In temeiul prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 93/2012 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii de Supraveghere Financiara, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 113/2013, cu modificarile si completarile ulterioare,in urma deliberarilor Consiliului Autoritatii de Supraveghere Financiara din cadrul sedintei din data de 19.03.2019,Autoritatea de Supraveghere Financiara emite prezentul regulament.
Articolul IRegulamentul Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 4/2016 privind organizarea si functionarea Entitatii de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul financiar nonbancar (SAL-FIN), publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 383 din 19 mai 2016, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:1. La articolul 1, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:"(2) SAL-FIN are misiunea de a organiza si solutiona, prin proceduri SAL, litigiile dintre consumatori, astfel cum acestia sunt definiti la art. 2 pct. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si entitatile autorizate, reglementate si/sau supravegheate de catre A.S.F., dupa caz, denumite in continuare comerciant/profesionist."2. La articolul 2, dupa alineatul (4) se introduc doua noi alineate, alineatele (5) si (6), cu urmatorul cuprins:"(5) Prelucrarea datelor cu caracter personal in cadrul procedurilor administrate si organizate de catre SAL-FIN se realizeaza in conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE, Legii nr. 190/2018 privind masuri de punere in aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor) si a altor prevederi legale privind protectia drepturilor persoanelor ale caror date cu caracter personal fac obiectul prelucrarilor.(6) SAL-FIN este responsabila de prelucrarea datelor in ceea ce priveste propriile activitati de prelucrare a datelor realizate in cadrul procedurilor proprii, asigurandu-se ca aceste activitati de prelucrare sunt conforme cu prevederile normative mentionate la alin. (5)."3. La articolul 3 alineatul (1), partea introductiva si literele a), c) si h) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:"Articolul 3(1) In sensul prezentului regulament, termenii si expresiile utilizati/utilizate au urmatoarele semnificatii:a) consumator - orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii, care cumpara, dobandeste, utilizeaza ori consuma produse sau servicii, in afara activitatii sale profesionale, asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 21/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;. . . . . . . . . .c) contract de vanzare - orice contract in temeiul caruia comerciantul transfera sau se angajeaza sa transfere proprietatea asupra unor produse financiare nonbancare catre consumator, iar consumatorul plateste ori se angajeaza sa plateasca pretul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atat produse, cat si servicii conexe acestora;. . . . . . . . . .h) conciliator - persoana fizica ce dispune de cunostintele si aptitudinile necesare in domeniul procedurilor de solutionare alternativa a litigiilor sau al solutionarii judiciare a litigiilor in materie de consum, precum si de o buna intelegere generala si specifica a legislatiei sectorului financiar in care solutioneaza litigii si a legislatiei referitoare la protectia consumatorilor, persoane ce sunt independente si impartiale;".4. La articolul 3 alineatul (1), dupa litera h) se introduc doua noi litere, literele i) si j), cu urmatorul cuprins:"i) proceduri SAL - proceduri de solutionare alternativa a litigiilor reglementate in scopul protejarii consumatorilor si asigurarii accesului acestora la mecanisme de solutionare extrajudiciara a litigiilor;
j) ISF - Institutul de Studii Financiare, infiintat ca fundatie cu fondator unic A.S.F."5. La articolul 4, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:"Articolul 4 (1) Principala atributie a SAL-FIN consta in organizarea si solutionarea prin proceduri SAL a litigiilor interne sau transfrontaliere, nascute din contracte de vanzare sau de prestare de servicii incheiate de consumatori cu comerciantii prevazuti la art. 3 alin. (1) lit. b)."6. Articolul 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:"Articolul 5SAL-FIN mai are urmatoarele atributii:a) publica pe site-ul propriu sau, la cerere, pe suport durabil si prin orice alte mijloace pe care le considera adecvate informatiile referitoare la procedurile SAL si la inscrisurile necesare, in conformitate cu art. 7 alin. (1) din OG nr. 38/2015;b) permite consumatorului prezentarea litigiului on-line, precum si in scris, pe suport hartie sau pe alt suport durabil, dupa caz;c) faciliteaza partilor schimbul de informatii si inscrisuri in legatura cu litigiul prin mijloace electronice sau prin posta, dupa caz;d) coopereaza cu alte entitati SAL in vederea solutionarii litigiilor transfrontaliere;e) colaboreaza cu alte entitati SAL, prin schimb de informatii cu privire la litigiile solutionate, urmarind evolutia solutionarii acestora, si efectueaza schimburi regulate de bune practici, in ceea ce priveste solutionarea litigiilor transfrontaliere si a celor nationale;f) publica pe site-ul propriu si, la cerere, pe suport durabil, rapoarte de activitate anuale, care cuprind informatiile prevazute la art. 7 alin. (2) din OG nr. 38/2015."7. La articolul 6, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:"(4) Membrii Colegiului de coordonare vor fi numiti prin decizie a Consiliului A.S.F., pe o perioada de 5 ani, cu posibilitatea reinnoirii mandatului o singura data."8. La articolul 7, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:"(2) Colegiul de coordonare este convocat la initiativa membrului coordonator sau a cel putin 3 membri."9. Articolul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:"Articolul 8Colegiul de coordonare adopta decizii cu caracter obligatoriu pentru membrii acestuia, pentru Secretariatul tehnic si pentru conciliatori, fara a aduce atingere independentei si impartialitatii acestora din urma".10. La articolul 9, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:"Articolul 9 (1) Colegiul de coordonare elaboreaza si propune spre aprobare Consiliului A.S.F. urmatoarele:a) procedurile privind solutionarea alternativa a litigiilor;b) modificarea si/sau completarea prezentului regulament;c) inregistrarea/revocarea si radierea conciliatorilor in/din Registrul conciliatorilor."11. La articolul 9 alineatul (2), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:"b) aproba tematica necesara stabilirii structurii de competente pe care trebuie sa o detina conciliatorii. Pe aceasta baza, prin intermediul ISF, SAL-FIN asigura organizarea de cursuri de formare profesionala a persoanelor care doresc sa devina conciliatori, examinarea si/sau certificarea competentelor acestora;".12. La articolul 9 alineatul (2), dupa litera c) se introduc trei noi litere, literele d), e) si f), cu urmatorul cuprins:"d) intocmeste bugetul de cheltuieli specifice SAL-FIN, pe care il comunica directiei de specialitate din cadrul A.S.F. in vederea includerii in proiectul de buget de venituri si cheltuieli al A.S.F.;e) transmite autoritatii competente informatiile privind litigiile solutionate in conformitate cu art. 18 alin. (4) din OG nr. 38/2015;f) transmite Consiliului A.S.F., anual sau la solicitarea acestuia, pe baza informatiilor furnizate de Secretariatul tehnic, informatii cu privire la:(i) numarul de litigii primite si tipurile de reclamatii la care se refera;(ii) durata medie de solutionare a litigiilor primite;(iii) procentul de proceduri SAL intrerupte si cauza intreruperii lor;(iv) proportia respectarii rezultatelor procedurilor SAL, in cazul in care aceasta este cunoscuta;(v) orice probleme semnificative care apar frecvent si duc la litigii intre consumatori si comercianti; informatiile comunicate in acest sens pot fi insotite de recomandari cu privire la modul in care aceste probleme pot fi evitate sau rezolvate in viitor;(vi) o evaluare a eficacitatii cooperarii SAL-FIN in cadrul retelelor entitatilor SAL care faciliteaza solutionarea litigiilor transfrontaliere, dupa caz;(vii) o evaluare a eficacitatii procedurii SAL oferite de catre entitate si a modalitatilor posibile de imbunatatire a performantelor sale."13. La articolul 10, alineatele (3) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:"(3) Ca urmare a validarii conciliatorilor conform procedurii prevazute la art. 12 alin. (1) lit. k), contractele de mandat se semneaza de catre presedintele A.S.F. ori persoana delegata de catre acesta.(4) Membrul coordonator sesizeaza Colegiul de coordonare cu privire la situatiile care impun modificarea Registrului conciliatorilor."14. Articolul 11 se modifica si va avea urmatorul cuprins:"Articolul 11 Examinarea litigiilor supuse SAL-FIN se realizeaza de catre conciliatori conform procedurii SAL aplicabile, de impunere sau propunere a unei solutii."15. La articolul 12, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:"(2) Inregistrarea conciliatorilor in Registrul conciliatorilor se realizeaza de catre Secretariatul tehnic al SAL-FIN, dupa aprobarea acestora de catre Consiliul A.S.F."16. La articolul 13, alineatele (6) si (10) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:"(6) Conciliatorii inscrisi in Registrul conciliatorilor sunt obligati sa urmeze o data la doi ani o forma de pregatire profesionala continua agreata de Colegiul de coordonare SAL-FIN.. . . . . . . . . .(10) Partile pot solicita recuzarea conciliatorilor desemnati cu solutionarea unui litigiu, indiferent de procedura aleasa, in conditiile prevazute la alin. (7) si (9) si potrivit dispozitiilor cuprinse in procedurile SAL".17. La articolul 14, partea introductiva si literele d) si f) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:"Articolul 14 (1) Revocarea unui conciliator si radierea din Registrul conciliatorilor se hotarasc de catre Consiliul A.S.F. la propunerea Colegiului de coordonare:. . . . . . . . . .d) cand conciliatorul este indisponibil nemotivat pentru doua litigii consecutive sau nu da curs solicitarii de a solutiona un litigiu, fara o informare prealabila, motivata, transmisa catre Secretariatul tehnic, indiferent de procedura derulata;. . . . . . . . . .f) in alte cazuri, prin decizia Consiliului A.S.F., la propunerea motivata a Colegiului de coordonare."18. La articolul 14 se introduc trei noi alineate, alineatele (2)-(4), cu urmatorul cuprins:"(2) Suspendarea unui conciliator din Registrul conciliatorilor poate fi aprobata de Colegiul de coordonare, la solicitarea temeinic motivata a acestuia, pentru o perioada de maximum 180 de zile de la momentul adoptarii deciziei de catre Colegiul de coordonare.(3) Conciliatorii nu pot solicita suspendarea pentru motive care ii fac incompatibili, cand se afla in conflict de interese sau cand nu mai indeplinesc conditiile legale pentru a fi conciliatori SAL-FIN.(4) Incetarea suspendarii se face in baza aprobarii Colegiului de coordonare la solicitarea expresa a conciliatorului oricand in perioada suspendarii. Daca la expirarea celor 180 de zile conciliatorul nu a solicitat incetarea suspendarii, acesta urmeaza sa fie revocat si radiat de drept din Registrul conciliatorilor, conform procedurii prevazute la alin. (1)."19. Articolul 15 se modifica si va avea urmatorul cuprins:"Articolul 15(1) Solutionarea litigiilor cu care a fost sesizata SAL-FIN se realizeaza, dupa caz, de catre una sau mai multe persoane inscrise in Registrul conciliatorilor, conform vointei partilor, si se finalizeaza cu pronuntarea unei hotarari motivate sau emiterea unei incheieri, cu respectarea procedurilor SAL, in functie de procedura aleasa.(2) Consumatorul isi poate alege conciliatorul/conciliatorii inscris/inscrisi in lista specifica domeniului litigiului, conform prevederilor procedurilor SAL.(3) Colegiul de coordonare si Secretariatul tehnic au obligatia sa se abtina ca prin organizarea si administrarea procedurilor SAL sa intervina sau sa influenteze in vreun mod conciliatorii investiti cu solutionarea unui litigiu.(4) Reclamatiile referitoare la activitatea conciliatorilor sau propunerile referitoare la activitatea acestora se prezinta Secretariatului tehnic de orice persoana interesata si se solutioneaza de catre Colegiul de coordonare."20. La articolul 16, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:"Articolul 16 (1) In solutionarea litigiilor, conciliatorii aplica procedurile SAL adoptate de Consiliul A.S.F."21. Articolul 17 se modifica si va avea urmatorul cuprins:"Articolul 17 (1) SAL-FIN are un secretariat tehnic asigurat si remunerat de catre A.S.F.(2) Secretariatul tehnic este format din personal cu atributii referitoare la administrarea secretariatului, a registraturii, a arhivei de documente, comunicarea actelor si alte activitati de natura administrativa, acordarea indrumarilor necesare desfasurarii activitatii, precum si din personal cu atributii de specialitate, care sa asigure suportul tehnic de specialitate pentru desfasurarea activitatii SAL-FIN.(3) Secretariatul tehnic are urmatoarele atributii principale:a) transmite Colegiului de coordonare convocatorul, la cererea membrului coordonator sau a cel putin 3 membri din Colegiul de coordonare si pregateste sedintele Colegiului;b) pregateste notele, rapoartele si alte documente ce urmeaza a fi insusite/aprobate de Colegiul de coordonare, inclusiv date statistice privind litigiile solutionate, stadiile de derulare a procedurilor SAL etc.;c) asigura asistenta de specialitate consumatorilor in vederea depunerii unei cereri de solutionare a litigiului;d) asigura suport organizational si functional bunei desfasurari a activitatilor SAL-FIN, precum si ale Colegiului de coordonare;e) comunica partilor aflate in litigiu toate informatiile privind procedura SAL aleasa, precum si privind litigiul, inscrisurile ce trebuie depuse, termenele procedurale si categoriile de litigii ce pot fi respinse de la examinare de catre SAL-FIN, respectiv:(i) consumatorul nu a incercat sa contacteze comerciantul in cauza pentru a discuta reclamatia sa si nu a cautat, ca un prim pas, sa rezolve diferendul direct cu comerciantul;(ii) litigiul este promovat cu rea-credinta sau este ofensator;(iii) litigiul este sau a fost analizat anterior de catre o alta entitate de SAL sau de catre o instanta judecatoreasca;(iv) consumatorul nu a prezentat reclamatia catre SAL- FIN in termen de un an de la data la care acesta, dupa caz, a prezentat reclamatia comerciantului sau de la data savarsirii faptei care a dat nastere litigiului ori, in cazul faptelor continue, de la data incetarii acestora;(v) instrumentarea unui astfel de litigiu ar afecta in mod grav functionarea eficienta a SAL-FIN;(vi) litigiul nu priveste un comerciant aflat in supravegherea A.S.F.;f) inregistreaza reclamatiile referitoare la activitatea conciliatorilor din cadrul SAL-FIN;g) intocmeste decizii ca rezultat al discutiilor purtate in cadrul sedintelor Colegiului de coordonare;h) verifica conditiile de eligibilitate a persoanelor care vor fi inscrise in Registrul conciliatorilor;i) informeaza partile, la cerere, in alegerea procedurii SAL;j) administreaza prin intermediul directiei de specialitate din cadrul A.S.F. propriul site internet (SALFIN.ro), actualizat permanent, care permite partilor accesul facil la informatiile referitoare la procedurile SAL derulate si sustine rezolvarea on-line a litigiilor;k) analizeaza daca litigiul propus este admisibil pentru solutionarea prin SAL-FIN."22. La articolul 20, alineatele (1) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:"Articolul 20 (1) Remuneratiile ce vor fi acordate membrilor Colegiului de coordonare si conciliatorilor se stabilesc prin decizia Consiliului A.S.F., de regula dupa aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli al A.S.F.. . . . . . . . . .(3) Conciliatorii beneficiaza de o remuneratie in suma fixa bruta pentru fiecare caz de conciliere, indiferent daca au derulat individual sau in cadrul comisiilor de conciliere o procedura de solutionare alternativa a litigiilor."23. Dupa capitolul V se introduce un nou capitol, capitolul V1, cuprinzand articolele 201 si 202, cu urmatorul cuprins:"CAPITOLUL V1 Prelucrarea datelor cu caracter personal
Articolul 201 (1) Prelucrarea datelor cu caracter personal in cadrul procedurilor administrate si organizate de catre SAL-FIN se realizeaza in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare in domeniul protectiei persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, avand in vedere atributiile, competentele si implicarea in cadrul activitatilor entitatii si a procedurilor SAL, respectand principiile legalitatii, echitatii si transparentei.(2) Prelucrarea datelor cu caracter personal in cadrul procedurilor administrate si organizate de catre SAL-FIN se realizeaza in scopuri determinate, explicite si legitime.(3) Prelucrarea datelor cu caracter personal in cadrul procedurilor administrate si organizate de catre SAL-FIN se fundamenteaza pe principiul minimizarii, aceste date fiind adecvate, relevante si limitate strict la necesitatea realizarii scopurilor pentru care sunt prelucrate.(4) Datele cu caracter personal colectate in cadrul procedurilor administrate si organizate de catre SAL-FIN sunt pastrate intr-o forma care permite identificarea persoanelor vizate pe o perioada care nu depaseste perioada indeplinirii scopurilor pentru care sunt prelucrate datele, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.(5) Prelucrarea datelor cu caracter personal in cadrul procedurilor administrate si organizate de catre SAL-FIN se realizeaza intr-un mod care asigura securitatea adecvata a acestora, inclusiv protectia impotriva prelucrarii neautorizate sau ilegale, impotriva pierderii, distrugerii sau deteriorarii accidentale.(6) In scopul protejarii datelor cu caracter personal ale persoanelor vizate, responsabilitatea prelucrarii acestora conform prevederilor legale incidente revine personalului SAL- FIN implicat in realizarea activitatilor entitatii si in cadrul procedurilor administrate si organizate de catre SAL-FIN.(7) Circuitul datelor cu caracter personal prelucrate in cadrul activitatilor reglementate de prezenta procedura se realizeaza cu respectarea fluxurilor informationale care contin date cu caracter personal stabilite si aprobate la nivelul entitatii SAL- FIN, in conformitate cu Politica privind prelucrarea si protectia datelor cu caracter personal in cadrul A.S.F.Articolul 202In conformitate cu prevederile legale in vigoare in domeniul protectiei persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, conciliatorii au calitate de persoana imputernicita, avand drepturile si obligatiile care decurg din aceasta calitate."24. La articolul 22, alineatele (1) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:"Articolul 22 (1) Conciliatorii sunt impartiali si independenti in solutionarea litigiilor pentru care au fost investiti si raspund direct si personal, conform dreptului comun aplicabil.. . . . . . . . . .(3) Inscrierea in Registrul conciliatorilor se face prin plata unei taxe de inscriere, stabilita in suma fixa, venit la bugetul A.S.F., aprobata prin decizie a Consiliului A.S.F. la propunerea Colegiului de coordonare."25. La articolul 25, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:"(3) Entitatile autorizate, reglementate si/sau supravegheate de catre A.S.F. au obligatia de a se conforma prevederilor prezentului regulament."26. Anexele nr. 1 si 2 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1 si 2 care fac parte integranta din prezentul regulament.
Anexele pot fi consultate aici: Anexa 1; Anexa 2.
Articolul IIPrezentul regulament se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si intra in vigoare la data publicarii acestuia.
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...
Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...
Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006 Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...
Telemunca, noul regim de munca in era digitala Sursa: MCP avocati
Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului Sursa: MCP avocati
Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca Sursa: MCP avocati
Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca Sursa: MCP avocati
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere Sursa: av. Andreea Deaconu
Portal.Just.ro - Dreptul justitiabilului de a ii fi sterse datele cu caracter personal Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti