CAPITOLUL IProcedura de depunere si selectie
Articolul 1Alocarea ajutorului de stat se face in conditiile respectarii prevederilor Hotararii Guvernului nr. 421/2018 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice, cu modificarile si completarile ulterioare.
Articolul 2(1) Inregistrarea cererilor de finantare se realizeaza anual, in sesiune continua, si incepe de la data comunicata de catre Comisia Nationala de Strategie si Prognoza pe site-ul sau.(2) Nu se mai pot inregistra cereri de finantare dupa data epuizarii bugetului anual alocat schemei.
Articolul 3(1) In vederea obtinerii finantarii, solicitantul transmite la registratura Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza din strada Cristian Popisteanu nr. 2-4, sector 1, Bucuresti, formularul de cerere prevazut in anexa nr. 1, insotit de documentele justificative necesare evaluarii prevazute in anexa nr. 2, intr-un singur exemplar tiparit si in format electronic de tip memory-stick sau CD.(2) Transmiterea documentatiei se poate face prin posta sau servicii de curierat. De asemenea este permisa si depunerea personala a documentatiei la registratura Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza.(3) Pe plic se mentioneaza "Concursul de selectie proiecte in baza schemei de ajutor de stat instituita prin Hotararea Guvernului nr. 421/2018".(4) Se iau in considerare numai cererile de finantare inregistrate la registratura Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza incepand cu data comunicata pe site.(5) Cererile de finantare depuse la o alta adresa decat cea indicata sau inaintea datei comunicate se restituie solicitantilor.
Articolul 4Comisia Nationala de Strategie si Prognoza transmite Comisiei de Film din Romania formularele de cerere primite impreuna cu documentatia anexata, in vederea analizarii, evaluarii si selectiei.
Articolul 5(1) Cererile de finantare se analizeaza in ordinea inregistrarii la registratura Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza si in limita creditelor de angajament si bugetare aprobate prin legile bugetare anuale.(2) In cazul in care valoarea ajutorului de stat solicitat depaseste valoarea bugetului anual aprobat prin legile bugetare anuale, solutionarea cererilor de finantare se realizeaza astfel:a) se analizeaza cererile de finantare in ordinea inregistrarii la registratura Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza si in limita bugetului anual alocat prin legile bugetare anuale;b) Comisia Nationala de Strategie si Prognoza publica pe site-ul sau, periodic, lista cererilor de finantare depuse si stadiul analizei acestora (in analiza, s-a emis acord, s-a emis scrisoare de respingere, dupa caz) in limita bugetului anual aprobat prin legile bugetare anuale.(3) In cazul in care in urma evaluarii, pe parcursul exercitiului financiar, se emit hotarari de respingere a cererilor de acord pentru finantare sau solicitantii comunica Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza renuntarea la "Acordul de finantare" emis si astfel raman disponibile credite de angajament si bugetare, cererile de finantare, ramase in asteptare, care nu au facut obiectul evaluarii deoarece ajutorul solicitat depasea bugetul anual alocat, se vor analiza in ordinea inregistrarii la registratura Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza. Pentru cererile de finantare, aflate initial in asteptare, termenele de analiza/solutionare prevazute de actul normativ vor curge de la data publicarii pe site-ul Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza a bugetului ramas disponibil.(4) Cererile de finantare se selecteaza in ordinea in care documentatia este completa si cu conditia respectarii prevederilor Hotararii Guvernului nr. 421/2018, cu modificarile si completarile ulterioare.(5) Cererile de finantare nesolutionate pana la data epuizarii bugetului anual aprobat prin legile bugetare anuale se restituie solicitantilor, iar Comisia Nationala de Strategie si Prognoza comunica pe site-ul sau ca nu se mai primesc cereri de finantare, dar cele care indeplinesc cumulativ conditiile si criteriile de eligibilitate sunt analizate de Comisia de Film din Romania, urmand sa fie finantate din bugetul anului urmator, in cazul in care sunt aprobate.
Articolul 6Evaluarea cererii de finantare de catre Comisia de Film din Romania cuprinde urmatoarele etape:1. etapa 1 - analiza din punctul de vedere al conformitatii cu prevederile legale a documentelor (in baza anexei nr. 2 la Ordinul presedintelui Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza nr. 197/2019*), intr-un termen de maximum 15 zile lucratoare de la data la care cererea de finantare este considerata completa in sensul criteriilor de conformitate, care include in principal:* Ordinul presedintelui Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza nr. 197/2019 nu a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.(i) verificarea existentei si conformitatii formularului de cerere si a documentatiei anexate acestuia;(ii) solicitare de informatii suplimentare/clarificari in cazul in care se constata neconformitatea unor documente;(iii) verificarea conformitatii documentelor transmise in urma solicitarii de informatii suplimentare, daca este cazul;2. etapa 2 - analiza din punctul de vedere al eligibilitatii proiectului de investitii intr-un termen de maximum 15 zile lucratoare de la data la care cererea de finantare este considerata completa in urma finalizarii etapei 1, care include in principal:(i) evaluarea cererii de acord pentru finantare si a documentelor anexate din punctul de vedere al indeplinirii conditiilor si criteriilor de eligibilitate;(ii) solicitarea de informatii si/sau documente pentru completarea cererii de finantare, daca este cazul;(iii) deliberarea comisiei;(iv) solutionarea cererii de finantare prin adoptarea unei hotarari privind emiterea certificatului de solicitant sau a unei hotarari de respingere motivata;(v) transmiterea hotararii privind emiterea certificatului de solicitant sau a unei hotarari de respingere motivata catre presedintele Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza in vederea emiterii certificatului de solicitant si a acordului de finantare sau a respingerii cererii si aprobarea acestora prin ordin.
Articolul 7(1) In cazul in care, oricand pe parcursul evaluarii cererii de finantare, Comisia de Film din Romania constata urmatoarele:a) existenta unor neconcordante in informatiile furnizate;b) necesitatea unor documente suplimentare in vederea evaluarii conformitatii sau eligibilitatii cererii de finantare, Comisia de Film din Romania va comunica solicitantului necesitatea completarii/corectarii formularului de cerere si/sau a documentelor anexate, insotita de motivarea corespunzatoare. Comisia va putea reveni cu solicitare de clarificari in masura in care raspunsul primit nu este edificator sau/si daca ori de cate ori considera necesare noi clarificari.(2) Solicitantul are la dispozitie un termen de maximum 5 zile lucratoare sa transmita informatiile si documentele suplimentare solicitate de Comisia de Film din Romania.(3) Nu se iau in considerare documentele transmise de solicitant din proprie initiativa, in vederea completarii documentatiei aferente cererii de acord pentru finantare.(4) Termenele de solutionare prevazute la art. 6 curg de la data la care documentatia este considerata completa in urma primirii informatiilor si documentelor suplimentare solicitate de Comisia de Film din Romania in conformitate cu prevederile alin. (3).
Articolul 8Comisia de Film din Romania adopta o hotarare de respingere motivata atunci cand constata urmatoarele:a) nu sunt intrunite cumulativ conditiile de conformitate si eligibilitate prevazute de schema de ajutor de stat;b) formularul de cerere nu este insotit de documentele prevazute in anexa nr. 2 la prezenta procedura;c) solicitantul nu raspunde la solicitarea de clarificari in termenul prevazut la art. 7 alin. (2).
Articolul 9(1) In cazul indeplinirii tuturor conditiilor de eligibilitate prevazute de schema de ajutor de stat, Comisia de Film din Romania adopta o hotarare privind emiterea certificatului de solicitant in care indica urmatoarele:a) numarul de inregistrare primit pe formularul de cerere;b) valoarea cheltuielilor eligibile in baza formularului de cerere;c) ajutorul de stat maxim aprobat.(2) Valoarea cheltuielilor eligibile mentionate in hotararea privind emiterea certificatului de solicitant va fi platita numai in masura in care este certificata de raportul de audit, realizat in conditiile legii. Daca valoarea cheltuielilor eligibile certificate de raportul de audit este mai mica decat cea din hotararea privind emiterea certificatului de solicitant, beneficiarul este indreptatit doar la plata sumei certificate de raportul de audit. Daca valoarea cheltuielilor eligibile certificate de raportul de audit este mai mare decat cea din hotararea privind emiterea certificatului de solicitant, beneficiarul este indreptatit doar la plata sumei din hotararea privind emiterea certificatului de solicitant.(3) Hotararile Comisiei de Film din Romania se adopta cu votul majoritatii. In cazul egalitatii de voturi, votul presedintelui prevaleaza.
Articolul 10(1) Hotararea privind emiterea certificatului de solicitant sau hotararea de respingere motivata se transmit de catre Comisia de Film din Romania catre presedintele Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza in vederea aprobarii ordinului pentru emiterea certificatului de solicitant si a acordului de finantare sau a ordinului pentru emiterea respingerii cererii.(2) Hotararile mentionate la alin. (1) pot fi contestate in baza Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.(3) In urma aprobarii ordinului pentru emiterea certificatului de solicitant si a acordului de finantare, Comisia Nationala de Strategie si Prognoza comunica solicitantului rezultatul evaluarii.(4) Certificatele de solicitant si acordurile pentru finantare nu asigura solicitantilor plata cuantumului alocarii financiare nerambursabile, acestea fiind in final certificate de catre auditorul proiectului, in conditiile art. 12 din Hotararea Guvernului nr. 421/2018, cu modificarile si completarile ulterioare.(5) Certificatele de solicitant si acordurile pentru finantare nu sunt transferabile.
CAPITOLUL IIPlata ajutorului de stat
Articolul 11(1) In termen de 20 de zile de la ultima cheltuiala realizata pe teritoriul Romaniei, dar nu mai tarziu de 2 ani de la emiterea certificatului de solicitant, solicitantul depune o cerere de plata a ajutorului de stat la registratura Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza.(2) Cererea de plata va fi insotita de un raport de audit care sa certifice suma cheltuielilor eligibile efectiv realizate in conformitate cu International Standard on Related Services ("ISRS") 4400 in baza prevederilor art. 11 alin. (2) si (3) din Hotararea Guvernului nr. 421/2018, cu modificarile si completarile ulterioare.(3) Cererea de plata a ajutorului de stat, impreuna cu documentatia anexata, se depune la registratura Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza, intr-un singur exemplar tiparit si in format electronic de tip memory-stick sau CD.(4) Transmiterea documentatiei se poate face prin posta sau servicii de curierat. De asemenea este permisa si depunerea personala a documentatiei la registratura Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza.(5) Pe plic se mentioneaza "Solicitare de plata in baza schemei de ajutor de stat instituita prin Hotararea Guvernului nr. 421/2018".(6) Documentatia prevazuta la alin. (4) se transmite de catre Comisia Nationala de Strategie si Prognoza la Comisia de Film din Romania.(7) Cererea de plata se considera completa de la data la care raportul de audit este complet.(8) In cazul in care Comisia de Film din Romania constata urmatoarele:a) existenta unor neconcordante in informatiile furnizate;b) necesitatea unor documente suplimentare, in termen de 10 zile de la data inregistrarii cererii de plata, Comisia de Film din Romania va dispune solicitantului completarea/corectarea raportului de audit.(9) Solicitantul are la dispozitie un termen de 30 de zile pentru a transmite informatiile si documentele suplimentare solicitate de Comisia de Film din Romania.(10) Nu se iau in considerare documentele transmise de solicitant din proprie initiativa, in vederea completarii documentatiei aferente cererii de plata.(11) Comisia de Film din Romania emite o hotarare care certifica cuantumul cheltuielilor eligibile si valoarea ajutorului de stat corespunzator in conditiile prevazute la art. 9 alin. (2) din prezenta procedura.Pe baza hotararii emise de Comisia de Film din Romania, Comisia Nationala de Strategie si Prognoza va aproba cererea de plata in cel mult 10 zile de la data la care raportul de audit este complet.(12) Comisia Nationala de Strategie si Prognoza poate efectua verificari proprii ale cererii de plata si documentatiei anexate si poate solicita, la randul ei, completari.(13) Plata efectiva se va realiza in termen de maximum 120 de zile de la data aprobarii cererii de plata. Comisia Nationala de Strategie si Prognoza poate efectua verificari proprii ale cererii de plata si documentatiei anexate, precum si ale respectarii tuturor celorlalte prevederi legale si poate solicita, la randul ei, completari. In cazul in care, in urma verificarilor, constata incalcarea prevederilor art. 151 din Hotararea Guvernului nr. 421/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, va dispune revocarea acordului de finantare, refuzand pe cale de consecinta efectuarea platii solicitate.(14) Plata ajutorului de stat se va face cu respectarea prevederilor art. 5 alin. (10) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si pct. 5.8.1, 5.8.2 si 5.8.6 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, aprobata cu modificari prin Legea nr. 201/2003, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.235/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.
CAPITOLUL IIIDispozitii finale
Articolul 12Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta procedura.Anexele pot fi consultate aici: Anexa 1, Anexa 2.
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...
Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...
Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006 Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...
Telemunca, noul regim de munca in era digitala Sursa: MCP avocati
Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului Sursa: MCP avocati
Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca Sursa: MCP avocati
Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca Sursa: MCP avocati
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere Sursa: av. Andreea Deaconu
Portal.Just.ro - Dreptul justitiabilului de a ii fi sterse datele cu caracter personal Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti