficial nr. 553 din 05.07.2019

Articol unic


Articolul 35 din Legea nr. 269/2003 privind Statutul Corpului diplomatic si consular al Romaniei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 441 din 23 iunie 2003, cu modificarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 35
(1) Membrii Corpului diplomatic si consular al Romaniei, cu exceptia ambasadorilor extraordinari si plenipotentiari si a consulilor generali care sunt sefi de consulate generale, sunt trimisi in misiune permanenta in strainatate prin ordin al ministrului afacerilor externe, in urma unei proceduri de selectie organizata anual sau ori de cate ori este necesar, pe baza principiilor impartialitatii, obiectivitatii, competentei si dezvoltarii carierei diplomatice.
(2) Pot participa la procedura de selectie prevazuta la alin. (1) membrii Corpului diplomatic si consular al Romaniei, angajati pe durata nedeterminata in Ministerul Afacerilor Externe, care se afla in una dintre urmatoarele situatii:
a) isi desfasoara activitatea in administratia centrala;
b) se afla in misiune permanenta in serviciul exterior, al carei termen expira in cursul anului calendaristic pentru care se organizeaza procedura de selectie;
c) se afla in misiune cu durata determinata de pana la 13 luni sau sunt trimisi de Ministerul Afacerilor Externe la organizatii interguvernamentale;
d) sunt detasati la alte institutii publice;
e) au contractul de munca suspendat in conditiile legii, din motive neimputabile, cu conditia incetarii cazului de suspendare a contractului individual de munca la data stabilita pentru trimiterea in misiune.
(3) Situatiile prevazute la alin. (2) inceteaza la data trimiterii in misiune.
(4) Pot participa la procedura de selectie, cu respectarea prevederilor alin. (2) si (3) si a conditiilor prevazute de art. 17 alin. (1) lit. a)-f) si h), si consilierii pentru afaceri europene, angajati ai Ministerului Afacerilor Externe, precum si functionarii publici aflati in raporturi de serviciu cu Ministerul Afacerilor Externe, cu acordarea calitatii de membru al Corpului diplomatic si consular al Romaniei pe perioada trimiterii lor in misiune in strainatate cu grade diplomatice sau consulare.
(5) Ministerul Afacerilor Externe afiseaza anual sau ori de cate ori este nevoie lista posturilor diplomatice si consulare din serviciul exterior, vacante sau care devin vacante in cursul unui an calendaristic, aprobata de ministrul afacerilor externe, atat in administratia centrala a Ministerului Afacerilor Externe, cat si in serviciul exterior, prin mijloace care sa asigure publicitatea corespunzatoare.
(6) Membrii Corpului diplomatic si consular al Romaniei, precum si personalul prevazut la alin. (4) care indeplinesc conditiile de participare la procedura de selectie opteaza pentru posturile cuprinse in lista prevazuta la alin. (5) si prezinta un dosar de inscriere.
(7) Selectia persoanelor inscrise potrivit prevederilor alin. (6) se face de catre o comisie anuala de selectie, denumita in continuare Comisia pentru trimiterea in misiune permanenta, constituita prin ordin al ministrului afacerilor externe, avand un numar impar de membri si un presedinte numit dintre acestia.
(8) Poate avea calitatea de membru al Comisiei pentru trimiterea in misiune permanenta persoana care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
a) este membru al Corpului diplomatic si consular al Romaniei;
b) detine, in cadrul Ministerului Afacerilor Externe, functia de secretar de stat, secretar general, secretar general adjunct, director general, director;
c) nu participa la procedura de selectie si nu este sot, sotie, ruda sau afin pana la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre participantii la procedura de selectie ori cu un alt membru al Comisiei pentru trimiterea in misiune permanenta.
(9) Comisia pentru trimiterea in misiune permanenta selecteaza persoanele inscrise la procedura de selectie, prin votul majoritatii membrilor, pe baza unui interviu si a dosarului de inscriere. Rezultatul selectiei se consemneaza intr-un proces- verbal si se afiseaza in administratia centrala si in serviciul exterior prin mijloace care sa asigure publicitatea corespunzatoare.
(10) Selectia prevazuta la alin. (9) are in vedere urmatoarele:
a) pregatirea si experienta profesionala;
b) evaluarea activitatii profesionale;
c) abilitatile profesionale dovedite pe parcursul carierei;
d) potentialul profesional;
e) necesitatile misiunilor diplomatice si oficiilor consulare.
(11) Persoanele inscrise la procedura de selectie pot contesta motivat rezultatul selectiei Comisiei pentru trimiterea in misiune permanenta cu privire la propria persoana. Contestatiile se solutioneaza de catre o comisie constituita anual in acest scop, denumita in continuare Comisia pentru solutionarea contestatiilor, formata din trei membri desemnati prin ordin al ministrului afacerilor externe. Poate avea calitatea de membru al Comisiei pentru solutionarea contestatiilor persoana care indeplineste conditiile prevazute la alin. (8) si nu are calitatea de membru al Comisiei pentru trimiterea in misiune permanenta.
(12) Solutionarea contestatiilor de catre Comisia pentru solutionarea contestatiilor se comunica in scris persoanelor vizate. Rezultatul solutionarii contestatiei unei persoane nu poate influenta rezultatele initiale privind alti participanti la procedura de selectie.
(13) Ministrul afacerilor externe aproba lista finala a persoanelor selectate pentru trimiterea in misiune permanenta in strainatate, care se afiseaza in administratia centrala si in serviciul exterior prin mijloace care sa asigure publicitatea corespunzatoare a acesteia.
(14) Durata misiunii permanente in strainatate este, de regula, de 4 ani. In tarile cu conditii dificile, durata misiunii permanente in strainatate este, de regula, de 3 ani. Lista tarilor cu conditii dificile se stabileste prin ordin al ministrului afacerilor externe. Cu exceptia ambasadorilor extraordinari si plenipotentiari si a consulilor generali care sunt sefi de consulate generale, durata misiunii permanente poate fi prelungita in functie de necesitati, prin ordin al ministrului afacerilor externe.
(15) Posturile diplomatice si consulare vacante in serviciul exterior care necesita o ocupare urgenta, precum si cele ramase neocupate ca urmare a procedurii de selectie se anunta in administratia centrala a Ministerului Afacerilor Externe, prin mijloace care sa asigure publicitatea corespunzatoare, ulterior aprobarii de catre ministrul afacerilor externe. Pentru aceste posturi, ministrul afacerilor externe decide trimiterea in misiune cu durata determinata de pana la 13 luni, cu posibilitatea de prelungire, o singura data, cu pana la un an.
(16) Trimiterea in misiune in serviciul exterior are loc dupa finalizarea unei perioade obligatorii de pregatire specifica in Ministerul Afacerilor Externe.
(17) Aspectele de ordin tehnic si organizatoric ale procedurii de selectie se aproba prin ordin al ministrului afacerilor externe."





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...



Articole Juridice

Perioada de disponibilitate vs. perioada de repaus in activitatea de transport rutier
Sursa: MCP avocati

Perioada de proba. Incetarea contractului individual de munca dupa modificarea functiei
Sursa: MCP avocati

Salariile compensatorii la concediere. Reglementare, criterii de acordare si restituire
Sursa: MCP avocati

Relatia dintre utilizator, salariatul temporar si agentul de munca temporara
Sursa: MCP avocati

Contractul de munca temporara: avantaje si dezavantaje
Sursa: MCP avocati

Incetarea contractului de munca temporara
Sursa: MCP avocati

Telemunca, noul regim de munca in era digitala
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice